ترامپ آشکارا تئوری های توطئه QAnon را پذیرفته و تقویت می کند

بلوم گفت صرف نظر از انگیزه، این یک حرکت بی پروا است که یک حرکت خطرناک را تغذیه می کند.

بلوم روز پنجشنبه به آسوشیتدپرس گفت: «اینها افرادی هستند که ترامپ را به موقعیتی شبیه به مسیحا رسانده‌اند، جایی که فقط او می‌تواند جلوی این جنایت را بگیرد». به همین دلیل است که شما تصاویر زیادی (در فضاهای آنلاین QAnon) از ترامپ به عنوان عیسی می بینید.

پست های اخیر ترامپ شامل تصاویری است که از خود به عنوان یک شهید در حال مبارزه با جنایتکاران، بیماران روانی و به اصطلاح دولت عمیق یاد می کند. در یکی از پست‌هایی که اکنون حذف شده از اواخر ماه اوت، او یک “q drop” را مجدداً منتشر کرد، یکی از پست‌های مرموز صفحه پیام که حامیان QAnon ادعا می‌کنند از یک کارمند دولتی ناشناس با مجوز فوق سری است.

به گفته جانت مک اینتاش، یک انسان شناس در دانشگاه براندیس که در مورد استفاده از زبان و نمادها توسط QAnon مطالعه کرده است، ترامپ با استفاده از زبان خود برای مخاطب قرار دادن مستقیم حامیان QAnon، به آنها می گوید که همیشه حق با آنها بوده است و او در ماموریت مخفی آنها سهیم است. .

یک حساب کاربری مرتبط با QAnon در Truth Social نوشت: «ترامپ پیامی واضح به میهن پرستان می فرستد». “او این را به دلیلی دوباره به حقیقت رساند.”

ترامپ گفت: «اگر بتوانم به نجات جهان از مشکلات کمک کنم، حاضرم این کار را انجام دهم.

مک‌اینتاش گفت: “طوفان در راه است” مختصر چیزی است که واقعاً تاریک است که او با صدای بلند نمی‌گوید. این راهی است که او به خشونت اشاره می‌کند بدون اینکه صریحاً به آن دعوت کند. او شاهزاده انکار پذیری است.

به گفته میا بلوم، استاد دانشگاه ایالتی جورجیا که QAnon را مطالعه کرده و اخیراً کتابی در مورد آن نوشته است، رئیس جمهور سابق ممکن است به دنبال همبستگی با وفادارترین حامیان خود باشد، در زمانی که با تحقیقات فزاینده و رقبای احتمالی در حزب خود مواجه است. گروه

به صورت آنلاین، طرفداران Q مورد توجه ترامپ قرار گرفتند.

بلوم پیش‌بینی کرد که ترامپ ممکن است بعداً اقدام به بازاریابی کالاهای مرتبط با Q کند یا شاید از پیروان QAnon بخواهد که برای دفاع قانونی او کمک مالی کنند.

حتی زمانی که پست‌های او مستقیماً به تئوری توطئه اشاره نکرده است، ترامپ کاربرانی را که به این نظریه اشاره می‌کنند تقویت کرده است. تحلیل آسوشیتدپرس نشان داد که از حدود 75 حساب کاربری که ترامپ در ماه گذشته در نمایه Truth Social خود بازنشر کرده است، بیش از یک سوم آنها با به اشتراک گذاشتن شعارها، ویدئوها یا تصاویر جنبش QAnon را تبلیغ کرده اند. حدود 1 در 10 شامل زبان QAnon یا پیوندها در بایوس پروفایل خود هستند.

ماه گذشته، یک زن کلرادو به دلیل تلاش برای ربودن پسرش از سرپرستی پس از اینکه دخترش گفت که با حامیان QAnon شروع به همکاری کرده است، مجرم شناخته شد. سایر طرفداران به خرابکاری محیطی، شلیک گلوله نقاشی به سمت نیروهای ذخیره نظامی، ربودن یک کودک در فرانسه و حتی کشتن یک رئیس اوباش شهر نیویورک متهم شده اند.

سال گذشته، مردی از کالیفرنیا که به مقامات گفته بود توسط QAnon روشنگری شده بود، متهم به کشتن دو فرزندش شد زیرا معتقد بود که آنها DNA مار دارند.

فهرست فزاینده ای از اپیزودهای جنایی با افرادی مرتبط است که از نظریه توطئه ابراز حمایت کرده اند، که مقامات اطلاعاتی ایالات متحده هشدار داده اند که می تواند خشونت بیشتری را آغاز کند.

حامیان QAnon از جمله کسانی بودند که در جریان شورش شکست خورده 6 ژانویه 2021 به شدت به ساختمان کنگره یورش بردند.

روز یکشنبه، پلیس مردی در میشیگان را که به گفته آنها همسرش را کشته و دخترش را به شدت مجروح کرده بود، به ضرب گلوله کشت. دختری که زنده مانده است به دیترویت نیوز گفت که معتقد است پدرش با انگیزه QAnon بوده است.

روز سه‌شنبه، رئیس‌جمهور سابق جمهوری‌خواه، با استفاده از پلتفرم Truth Social خود، تصویری از خود با پوشیدن سنجاق یقه‌ای Q که روی آن عبارت «طوفان در راه است» را بازنشر داد. او قدرت را دوباره به دست خواهد آورد و مخالفانش در تلویزیون زنده محاکمه و احتمالا اعدام خواهند شد.

پس از سال‌ها چشمک زدن به QAnon، دونالد ترامپ آشکارا از نظریه توطئه بی‌اساس استقبال می‌کند، حتی با افزایش تعداد رویدادهای ترسناک دنیای واقعی مرتبط با آن.

او به روزنامه گفت: «من فکر می‌کنم که او همیشه مستعد (مشکلات ذهنی) بود، اما وقتی داشت تمام آن چیزهای عجیب و غریب را در اینترنت می‌خواند، واقعاً او را پایین می‌آورد.

در Truth Social، اکانت های وابسته به QAnon از ترامپ به عنوان یک قهرمان و ناجی استقبال می کنند و با مقایسه جو بایدن با آدولف هیتلر یا شیطان، رئیس جمهور جو بایدن را بدنام می کنند. وقتی ترامپ مطالب را به اشتراک می گذارد، به یکدیگر تبریک می گویند. برخی از حساب‌ها با افتخار نشان می‌دهند که ترامپ چند بار آنها را در بایوس خود «راست‌سازی مجدد» کرده است.

او همچنین با اشاره به پست اخیر وی در مورد “طوفان” به عنوان نمونه ای ترسناک گفت: این همچنین به ترامپ اجازه می دهد تا عقاید آنها و امید آنها برای یک قیام خشونت آمیز را بدون بیان صریح تایید کند.

پلتفرم های بزرگ رسانه های اجتماعی از جمله یوتیوب، فیس بوک و توییتر محتوای مرتبط با QAnon را ممنوع کرده اند و حساب هایی را که به دنبال انتشار آن هستند، به حالت تعلیق درآورده یا مسدود کرده اند. این امر بسیاری از فعالیت‌های این گروه را به پلتفرم‌هایی که اعتدال کمتری دارند، از جمله تلگرام، گاب و پلت‌فرم ترامپ، Truth Social، واداشته است.



منبع

در حالی که ترامپ در فکر یک نامزدی دیگر برای ریاست جمهوری است و در روند انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره ای به طور فزاینده ای قاطعانه شده است، اقدامات او نشان می دهد که به دور از فاصله گرفتن از حاشیه های سیاسی، از آن استقبال می کند.

در نوامبر 2020، دو مرد با یک هامر مزین به برچسب‌های QAnon و مملو از یک تفنگ، 100 گلوله مهمات و سایر سلاح‌ها به سمت محل شمارش آرا در فیلادلفیا رفتند. دادستان ها مدعی شدند که آنها سعی داشتند در انتخابات دخالت کنند.

او ده‌ها پست اخیر مرتبط با Q منتشر کرده است، برخلاف سال 2020، زمانی که ادعا کرد در حالی که اطلاعات زیادی درباره QAnon ندارد، نمی‌تواند تئوری توطئه آن را رد کند.

اوایل این ماه، ترامپ آهنگ QAnon را برای پایان دادن به یک تجمع در پنسیلوانیا انتخاب کرد. همین آهنگ در یکی از ویدیوهای کمپین اخیر او ظاهر می‌شود و با عنوان «WWG1WGA» نام اختصاری است که به‌عنوان یک فریاد جمع‌آوری برای پیروان Q استفاده می‌شود که مخفف عبارت «Where we go one, we go all» است.

در همان آخر هفته، مردی از پنسیلوانیا که محتوای QAnon را در فیس‌بوک بازنشر کرده بود، پس از اینکه ادعا می‌شد با اسلحه به یک ملکه لبنیات متهم شد و گفت می‌خواهد همه دموکرات‌ها را بکشد و ترامپ را به قدرت بازگرداند، دستگیر شد.

“بله، متنفران!” یک نظر دهنده در صفحه پیام QAnon ناشناس نوشت. «ترامپ میم‌های کیو را دوباره واقعی کرد. و او این کار را دوباره انجام خواهد داد، تعداد بیشتری از آنها، بارها و بارها، تا زمانی که (ستاره) همه (ستاره) در نهایت آن را دریافت کنند. ما را مسخره کن هر چه می خواهی! به زودی Q در همه جا خواهد بود!

سخنگوی ترامپ به درخواست برای اظهار نظر پاسخی نداد.

او با فشار بر نظریه‌های QAnon مبنی بر اینکه ترامپ ادعا می‌کند ملت را از فرقه شیطانی قاچاقچیان جنسی کودکان نجات می‌دهد، ادعای ناآگاهی کرد اما پرسید: «آیا قرار است این چیز بدی باشد؟»