ترامپ، وزارت دادگستری، چهار نامزد کارشناسی ارشد ویژه را برای بررسی اسناد ضبط شده در مار-آ-لاگو پیشنهاد می کنند

مقامات فدرال در حال درخواست تجدیدنظر نسبت به این حکم هستند و از کانن خواسته اند تا ممنوعیت بررسی اسناد طبقه بندی شده را به عنوان بخشی از تحقیقات، در انتظار تجدید نظر لغو کند.

دادستان های فدرال همچنین توماس گریفیث، قاضی بازنشسته دادگاه تجدیدنظر فدرال در منطقه کلمبیا را ارسال کردند.

مقامات دادگستری گفتند که هیچ داور مستقلی نباید به 100 سند محرمانه ضبط شده در جست و جوی 8 اوت دسترسی داشته باشد، در حالی که وکلای ترامپ مدعی شدند که استاد منصوب باید اجازه داشته باشد تا همه مطالبی را که توسط دولت بازیابی شده است، یعنی ذخیره بیش از 11000 سند بازبینی کند. .

این تصویر موجود در پرونده دادگاهی توسط وزارت دادگستری در 30 اوت 2022، و بخشی از آن توسط FBI ویرایش شده است، عکسی از اسنادی را نشان می دهد که در جریان جستجوی 8 آگوست توسط FBI از مریم رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا کشف شده است. املاک a-Lago در فلوریدا.  وزارت دادگستری می‌گوید تلاش‌هایی را برای ممانعت از تحقیقاتش در مورد کشف اسناد طبقه‌بندی شده در املاک دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق فلوریدا، کشف کرده است.

قاضی دادگاه ایالات متحده بروس راینهارت به FBI اجازه داد تا شواهدی مبنی بر نقض احتمالی قانون جاسوسی به دلیل سوء استفاده از اسناد مربوط به دفاع ملی یا ممانعت از اجرای عدالت جستجو کند.

در میان دو نامزد دولت، باربارا جونز، یک قاضی فدرال سابق در منهتن است که در تحقیقات فدرال از رودی جولیانی و مایکل کوهن، وکلای سابق ترامپ، نقش های اصلی مشابهی داشته است.

بیشتر: حملات بی امان ترامپ به جستجوی مار-آلاگو فاقد زمینه است. آنچه او گفت در مقابل آنچه ما می دانیم.

اختلافات طرفین به طول بررسی اصلی ویژه پیشنهادی نیز کشیده شد. دولت خواستار تکمیل تحلیل تا 17 اکتبر شد، در حالی که تیم ترامپ گفت که بررسی احتمالا 90 روز طول خواهد کشید.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: ترامپ و وزارت دادگستری 4 نامزد کارشناسی ارشد ویژه را برای بررسی سوابق پیشنهاد می کنند.



منبع

واشنگتن – وکلای دونالد ترامپ و وزارت دادگستری نتوانستند در مورد انتصاب استاد ویژه برای بررسی مستقل اسناد ضبط شده در مار-آلاگو به توافق برسند و چهار نامزد احتمالی را برای بررسی سوابق بالقوه ممتاز بازیابی شده توسط بازرسان فدرال ارائه کردند.

اما قاضی ناحیه ایالات متحده، آیلین کانن، روز دوشنبه به استاد ویژه اجازه داد و حکم داد که اسناد باید برای حذف اقلام شخصی و برای سوابقی که بالقوه مشمول امتیاز وکیل-موکل یا اجرایی هستند، بررسی شوند. کانن همچنین به وزارت دادگستری دستور داد تا بررسی تحقیقاتی خود در مورد اسناد را تا پایان بررسی استاد ویژه متوقف کند.

اسناد طبقه بندی شده که شامل ده ها پرونده “محرمانه” و “فوق محرمانه” به همراه پوشه های خالی پرونده با بنرهایی با علامت “محرمانه” بود، به طور تصادفی در یک انبار و در دفتر ترامپ نگهداری می شد. اسناد طبقه بندی شده با هزاران سوابق طبقه بندی نشده، عکس و حتی کالاهای لباس آمیخته شده است. این وزارتخانه سه پاسپورت ترامپ را که در جریان بازرسی 8 اوت ضبط شده بود، پس داد.

دولت با انتصاب یک استاد ویژه مخالفت کرده بود زیرا مقامات فدرال قبلا هزاران سند توقیف شده را بررسی کرده و اسنادی را که باید از بازرسان محافظت شوند، جدا کرده بودند.

دو طرف همچنین در تشریح قوانین اساسی پیشنهادی برای کار استاد ویژه، زمینه مشترک کمی پیدا کردند.

بازبینان فدرال 520 صفحه از اسناد را شناسایی کردند که ممکن است حاوی ارتباطات وکیل و مشتری باشد. اما وکلای دادگستری استدلال کردند که ترامپ هیچ ادعایی برای امتیاز اجرایی ندارد، تا ارتباطات دستیاران دولتش را محرمانه نگه دارد، زیرا او دیگر رئیس جمهور نیست و اسناد در داخل قوه مجریه ضبط شده است. اما کانن گفت که دادگاه عالی ادعای بالقوه امتیاز اجرایی را رد نکرده است.

چالش پیش روی کانن یافتن نامزدی است که موافق ترامپ و وزارتخانه باشد که دارای گواهینامه امنیتی کافی برای بررسی اسناد باشد و همچنین در زمینه وکالت-موکل و امتیازات اجرایی متخصص باشد.

این تصویر موجود در پرونده دادگاهی توسط وزارت دادگستری در 30 اوت 2022، و بخشی از آن توسط FBI ویرایش شده است، عکسی از اسنادی را نشان می دهد که در جریان جستجوی 8 آگوست توسط FBI از مریم رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا کشف شده است. املاک a-Lago در فلوریدا. وزارت دادگستری می‌گوید تلاش‌هایی را برای ممانعت از تحقیقاتش در مورد کشف اسناد طبقه‌بندی شده در املاک دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق فلوریدا، کشف کرده است.

در همین حال، وکلای ترامپ، ریموند جی. دیری، رئیس سابق قاضی فدرال فدرال در بروکلین، نیویورک را که در دادگاه مخفی نظارت اطلاعات خارجی نیز خدمت می کرد، پیشنهاد کردند. و پل هاک جونیور، معاون سابق دادستان کل در فلوریدا.