ترامپ از تماس «کامل» با رافنسپرگر در بحبوحه تهدید به مجازات زندان از سوی تحقیقات جورجیا دفاع می کند

این موضوع خشم ترامپ را برانگیخت و باعث شد رئیس جمهور سابق سال گذشته از رقیب رافنسپرگر حمایت کند. رافنسپرگر در نهایت در اوایل سال جاری در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان پیروز شد.

ترامپ در بیانیه‌ای از طریق Save America PAC خود گفت که ویلیس «تقریباً تمام ساعات بیداری خود را صرف تلاش برای محاکمه یک رئیس‌جمهور بسیار محبوب، دونالد جی. ترامپ می‌کند» و او «او را پایه‌گذاری می‌کند. ادعاهای احتمالی در مورد تلاش برای یافتن یک کلمه یا عبارت کوچک (که وجود ندارد) در طول یک تماس تلفنی کاملاً عالی، در مورد تقلب گسترده در انتخابات در گرجستان.

رئیس جمهور سابق ترامپ از تماس جنجالی که با برد رافنسپرگر، وزیر امور خارجه جورجیا پس از انتخابات 2020 داشت، دفاع کرد و در بیانیه ای در روز دوشنبه گفت که این یک تماس تلفنی کاملاً عالی بود.

ویلیس سال گذشته تحقیقاتی را در مورد اینکه آیا رئیس جمهور سابق یا افراد نزدیک به او در تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات 2020 دست داشته اند، آغاز کرد.

دادستان جورجیا تعدادی از افراد از جمله رودی جولیانی، سناتور لیندسی گراهام (RS.C.) و دیگرانی را که در طرحی برای ارائه یک مجموعه یا انتخاب کنندگان جایگزین برای گرجستان که ممکن است نتایج انتخابات را تغییر داده باشد، احضار کرده است.

او ادعا کرد که کسانی که در تماس بودند «هیچ مشکلی در تماس نداشتند و هیچ اعتراض یا شکایتی در مورد چیزی که من در تماس گفتم که می‌توانست نامناسب تلقی شود، ابراز نکردند».

بخشی از تحقیقات شامل تماسی است که او با رافنسپرگر برقرار کرد و از او خواست بیش از 11000 رای بیابد که می توانست پیروزی جو بایدن را در ایالت لغو کند.

ویلیس همچنین گفت که تیم او اتهامات معتبری در مورد جنایات جدی کشف کرده است. او مشخص نکرد که چه کسی ممکن است با مجازات زندان روبرو شود.

رافنس‌پرگر درخواست‌های ترامپ را رد کرد و از همراهی با تلاش برای جمع‌آوری آرای کافی برای براندازی انتخابات خودداری کرد.

برای آخرین اخبار، آب و هوا، ورزش، و پخش ویدیو، به The Hill بروید.



منبع

آخرین دفاع از این تماس، که تحقیقاتی را در جورجیا به راه انداخته است، پس از اظهارات هفته گذشته فانی تی ویلیس، دادستان ناحیه فولتون به واشنگتن پست مبنی بر اینکه افراد ممکن است در نتیجه تحقیقات او با محکومیت های زندان مواجه شوند، صورت می گیرد.