ترامپ ادعا می‌کند که روسای جمهور می‌توانند با «پوچ‌اندیشی» اسناد را از طبقه‌بندی خارج کنند.

یک دادگاه تجدیدنظر نیز در این هفته خاطرنشان کرد که “سوابق حاوی هیچ مدرکی دال بر اینکه هیچ یک از این سوابق از حالت طبقه بندی خارج شده است.” دادگاه با درخواست تجدیدنظر وزارت دادگستری مبنی بر معافیت اسناد طبقه بندی شده از بررسی کارشناسی ارشد ویژه موافقت کرد.

تیم حقوقی ترامپ این هفته در دادگاه به دلیل ادعاهای حذف طبقه بندی خود با مخالفت روبرو شد. قاضی ریموند دیری، استاد ویژه ای که برای بررسی اسناد به دست آمده از مار-آلاگو منصوب شده بود، ظاهراً در جلسه روز سه شنبه هنگامی که تیم ترامپ در برابر درخواست او برای توضیح بیشتر در مورد پرونده ای که اشاره می کرد رئیس جمهور سابق می توانست این سوابق را از طبقه بندی خارج کرده باشد، مقاومت کردند، عصبانی به نظر می رسید.

ترامپ روز چهارشنبه به شان هانیتی مجری فاکس نیوز گفت که روسای جمهور می توانند صرفاً با «فکر کردن درباره آن» مطالب را از طبقه بندی خارج کنند.

شورت که به عنوان رئیس دفتر معاون سابق رئیس جمهور پنس خدمت می کرد، افزود که او و معاون سابق رئیس جمهور بر اساس این استاندارد عمل نمی کردند.

برای آخرین اخبار، آب و هوا، ورزش، و پخش ویدیو، به The Hill بروید.



منبع

رئیس جمهور سابق بارها مدعی شده است که از زمان خروج از سمت خود، بیش از 300 سند طبقه بندی شده را که از خانه خود در مار-آ-لاگو به دست آمده بود، از حالت طبقه بندی خارج کرده است. ترامپ و وزارت دادگستری در حال حاضر در دادگاه بر سر وضعیت این اسناد در حال مبارزه هستند.

شورت به سی بی اس نیوز گفت: «بدیهی است که این پوچ است. من فکر می‌کنم اگر چنین بود، داشتن یک سیستم طبقه‌بندی برای جامعه اطلاعاتی بسیار دشوار می‌شد.»

مارک شورت، دستیار ارشد سابق پنس، روز جمعه ادعای اخیر رئیس جمهور سابق ترامپ مبنی بر اینکه روسای جمهور می توانند اسناد را با فکر کردن درباره آن از طبقه بندی خارج کنند، رد کرد و این مفهوم را “پوچ” خواند.

ترامپ گفت: «آن‌طور که من می‌فهمم، لازم نیست فرآیندی وجود داشته باشد. “اگر رئیس جمهور ایالات متحده هستید، می توانید فقط با گفتن “از طبقه بندی خارج شده است” آن را از حالت طبقه بندی خارج کنید. حتی با فکر کردن به آن.»