ترامپ از امضای نامه‌هایی برای سربازان آمریکایی کشته شده در افغانستان در دوران ریاست‌جمهوری خود خشمگین بود، زیرا نمی‌خواست نام خود را به جنگی که دوست نداشت بچسباند.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

او در آن زمان گفت: “سخت ترین کاری که باید انجام دهم امضای آن نامه هاست. این سخت ترین کاری است که باید انجام دهم.”

در آگوست 2012، ترامپ در توییتی نوشت که افغانستان “یک اتلاف کامل” است و افزود که زمان آن رسیده است که نیروهای آمریکایی “به خانه بازگردند”.

اگر این دو مرد در یک مسابقه پیش‌بینی‌شده ریاست‌جمهوری سال 2024 به مصاف یکدیگر بروند، مطمئناً این موضوع مطرح خواهد شد.

او ادامه داد: «ترامپ به انجام یک وعده تبلیغاتی اهمیت می‌داد، اما دستیاران او را متعجب می‌کردند که به نظر می‌رسید او از تعداد کشته‌ها متعجب شده بود؛ با گذشت زمان، او از هر نامه «کشته‌شده در عمل» که مجبور به امضای یکی از نیروهای نظامی می‌شد عصبانی شد. درگذشت، و نمی خواست نام خود را به جنگی که دوست نداشت و مرگ های بی مورد آن بچسباند.”

ترامپ، به نوبه خود، علیرغم تلاش دولتش برای مذاکره در مورد خروج ناگهانی که بایدن به تعویق انداخت و عدم برنامه ریزی برای تخلیه آمریکایی ها و افغان هایی که با آنها کار کرده بودند، بایدن را به شدت مورد سرزنش قرار داد.

اما در جریان مناظره ریاست جمهوری جمهوری خواهان در مارس 2016، پیام ترامپ تغییر کرد: “خب، در مورد افغانستان، منظورم عراق بود. فکر می کنم شما باید مدتی در افغانستان بمانید، زیرا دقیقاً در کنار پاکستان هستید، که پاکستان دارد. سلاح های هسته ای، و ما باید از آن محافظت کنیم.”

در فوریه 2020، دولت ترامپ توافقنامه صلحی را با طالبان در دوحه قطر امضا کرد که چارچوبی را برای خروج ایالات متحده از افغانستان تعیین کرد که باعث فروپاشی دولت مورد حمایت ایالات متحده می شود.

رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ و معاون رئیس جمهور وقت، مایک پنس، انتقال آبرومندانه دو سرباز آمریکایی کشته شده در افغانستان را در پایگاه نیروی هوایی دوور در دوور، دل، در 10 فوریه 2020 مشاهده کردند.جیم واتسون / خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

  • ترامپ از امضای نامه‌های «کشته‌شده در عمل» که می‌توانست نام او را به جنگ افغانستان که او به‌عنوان فرمانده کل نظارت می‌کرد، ضمیمه کند، ناراحت بود.

  • مگی هابرمن، خبرنگار نیویورک تایمز، نظرات ترامپ در مورد جنگ تقریبا 20 ساله را تشریح کرد.

  • او به کره شمالی و توانایی‌های هسته‌ای آن توجه کرد و شورای امنیت ملی‌اش فهرستی از گزینه‌ها، از معادل نابودی تا مماشات کامل، و مجموعه‌ای از احتمالات را در این بین تنظیم کرد. یکی از گزینه‌های سطح بالا شامل تماس شخصی با کره شمالی بود. رهبر منزوی کشور، کیم جونگ اون، اما ماه ها گذشت تا از این گزینه بازدید شود.

    مانند ترامپ، بایدن متعهد شد که به درگیری پایان دهد و احتمال پیروزی طالبان را بپذیرد – که آنقدر سریع اتفاق افتاد که بایدن و مشاوران ارشد او را غافلگیر کرد – اما ظاهراً این تنها ترامپ بود که سعی کرد از این مسئولیت فاصله بگیرد تا به خانواده سربازان آرامش دهد. وظیفه ای عاطفی که بسیاری از روسای جمهور با آن دست و پنجه نرم کرده اند.

    ترامپ به عنوان یک نامزد و سپس رئیس جمهور، بارها درگیر جنجال هایی با محوریت خانواده های سربازان کشته شده بود. بیوه یک گروهبان ارتش گفت که رئیس جمهور نام همسر مرحومش را در یک تماس تسلیت فراموش کرده است. گزارش ها حاکی از آن است که ترامپ در مورد فداکاری یک تفنگدار دریایی در قبرستان ملی آرلینگتون برای پدرش سوال کرده است. او حتی پیشنهاد کرد که در جمع خانواده های گلد استار به COVID-19 مبتلا شده است.

    بر اساس پروژه هزینه‌های جنگ دانشگاه براون، جنگ در افغانستان 2324 سرباز آمریکایی و همچنین 3917 پیمانکار را گرفت.

    همه این رؤسای جمهور، و به تنهایی، قدرت پایان دادن به دخالت ایالات متحده در جنگ را داشتند.

    در سال 2019، ترامپ از مشکلات در امضای نامه‌ها به خانواده‌های نظامیانی که در درگیری‌ها کشته شده‌اند صحبت کرد.

وی ادامه داد: “و هر نامه متفاوت است. ما هر نامه را متفاوت می سازیم. هفته گذشته آنها را برای افغانستان امضا کردم، یکی در عراق، یکی در سوریه از 2 هفته پیش. و گاهی اوقات به پدر و مادر زنگ می زنم. می روم. به دوور، [Delaware] وقتی می‌توانم، اما این برای والدین بسیار ویران‌کننده است که می‌دانی.»

پرزیدنت جو بایدن به خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان ادامه داد، روندی که به‌رغم عدم استقبال از جنگ، به‌عنوان هرج‌ومرج به‌طور گسترده مورد انتقاد قرار گرفت. در آگوست 2021، پاسخ دهندگان به نظرسنجی، رئیس جمهور سابق جورج دبلیو بوش را بیش از هر رهبر دیگر ایالات متحده به دلیل طولانی شدن این تعامل مقصر دانستند.

ترامپ
با این حال، تنها چند ماه پس از اولین دوره ریاست‌جمهوری خود در کاخ سفید، رئیس‌جمهور ترامپ ظاهراً از جنگ در افغانستان ناراحت بود و از امضای نامه‌های «کشته‌شده در عمل» که در ذهنش او را به درگیری مرتبط می‌کرد، ناراحت بود. طبق کتاب جدید مگی هابرمن، روزنامه نگار نیویورک تایمز، او شخصاً دوست نداشت، اما همچنان بر او نظارت داشت.

هابرمن در کتاب “مرد اعتماد به نفس” نوشت که ترامپ، که عموماً بر کره شمالی از آنجایی که به امور بین المللی مربوط می شود تمرکز کرده بود، می خواست به درگیری در افغانستان پایان دهد – اما با مقاومت روبرو شد.

سال ها قبل از اینکه دونالد ترامپ ریاست جمهوری را در سال 2016 به دست بگیرد، او مخالفت شدید خود را با حضور ایالات متحده در افغانستان ابراز کرده بود و از جنگی که پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 آغاز شد و دولت به رهبری طالبان را سرنگون کرد و در پی آن پیروز ظاهر شد، انتقاد کرده بود. 2021.

ترامپ در اظهارات اکتبر 2019 مشکلات امضای نامه‌ها به خانواده‌های نظامیانی که در درگیری‌ها کشته شده‌اند را بازگو کرد.