تحلیل: چرا بایدن با وجود اختلافات سیاسی، ممنوعیت تسلیحات تهاجمی را ممنوع می کند

“جنایت خشونت آمیز در حال افزایش است و مردم نگران راه حل هستند. اما رئیس جمهور به جای تعیین یک مسیر آشکار – مانند مجازات مجرمان یا پرداختن به سیستم بهداشت روانی ناکافی ما – در تلاش است تا ابتکاری را احیا کند که هیچ تاثیری بر آن نداشته است. لارس دالساید، سخنگوی NRA گفت: جنایت خشونت آمیز.

مدافعان می گویند که کاخ سفید گزینه های دیگری برای کاهش خشونت با اسلحه دارد، حتی اگر کنگره برای دو سال کاری انجام ندهد، از اقدامات اجرایی گرفته تا بودجه و اجرای قوانین موجود.

استراتژی بایدن ممکن است در انتخابات ریاست جمهوری 2024 مزایای سیاسی بلندمدتی داشته باشد.

پس از دو تیراندازی دسته جمعی در کالیفرنیا در هفته جاری، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، متنی از خشم و غم و اندوه نسبت به خشونت با اسلحه در آمریکا، همراه با درخواست مجدد از کنگره برای تصویب قانونی برای ممنوعیت سلاح های تهاجمی را دنبال کرد.

با این حال، سال گذشته، بایدن اولین اصلاحات بزرگ فدرال اسلحه در سه دهه گذشته را امضا کرد. فروش کلی اسلحه به مرتکبین خشونت خانگی را سرکوب می کند و برخی بررسی های سوابق را به نوجوانان گسترش می دهد.

این هفته، پس از کشته شدن 18 نفر طی دو روز در کالیفرنیا، رئیس جمهور از قانونگذاران خواست تا هر چه سریعتر لایحه ای را به میز او ارسال کنند.

با این حال، نظرسنجی کوینیپیاک و سایر نظرسنجی ها نشان می دهد که فقط حدود نیمی از آمریکایی ها از ممنوعیت سلاح های تهاجمی حمایت می کنند.

متمم دوم قانون اساسی ایالات متحده از حق حمل اسلحه محافظت می کند، و این موضوع برای بسیاری از جمهوری خواهان موضوع مهمی است و میلیون ها کمک مالی از سوی گروه ها و سازندگان حقوق اسلحه حمایت می شود.

یک دهه پس از کشته شدن 20 دانش آموز کلاس اولی و شش بزرگسال در قتل عام مدرسه ابتدایی سندی هوک، دولت فدرال ایالات متحده محدودیت های کمی برای سلاح هایی مانند AR-15 با ظرفیت بالا که در این حمله استفاده می شود، یا حدود 400 میلیون اسلحه تعیین کرده است. در کشور. به گفته محققان، بیش از 150 گلوله تنها در پنج دقیقه در مدرسه شلیک شد.

نوشته جف میسون و ریچارد کوان

تیراندازی های اخیر در کالیفرنیا، که منجر به کشته شدن 18 نفر شد، نشان می دهد که چگونه حتی سخت ترین قوانین ایالتی می تواند به لطف مجموعه ای از مقررات فدرال بی اثر باشد.

برای تصویب یکی، رئیس جمهور به 60 رای در سنا – 10 جمهوری خواه و همه 50 دموکرات و مستقل – و اکثریت ساده 218 رای در مجلس که 222 جمهوری خواه و یک رئیس جمهوری خواه دارد نیاز دارد که باید با حضور در مجلس موافقت کند. یک لایحه برای رای گیری

کارشناسان سیاسی می گویند چنین ممنوعیتی شانس کمی برای تصویب مجلس نمایندگان یا سنا که تحت کنترل جمهوری خواهان است، که به شدت تحت کنترل دموکرات ها است، ندارد.

یک مقام کاخ سفید گفت، بایدن شخصاً اشاره‌هایی به ممنوعیت سلاح‌های تهاجمی به اظهارات عمومی برنامه‌ریزی‌شده‌اش اضافه می‌کند.

این اقدامات و حتی سخت‌گیرانه‌تر از حمایت عمومی قوی برخوردار است.

(گزارش توسط جف میسون و ریچارد کوان؛ ویرایش توسط هدر تیمونز و نیک زیمینسکی)



منبع

اسکالای دانشگاه نیوهمپشایر گفت، اگرچه ممنوعیت همه جانبه سلاح‌های تهاجمی بعید به نظر می‌رسد، اما اکثریت بسیار ناچیز جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا به این معنی است که چیزی ساده‌تر، مانند افزایش سن برای خرید سلاح‌های تهاجمی به 21 سال ممکن است.

نظرسنجی ژوئن Quinnipiac نشان داد که از هر چهار آمریکایی تقریباً سه نفر از افزایش سن خرید اسلحه به 21 سال حمایت می کنند و 92 درصد از بررسی پیشینه برای همه خریداران اسلحه حمایت می کنند.

“وظیفه ما این است که به تلاش ادامه دهیم. دومین مقام کاخ سفید گفت: رئیس جمهور به استفاده از منبر قلدر ادامه می دهد، اقدامات اجرایی را دنبال می کند، بر اساس قوانینی که تابستان گذشته انجام داده است، ادامه می دهد و ادامه خواهد داد.

کاخ سفید می گوید بایدن تسلیم نمی شود.

تیم بایدن می گوید که از اختلافات سیاسی آگاه است.

بایدن سال ها و بارها در طول دوران ریاست جمهوری خود علیه سلاح های تهاجمی انتقاد کرده است. او نقش مهمی در تصویب یک دهه محرومیت در سال 1994 داشت.

کاخ سفید به آماری از جمله لوئیس کلارواس، محقق دانشگاه ماساچوست اشاره می‌کند که نشان می‌دهد قتل‌عام‌های مسلحانه 37 درصد و مرگ و میر ناشی از قتل عام با سلاح در طول دوره 10 ساله ممنوعیت تفنگ تهاجمی نسبت به دهه قبل 43 درصد کاهش یافته است.

پس از تیراندازی های گسترده در تگزاس و نیویورک که بیش از 30 نفر از جمله 19 کودک در یک مدرسه ابتدایی کشته شدند، قانون ژوئن مورد حمایت 14 جمهوری خواه در مجلس نمایندگان و 15 نفر در سنا قرار گرفت.

اپوزیسیون جمهوری خواه تغییر نکرده است.

واشنگتن (رویترز) – پرچم‌ها پایین می‌آیند، بیانیه‌های غم‌انگیزی صادر می‌شود، دوباره از قانون‌گذاران درخواست می‌شود.

او در جلسه ای در روز سه شنبه به رهبران دموکرات گفت: «این واقعاً به شدت مورد نیاز است. او روز پنجشنبه در مراسم جشن سال نو قمری در کاخ سفید که مورد تشویق قرار گرفت، گفت: “ما دوباره سلاح های تهاجمی را ممنوع خواهیم کرد.”

اما استراتژی سرسختانه بایدن ادامه می‌دهد: هر زمان که تیراندازی دسته‌جمعی رخ می‌دهد، ممنوعیت را در کانون گفتمان عمومی قرار دهید و بر قانون‌گذارانی که مخالف آن هستند، فشار بیاورید. کاخ سفید امیدوار است بر اساس حمایت عمومی از قوانین سختگیرانه‌تر ایمنی اسلحه به طور کلی ایجاد کند و در نهایت تلاش کند جمهوری‌خواهان در کنگره را تحت فشار قرار دهد تا تفکر خود را تغییر دهند.

ریاضی ساده، پشتیبانی کافی نیست

دانته اسکالا، استاد علوم سیاسی در دانشگاه نیوهمپشایر، می‌گوید: «من گمان می‌کنم بخشی از برنامه‌های بایدن برای انتخاب مجدد در سال آینده این است که سعی کند خود را به‌عنوان یک شخصیت میانه‌رو، میانه‌رو و عمل‌گرا در مقابل افراط‌گرایان قرار دهد».

به عنوان معاون رئیس جمهور، او پس از سندی هوک مجموعه ای از پیشنهادات کنترل اسلحه را برای باراک اوباما رهبری کرد که شامل توصیه ای برای ممنوعیت جدید سلاح های تهاجمی بود. هیچ کدام از کنگره عبور نکردند، که با مخالفت جمهوری خواهان و لابی قدرتمند آن زمان انجمن ملی تفنگ روبرو شد.

یکی دیگر از مقامات کاخ سفید گفت: “استراتژی رئیس جمهور این بوده است که ممنوعیت سلاح های تهاجمی را به یک موضوع برنده تبدیل کند تا بتوانیم کنگره ای حامی ایمنی سلاح بسازیم، و ما در حال پیشرفت در این زمینه هستیم.”

سناتور جان کورنین، یکی از اعضای ارشد جمهوری‌خواه کمیته قضایی سنا که در بحث‌های کنترل اسلحه در گذشته برجسته بوده است، گفت که تیراندازی‌های کالیفرنیا وضعیت در کاپیتول هیل را تغییر نداده است. او به رویترز گفت: “هیچ اقدام قانونی دیگری در آنجا وجود نخواهد داشت. ما تقریباً چند ماه پیش امکانات را به پایان رساندیم.”