ترامپ ادعا کرد مصونیت در مورد «سوزاندن کنگره» فرضی است

رؤسای جمهور معمولاً از مصونیت در برابر دعاوی حقوقی در مورد اعمال رسمی، که شامل فعالیت های مربوط به انتخابات می شود، برخوردارند. قاضی بخش اصلی سری سرینیواسان روز چهارشنبه از بینال پرسید که آیا این باید در مورد رئیس‌جمهوری که در یک جلسه خصوصی از هواداران خواسته بود به پای صندوق‌های رای بروند و رای‌دهندگان را بترسانند تا از استفاده از حق رای خود جلوگیری کنند، صدق کند.

سرینیواسان در بازجویی از جوزف سلرز، وکیلی که برای شاکیان بحث می کرد، خاطرنشان کرد که روسای جمهور به طور معمول مردم را تشویق می کردند که مخالفت خود را با قانون در مقابل کنگره ابراز کنند. فروشندگان پاسخ دادند که مداخله ترامپ در انتقال مسالمت آمیز قدرت یک وضعیت “افراطی” است.

فروشندگان گفتند که احتمالا مصونیت اعمال خواهد شد، اما وضعیت ترامپ متفاوت است زیرا “روش مستمری” وجود دارد که او مسئول آن است.

(بلومبرگ) – وکیل دونالد ترامپ استدلال کرد که مصونیت رئیس جمهور از او در برابر شکایت ها محافظت می کند حتی اگر او از حامیانش خواسته بود در زمان ریاست جمهوری “کنگره را به آتش بکشند”.

قاضی جودیت راجرز با تکیه بر فرضیه‌های همکارانش پرسید که آیا موضع ترامپ این است که دادگاه‌ها نقشی ندارند، حتی اگر این یافته وجود داشته باشد که رئیس‌جمهور «به دنبال تخریب نظام قانون اساسی ما است». بینال پاسخ داد که بر اساس چنین حقایقی، چنین اعمالی نباید مشمول دعاوی مدنی شوند.

بینال گفت که این “وحشتناک” خواهد بود، اما، بله، مصونیت اعمال خواهد شد. او گفت که خط مسئولیت یک رئیس جمهور مستقر باید بر اساس رفتار و منافع «صرفاً شخصی» باشد، مانند اتهامات تجاوز جنسی یا گفتگو بین رئیس جمهور و کارگزار سهام آنها در مورد دارایی های مالی. اما او به رئیس‌جمهوری پیشنهاد کرد که از حامیانش می‌خواهد تا شمارش آرای انتخاباتی را زیر سوال ببرند، صرفاً از «منبر قلدر» به خوبی تثبیت شده دفتر استفاده می‌کند.

بیشترین خوانده شده از بلومبرگ

هیئت استیناف متشکل از سه قاضی، حدود بیرونی مصونیتی را که ترامپ ادعا می‌کرد، بررسی کرد و مجموعه‌ای از سناریوهای فرضی دراماتیک را برای بینال مطرح کرد. این وکیل برخی از رفتارهای قضات را محکوم کرد، اما قاطعانه بر این باور بود که رئیس جمهور از انجام چنین اقداماتی مصون خواهد بود.

بینال گفت که مصونیت مدنی در این مورد نیز اعمال خواهد شد، اما او گفت استیضاح و اتهامات جنایی احتمالی پس از ریاست جمهوری راه های دیگری را برای پاسخگویی ارائه می دهد.

© 2022 بلومبرگ LP



منبع

کاتساس پرسید که اگر رئیس‌جمهوری از حامیان خود برای اعتراض مسالمت‌آمیز و «غیرقابل‌پیش‌بینی» برخی «سیب‌های بد» درگیر خشونت شوند، از کت و شلوار مصون خواهد ماند.

قاضی منطقه گرگ کاتساس گفت که او با این واقعیت دست و پنجه نرم می کند که پرونده علیه ترامپ شامل اتهامات «حداقل رنگارنگ» مبنی بر تحریک اوباش حمله کننده به کاپیتول است. سپس کاتساس فرضیه‌ای را مطرح کرد که رئیس‌جمهوری از حامیان خود می‌خواهد «کنگره را آتش بزنند».

بیشترین خوانده شده از بلومبرگ بیزینس ویک

شکایت های مورد بحث ترامپ را متهم می کنند که بخشی از توطئه ای برای دخالت در تأیید نتایج انتخابات 2020 توسط کنگره است. شکایت‌ها بر توئیت‌های او متمرکز بود که حامیانش را تشویق می‌کرد به واشنگتن بیایند، با استناد به ادعاهای بی‌اساس مبنی بر دزدیده شدن انتخابات، و سپس سخنرانی‌اش در بیضی در روز شورش که در آن به جمعیت گفت «بجنگ» و به سمت کنگره راهپیمایی کنید.

ترامپ مصونیت گسترده ای را در برابر کت و شلوارهای افسران پلیس و اعضای دموکرات کنگره که رئیس جمهور سابق را به تحریک حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره ایالات متحده در آخرین روزهای ریاستش متهم می کنند، اعلام کرده است. یک قاضی فدرال در واشنگتن قبلاً ادعای ترامپ را رد کرده بود، اما وکیل او، جسی بینال، روز چهارشنبه مجدداً در دادگاه استیناف منطقه DC ایالات متحده بحث کرد.