ترامپ از باب وودوارد به دلیل انتشار فایل های صوتی مصاحبه های کاخ سفید شکایت کرد

دعوای رئیس جمهور سابق ترامپ بی اساس است و ما قاطعانه در برابر آن دفاع خواهیم کرد. همه این مصاحبه ها ضبط شده و با آگاهی و موافقت رئیس جمهور ترامپ ضبط شده است. علاوه بر این، داشتن این سابقه تاریخی به قول خود ترامپ به نفع مردم است. ما مطمئن هستیم که حقایق و قانون به نفع ماست.”

در این دعوا، ترامپ می‌گوید که تنها برای اهداف کتاب «خشم» وودوارد که در سال 2020 منتشر شد، ضبط شود و وودوارد با استفاده از مصاحبه‌ها برای یک کتاب صوتی، وعده‌اش را زیر پا گذاشت.

از دسامبر 2019 تا ژوئیه 2020، وودوارد یک سری مصاحبه با ترامپ در کاخ سفید، در استراحتگاه مار-آ-لاگو در فلوریدا و از طریق تلفن انجام داد. آنها زمانی توجه ملی را به خود جلب کردند که گزیده هایی نشان داد که ترامپ به طور خصوصی به خطرات همه گیر کووید اذعان می کند و در عین حال تهدید آن را کم اهمیت جلوه می دهد.

وودوارد و ناشرش در بیانیه ای مشترک به ترامپ پاسخ دادند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز دوشنبه از باب وودوارد شکایت کرد و مدعی شد که این روزنامه‌نگار کهنه کار رضایت او را برای انتشار فایل‌های صوتی مصاحبه‌های انجام شده در دو سال گذشته دریافت نکرده است.

از جمله متهمانی که در این دادخواست نام برده شده اند، می توان به Simon & Schuster و شرکت مادر آن، Paramount Global و همچنین Woodward اشاره کرد.

رئیس‌جمهور ترامپ بارها به وودوارد گفت که مصاحبه‌ها باید توسط وودوارد – و فقط وودوارد – فقط با هدف نقل قول دقیق از رئیس‌جمهور ترامپ برای “کلمه نوشتاری” استفاده شود، یعنی: خشمو نه برای هیچ هدف دیگری، از جمله ارائه، بازاریابی یا فروش مصاحبه‌ها به مردم، مطبوعات یا رسانه‌ها، به هر شکل، شکل یا شکل.»

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

ان‌بی‌سی نیوز از سخنگوی ترامپ در این باره نظر خواسته است.

در این دادخواست آمده است: «وودوارد تصمیم گرفت با انتشار صداهای ضبط شده مصاحبه با پرزیدنت ترامپ در قالب یک کتاب صوتی، از صدای پرزیدنت ترامپ بهره برداری، غصب و سرمایه گذاری کند.

ترامپ که سومین پیشنهاد برای کاخ سفید را در نوامبر آغاز کرد، پس از پس گیری اخیر از سایر شکایت های مطرح شده در فلوریدا، یکی از آنها علیه لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک، پس از اینکه یک قاضی فدرال ترامپ و وکیلش را با یک میلیون دلار تحریم محکوم کرد، از وودوارد شکایت کرد. برای هل دادن یک کت و شلوار “بیهوده” متفاوت.

این شکایت که در ناحیه شمالی فلوریدا تنظیم شده است، بر انتشار ماه اکتبر “نوارهای ترامپ: بیست مصاحبه باب وودوارد با رئیس جمهور دونالد ترامپ” متمرکز است. این سازمان به دنبال غرامت نزدیک به 50 میلیون دلار است و ادعا می کند تلاش هایی برای “سرمایه گذاری از صدای رئیس جمهور ترامپ”.

وکلای ترامپ ادعا می‌کنند که صوت جمع‌آوری‌شده در مصاحبه‌ها «مواد محافظت‌شده» بوده و دارای محدودیت‌هایی در استفاده و توزیع است.