تحلیل- پیشنهاد فرماندار فلوریدا برای بلوک محافظه کار بازنشستگی با موانعی روبرو است


نوشته راس کربر

(رویترز) – فرماندار فلوریدا می‌خواهد برنامه‌های بازنشستگی در ایالت‌های محافظه‌کار ایالات متحده برای مبارزه با ابتکارات سهامداران در موضوعاتی مانند تغییرات آب‌وهوایی و تنوع متحد شوند، اما ممکن است اجرای این ایده دشوار باشد.

فراخوان ران دیسانتیس در ماه گذشته جبهه جدیدی را در تلاش های جمهوری خواهان برای عقب نشینی از ابتکارات زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی تحت رهبری فعالان – یا ESG – در جلسات سهامداران شرکت باز کرد.[L1N2Z927V]

با دارایی های بیش از 5.7 تریلیون دلاری تحت مدیریت، طرح های بازنشستگی با مزایای تعریف شده ایالتی و محلی ایالات متحده یک نیروی سهامدار قدرتمند است که می تواند به فعالان کمک کند تا با اعلام نحوه رای دادن و شتاب دادن به تلاش های اصلاحی یا کند کردن، مسائل ESG را در برگه های رای شرکت ها تصویب یا شکست دهند. آنها

اما با توجه به اینکه سیستم های بازنشستگی ایالتی تحت کنترل جمهوری خواهان در مورد یک موضوع متفاوت رأی داده اند و ساختارهای نظارتی دارند که تلاش ها برای تأثیرگذاری بر رأی آنها را پیچیده می کند، واداشتن آنها به رأی دادن با هم به عنوان یک بلوک – همانطور که دیسانتیس می خواهد – دشوار خواهد بود. وجوه عمومی همچنین به ندرت بزرگترین سرمایه گذاران در شرکت های آمریکایی هستند و نفوذ آنها را محدود می کنند.

کان هیچکاک، وکیل واشنگتن دی سی که به صندوق های بازنشستگی مشاوره می دهد، گفت: “این یک حرکت سیاسی زیرکانه برای جلب نظر مردمی است که سرمایه داری بیدار را دوست ندارند، اما آیا آنها قصد دارند این بلوک رای عظیم را توسعه دهند؟ نه.”

دیسانتیس، یک جمهوری خواه که به عنوان بخشی از یک نامزدی مورد انتظار ریاست جمهوری در سال 2024 با محافظه کاران خواستگاری کرده است، پیشنهاد کرد که سیستم بازنشستگی در ایالت فلوریدا با سایر ایالت های تحت کنترل جمهوری خواهان مانند تگزاس همکاری کند.

دیسانتیس در یک کنفرانس خبری در 27 ژوئیه گفت: “کاری که ما باید انجام دهیم این است که سایر ایالت های همفکر خود را وادار کنیم که از تمام حقوق رای سیستم های بازنشستگی ما به عنوان یک بلوک استفاده کنند.”

ما می‌توانیم در برابر بسیاری از افراط‌هایی که دیده‌ایم، یک کنترل واقعی باشیم و احتمالاً منابع کافی برای شکست دادن بسیاری از این چیزها را داریم.»

دفتر او گفته است که او قصد دارد قوانینی را برای مقابله با عوامل ESG در سرمایه گذاری معرفی کند. اما جزئیاتی در مورد اینکه چگونه ممکن است بر آرای نیابتی تأثیر بگذارد، ارائه نکرده است، فرآیندی که سرمایه گذاران از طریق آن بر مواردی مانند انتخاب مدیران، پاداش های اجرایی و پیشنهادات سهامداران در مجامع سالانه رأی می دهند.

‘SHIFT عظیم’

ایده دیسانتیس بر اساس الگوهای رای گیری گذشته می تواند در تئوری معنا پیدا کند. مدیر سرمایه گذاری بازنشستگی فلوریدا، هیئت اداری ایالتی (SBA) و سیستم بازنشستگی معلمان تگزاس – دو تا از بزرگترین صندوق های بازنشستگی در ایالت های تحت کنترل جمهوری خواهان با حدود 440 میلیارد دلار دارایی ترکیبی – احتمال کمتری داشتند که از تصمیمات سهامداران ESG حمایت کنند. به گفته Insightia، بازوی تحقیقاتی حاکمیت شرکتی شرکت نرم‌افزاری Diligent، در برخی از ایالت‌های تحت رهبری دموکرات‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند.

(تصویر: پشتیبانی بازنشستگی عمومی برای پیشنهادات ESG: https://graphics.reuters.com/INVESTING-ESG/FLORIDA-POLITICS/zgpomxoxepd/chart.png)

اما داده های Insightia نشان می دهد که این دو سیستم همچنان از اکثریت قطعنامه های ESG در سال جاری پشتیبانی می کنند.

در حالی که اکثر پیشنهادات ESG سهامداران الزام آور نیستند، برخی از آنها در مجامع سالانه شرکت توجه زیادی را به خود جلب کرده اند.

به عنوان مثال، هر دو صندوق بازنشستگی فلوریدا و تگزاس در کنار فعالان ESG در ترغیب شرکت Costco Wholesale برای تعیین اهداف کاهش انتشار و درخواست از شرکت مک‌دونالد برای بررسی تأثیر آن بر موضوعاتی مانند نابرابری نژادی، طرف شدند.

در موارد دیگر، دو سیستم صندوق بازنشستگی در مورد یک قطعنامه رای متفاوتی دادند. برای مثال، SBA حمایت کرد و تگزاس با قطعنامه‌ای که از Nextera Energy Inc درخواست می‌کرد جنسیت، نژاد یا قومیت مدیران را منتشر کند، مخالفت کرد. [L2N2XB1AO]

SBA تنها در 42 درصد از مواقع در مورد سؤالات «گفتن در مورد پرداخت» مربوط به پاداش مدیران، در مقابل 87 درصد برای سیستم تگزاس، از مدیریت پشتیبانی می کرد.

ریچارد فیلدز، مشاور حاکمیت شرکتی راسل رینولدز آسوشیتیز، گفت: چنین نابرابری‌ها نشان می‌دهد که بودجه‌ها به تغییرات اساسی نیاز دارند تا ایده DeSantis عملی شود.

فیلدز با اشاره به ایالت‌های متمایل به جمهوری‌خواه گفت: «بلوک رأی‌دهی «ایالت قرمز» خیلی متفاوت عمل نمی‌کند، مگر اینکه هر ایالت – از جمله فلوریدا – تغییرات بزرگی در نحوه رویکرد خود به استفاده از مسئولیت‌های رای‌گیری نیابتی ایجاد کند.

“این یک تغییر بزرگ خواهد بود.”

‘مسخره – مضحک’

نحوه مدیریت صندوق های بازنشستگی یکی دیگر از موانع است.

خود دیسانتیس یکی از سه متولی است که بر SBA نظارت می کنند، اما سایر فرمانداران در ایالت های تحت کنترل جمهوری خواهان تأثیر مستقیم کمتری بر سیستم بازنشستگی خود دارند.

به عنوان مثال، فرماندار تگزاس، گرگ ابوت، مستقیماً تنها سه نفر از نه معتمد را در سیستم معلمان تگزاس منصوب می کند.

این موضوعی است که ایالت‌های آبی و همچنین دموکرات‌ها در هفته‌های اخیر به دنبال هماهنگی تلاش‌های صندوق بازنشستگی هستند.

براد لندر، بازرس شهر نیویورک، یک دموکرات که بر پول بازنشستگی نظارت می کند، در یک رویداد سرمایه گذار در این ماه گفت: “بخشی از چالش این است که صندوق های بازنشستگی در مکان های مختلف کمی متفاوت مدیریت می شوند.”

در یک رای گیری ESG در شرکت اکسون موبیل در سال گذشته، صندوق های بازنشستگی فلوریدا و تگزاس در واقع به نفع تغییراتی رای دادند که دیسانتیس بعدا آن را “مضحک” خواند.

در آن رای، سرمایه‌گذار فعال موتور شماره 1 پس از معرفی نامزدها – از جمله یکی از مدیران سابق پالایش نفت – بر روی پلت فرمی برای بهبود عملکرد مالی و تمرکز بیشتر بر انرژی پاک، سه کرسی هیئت مدیره شرکت نفت و گاز را به دست آورد. این اقدام با حمایت اولیه از بودجه عمومی در نیویورک و کالیفرنیا مواجه شد.

دیسانتیس ماه گذشته با تمسخر انتخابات گفت: «آنها افرادی را به هیئت مدیره اکسون انتخاب کردند که مخالف نفت بودند.

سوابق نشان می دهد که SBA به هر چهار نامزد صندوق تامینی مخالف رای داده در حالی که سیستم معلمان تگزاس از سه نفر حمایت کرده است. سخنگوی سیستم تگزاس از اظهار نظر خودداری کرد.

SBA گفته است که این آرا عواملی مانند عملکرد ضعیف اکسون و کمبود اعضای هیئت مدیره با تجربه صنعت انرژی را منعکس می کند. یک سخنگوی SBA گفت که آرا برای ایجاد “بازده برای شرکت کنندگان طرح ما” بود.

(ویرایش توسط دیپا بابینگتون)



منبع