تحلیلگر حقوقی و دادستان سابق می گوید، اگر آلن وایسلبرگ، مدیر مالی سازمان ترامپ به گناه خود اعتراف کند، برای سازمان ترامپ تمام می شود.

ترامپ در حال حاضر با شش پرونده قضایی، سه تحقیق جنایی و یک تحقیق مدنی علاوه بر کیفرخواست خود از سوی دفتر دادستانی منطقه منهتن مواجه است. او همچنین دو شکایت کرده است – یکی علیه خواهرزاده‌اش، مری ترامپ، و دیگری علیه هیلاری کلینتون، رقیب سابق انتخاباتی‌اش.

سازمان ترامپ قرار است در 24 اکتبر محاکمه شود. اگر وایسلبرگ توافق نامه ای را قبول نکند و به دادگاه مراجعه کند، در کنار این گروه تجاری محاکمه خواهد شد. هم او و هم سازمان ترامپ اعتراف کرده اند که بی گناه هستند.

او گفت که جنایات وایسلبرگ به سازمان ترامپ نسبت داده می شود، به این معنی که این شرکت نیز مسئول این اتهامات خواهد بود.

آلن وایسلبرگ، مدیر ارشد مالی سابق سازمان ترامپ، برای جلسه استماع پرونده جنایی خود در دادگاه کیفری منهتن در 12 اوت 2022 در شهر نیویورک وارد می شود.  دفتر دادستانی منطقه منهتن ویسلبرگ و سازمان ترامپ را متهم به کلاهبرداری مالیاتی پس از متهم شدن به پرداخت حقوق به کارمندان «از دفترچه‌ها»  به منظور پرداخت مالیات کمتر  وایسلبرگ خود را بی گناه دانسته است.

به گزارش NYT، انتظار می رود که آلن وایسلبرگ با دفتر منهتن DA توافق نامه ای انجام دهد.

  • او و سازمان ترامپ با 15 جرم جنایت روبرو هستند که شامل یک فقره طرح کلاهبرداری، توطئه و سرقت بزرگ است. دادستان ها گفتند که این اتهامات ناشی از “طرح پرداخت گسترده و جسورانه” است که در آن وایسلبرگ از مارس 2005 تا 1.7 میلیون دلار از درآمد خود را از پرداخت مالیات اجتناب می کرد.

    آدام وایسمن، دادستان سابق، گفت که پیامدهای مالی برای دونالد ترامپ «بسیار عظیم است».

  • ویزمن گفت: «بنابراین اهرم مالی از نظر پیامدهای مالی برای دونالد ترامپ به معنای زندانی شدن او نیست، اما عواقب آن برای سازمان ترامپ بسیار زیاد است.

    اندرو وایزمن، استاد حقوق دانشگاه نیویورک و دادستان ارشد سابق رابرت مولر، در برنامه “آخرین کلام” شبکه ام اس ان بی سی با لارنس اودانل گفت: زمانی که آلن وایسلبرگ گناهکار خود را اعتراف کرد، برای سازمان ترامپ تمام می شود.

    او افزود: «به خاطر داشته باشید، برای کسانی که فکر می‌کنند دونالد ترامپ تا حدی این کار را به خاطر پول انجام داده است، این یک معامله بزرگ است.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



    منبع

    تایمز گزارش داد که قرارداد وایسلبرگ باعث می شود که وی پنج ماه زندانی شود، در حالی که اگر در دادگاه مجرم شناخته شود، حداقل یک سال محکومیت خواهد داشت.

    نیویورک تایمز گزارش داد که آلن وایسلبرگ، یکی از مدیران ارشد قدیمی سازمان ترامپ، انتظار می رود تا اوایل پنجشنبه در معامله ای با دفتر دادستانی منطقه منهتن به گناه خود اعتراف کند.

    یک تحلیلگر حقوقی گفت، اگر مدیر مالی سابق این هفته به گناه خود اعتراف کند، سازمان ترامپ محکوم به فنا خواهد بود.

  • یک دادستان ارشد سابق فدرال روز سه شنبه گفت اعتراف به گناه از سوی مدیر ارشد مالی سابق سازمان ترامپ در پرونده مالیاتی جنایی علیه او منجر به فاجعه مالی برای دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق و تجارت خانوادگی او می شود.

    انتظار می‌رود آلن وایسلبرگ، مدیر مالی سابق سازمان ترامپ، در اوایل روز پنج‌شنبه به توافقی مبنی بر ادعای خود دست یابد.مایکل ام سانتیاگو/گتی ایماژ

    • وایزمن گفت که اگر به ترامپ در مورد رسیدگی به فهرست تحقیقات و شکایت‌ها علیه او مشاوره می‌داد، رسیدگی به پیامدهای توافق وایسلبرگ را در اولویت قرار می‌داد.