ترامپ، شورش و دموکراسی در محاصره

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در برابر زوزه‌های آشوبگرانی که شعار می‌دادند مایک پنس را آویزان کنید، ایستادگی کرد. زیرا او خواسته های ترامپ برای رد انتخاب کنندگان را رد کرد. پنس همچنین حاضر به ترک کاپیتول نشد. در عوض، او با پنتاگون تماس گرفت تا گارد ملی را برای ایمن سازی ساختمان بیاورد – تا کنگره بتواند تاییدیه انتخابات را از سر بگیرد.

تامپسون، D-Miss گفت: “6 ژانویه اوج تلاش برای کودتا بود.” «خشونت تصادفی نبود. این نشان دهنده آخرین موضع ترامپ، ناامیدکننده ترین فرصت برای توقف انتقال قدرت است.»

این کمیته در پیام های متنی کایلی کرمر، برگزارکننده تظاهرات، فاش کرد که برنامه هایی برای راه اندازی مرحله دوم در خارج از کاپیتول، که روبروی دادگاه عالی قرار دارد، وجود دارد.

ترامپ با احضار حامیان خود به واشنگتن برای یک تظاهرات «بزرگ» در 6 ژانویه، در مقابل جمعیت در Ellipse در خارج از کاخ سفید سخنرانی کرد و آنها را به سمت ساختمان کنگره فرستاد.

این کمیته شواهد جدیدی را فاش کرد مبنی بر اینکه حمله به ساختمان کنگره یک رویداد خودجوش نبود، بلکه رویدادی بود که توسط اقدامات رئیس جمهور به راه افتاد.

قهرمانان ناخوانده، پرسش های ماندگار برای دموکراسی

کمیته مجلس نمایندگان که در 6 ژانویه 2021 تحقیق می کند نشان داده است که چگونه حمله مرگبار کنگره در ماه ها قبل در شب انتخابات 2020 آغاز شد، زمانی که رئیس جمهور فعلی، دونالد ترامپ، نپذیرفت که از جو بایدن عقب است و در عوض ادعاهای نادرستی درباره تقلب در رأی دهندگان را مطرح کرد. و خود را برنده اعلام کرد.

پوشش AP از جلسات استماع کمیته 6 ژانویه را در https://apnews.com/hub/capitol-siege دنبال کنید.





منبع

در حالی که ترامپ در حال فکر کردن به نامزدی دیگری در کاخ سفید است، او این روند را به عنوان «دروغ‌ها و ارائه‌های نادرست زیاد» محکوم کرده است.

چنی گفت: «آنها آمده اند و حقیقت را به مردم آمریکا گفته اند.

از جلسه استماع افتتاحیه، کمیته 6 ژانویه نشان داد که حمله به ساختمان کنگره، آنطور که برخی از متحدان ترامپ از آن زمان تاکنون ادامه داده اند، بازدیدی از سوی گردشگران نیست، بلکه یک مبارزه وحشتناک، وحشتناک و مرگبار بوده است.

گرگ جاکوب، مشاور ارشد پنس، گفت: «نمی‌خواست از هیچ شانسی استفاده کند که جهان شاهد فرار معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده از کنگره آمریکا باشد. برای انجام آن روز.»

وقتی از مصاحبه بار با خبرنگار AP که اعلام کرد تقلبی در کار نیست، صحبت شد، رئیس جمهور ناهار خود را در اتاق غذاخوری دفتر بیضی انداخت. کسیدی هاچینسون، دستیار سابق کاخ سفید، که به پیشخدمت رئیس جمهور کمک کرد تا آن را تمیز کند، شهادت داد: «از دیوار سس کچاپ می چکید.

هاچینسون گفت، پس از اینکه ترامپ صحنه تجمع را ترک کرد، با مامور امنیتی که راننده شاسی بلند ریاست جمهوری بود، درگیر شد و خواستار بردن او به کاپیتول شد. این حسابی است که سرویس مخفی آن را رد می کند. اما این سرویس به طور علنی در مورد آن شهادت نداده است، همانطور که هاچینسون سوگند یاد کرده است.

ترامپ خطاب به مردم گفت: «ما پیاده می رویم – و من با شما خواهم بود. “ما به سمت کاپیتول می رویم.”

چنی گفت: «دونالد ترامپ ساعت‌ها ترجیح داد به درخواست‌های کنگره، حزب خود و سراسر کشور ما برای انجام آنچه که سوگندش نیاز دارد پاسخ ندهد. او از دفاع از کشور و قانون اساسی ما خودداری کرد.»

___

در طول شش هفته استماع عمومی، 6 ژانویه نشان داد که تسلط ایالات متحده بر دموکراسی چقدر شکننده است.

ترامپ در حین انتشار یک سخنرانی ویدیویی که توسط کمیته نمایش داده شد، گفت: «نمی‌خواهم بگویم انتخابات تمام شده است». صدای دختر او، ایوانکا ترامپ، از دوربین شنیده می شود و او را تشویق می کند تا دوباره تلاش کند.

در عوض، جزئیات امنیتی ترامپ را به کاخ سفید بازگرداند، جایی که یک دستیار به او درباره شورش در ساختمان کنگره گفت.

و سپس ترامپ به اتاق ناهار خوری دفتر بیضی شکل رفت و تا سه ساعت بعد از فراخوانی اوباش خودداری کرد و همه آن را از تلویزیون تماشا کرد.

شای ماس و روبی فریمن، کارمندان انتخابات جورجیا، ترس، غم و خشم خود را از رئیس‌جمهوری که به طور علنی و به دروغ آنها را به تقلب در رأی‌دهی متهم کرد، بازگو کردند و مادر و دختر را همچنان ترسیدند تا زندگی خود را ادامه دهند.

بیل بار، دادستان کل سابق، شهادت داد که به رئیس جمهور گفته است: “این گاو نر است.

مقامات رده پایین جمهوری خواه، از جمله برد رافنسپرگر، وزیر امور خارجه گرجستان که درخواست های ترامپ برای «یافتن 11740 رأی» را رد کرد یا رئیس جمهور آریزونا، راستی باورز که طرح انتخاب لیست جایگزین از انتخاب کنندگان ایالت خود را رد کرد، در حالی که در مقابل رئیس جمهور ایستادند، تهدیدها را تحمل کردند. فشار.

مدیر کمپین انتخاباتی بیل استپین در تابستان امسال شهادت داد که زمان اعلام پیروزی نرسیده است. اما «تیم عادی»، همانطور که برخی از دستیاران سیاسی باتجربه ترامپ خود را می نامیدند، با رودی جولیانی، وکیل شخصی رئیس جمهور که ترامپ را به مبارزه تشویق می کرد، قابل مقایسه نبود.

و حتی پس از خون، جنجال و مرگ در ساختمان کنگره، ترامپ همچنان در 7 ژانویه از گفتن کلماتی که همه اطرافیانش می‌دانستند باید گفته شود خودداری کرد: انتخابات ریاست‌جمهوری به پایان رسید.

چنی گفت، اما «بارها و بارها» به رئیس جمهور گفته شد که هیچ تقلبی در رأی‌دهی وجود ندارد که بتواند به انتخابات منجر شود.

«می‌دانی، فرمانده کل قوا، حمله‌ای به ساختمان کنگره ایالات متحده آمریکا در جریان بود. و چیزی نیست؟ بدون تماس؟ هیچ چی؟ صفر؟» ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش، شهادت داد.

چنی گفت: «در 15 دقیقه پس از خروج از صحنه، رئیس جمهور ترامپ متوجه شد که ساختمان کنگره محاصره شده و مورد حمله قرار گرفته است.

کمیته 6 ژانویه نمی تواند کسی را به جنایت متهم کند، اما یک رکورد عمومی برای تاریخ ایجاد کرده است، رکوردی که هنوز در حال نگارش است. این نشان می دهد که چگونه قیام در کاپیتول در حال آزمایش انعطاف پذیری دموکراسی کشور است.

رئیس جمهور شکست خورده هشت هفته بعدی را صرف سازماندهی تلاشی بی سابقه برای براندازی نتایج انتخابات کرد و هواداران را در 6 ژانویه به واشنگتن فراخواند تا کار را به پایان برساند.

ترامپ در سخنرانی شب انتخابات گفت: «این یک تقلب در افکار عمومی آمریکاست. صادقانه بگویم، ما در این انتخابات پیروز شدیم.

بیش از 840 نفر به جنایات فدرال مرتبط با شورش کنگره متهم شده اند. بیش از 330 نفر از آنها به جرم خود اعتراف کرده‌اند که عمدتاً به جنحه‌های جنایی متهم شده‌اند. از بیش از 200 متهمی که باید محکوم شوند، تقریباً 100 نفر به حبس محکوم شدند.

در میان بیش از 100 افسر مجروح در آن روز، برخی از آنها در جلسات استماع در ردیف اول نشسته اند.

حمله: “قتل عام بود، هرج و مرج بود”

لیز چنی، نماینده جمهوری خواه، نایب رئیس این پنل، گفت که پرونده علیه رئیس جمهور حزبش نه توسط دشمنان سیاسی ترامپ، بلکه بیشتر از سوی دوستان او، مقامات ستاد انتخاباتی، افرادی که برای او و خانواده اش کار می کردند مطرح می شود. .

کارولین ادواردز، افسر پلیس کنگره ایالات متحده، در حالی که در جبهه غربی کنگره ایستاده بود و تلاش می کرد تا اوباش را به عقب براند – برخی از آنها مجهز به سپر، میله های پرچم، تفنگ های شوکر، اسپری خرس و اسلحه بودند، درباره “صحنه جنگ” شهادت داد.

واشنگتن (AP) – معلوم شد، 6 ژانویه چیزی فراتر از روزی بود که گروهی از مردم به ساختمان کنگره آمریکا یورش بردند.

برای هشت هفته آینده ترامپ در دادگاه به مبارزه با نتایج انتخابات پرداخت. زمانی که قضات یکی پس از دیگری ادعاهای ترامپ مبنی بر تقلب در رأی‌دهی را رد یا قبول نکردند، رئیس‌جمهور شکست خورده به طرح دیگری از جان ایستمن، استاد حقوق محافظه‌کار، پایبند بود تا نتایج را در زمان برگزاری جلسه کنگره برای تأیید انتخابات، که قرار بود در ژانویه برگزار شود، به چالش بکشد. 6.

“ما به سمت کاپیتول می رویم”

9 نفر در این حمله و پیامدهای آن کشته شدند، از جمله یکی از حامیان ترامپ که توسط پلیس هدف گلوله قرار گرفت.

“این قتل عام بود، هرج و مرج بود” او گفت. من در خون مردم می لغزیدم.

ترامپ به طور خصوصی با اعضای کنگره که نتایج انتخابات ایالت های خود را رد می کردند، ملاقات کرد و صدها نفر از انتخاب کنندگان را تشویق کرد که به جای بایدن، نام او را به عنوان برنده برای کنگره ارسال کنند.

این پانل نشان داد که چگونه نگهبانان سوگند افراطی و پسران مغرور، که رهبران آنها اکنون با اتهامات نادر فتنه گری روبرو هستند، هفته ها برای 6 ژانویه برنامه ریزی کرده بودند، از جمله یک جلسه پارکینگ خیره کننده در شب قبل که توسط یک مستندساز که در مقابل کمیته شهادت داده بود، فیلمبرداری شده بود.

پت سیپولون، مشاور کاخ سفید نگران شد تا مانع از رفتن ترامپ به ساختمان کنگره شود و به شدت نگران بود که اگر این کار را انجام دهد، به عنوان رئیس جمهور در انتخابات ایالات متحده مداخله خواهد کرد.

این چیزی است که ما از هشت جلسه استماع تابستانی کمیته 6 ژانویه مجلس نمایندگان می دانیم.

«تیم عادی» به ترامپ هشدار داد که مدعی پیروزی در انتخابات نشود

رئیس بنی تامپسون گفته است که کمیته به کار خود ادامه خواهد داد و جلسات استماع بیشتری در ماه سپتامبر خواهد داشت و گزارش های خود را آماده می کند.

این نقطه اوج و همچنین آغاز یک چالش پایدار برای دموکراسی آمریکایی بود.

هاچینسون به یاد می آورد که سیپولونه به او گفته بود: «اگر آن حرکت را انجام دهیم، با هر جنایت قابل تصوری متهم می شویم.

یک روز پس از انتخابات، ترامپ توسط تیمش متقاعد شد که برای ملت سخنرانی کند، اما او به فیلمنامه پایبند نبود.

شب انتخابات برای رئیس جمهور فعلی ترامپ خوب به نظر نمی رسید، زیرا ایالات میدان نبردی که او چهار سال قبل برنده شده بود به دست بایدن افتاد.