تحقیقات ترامپ: دادستان گرجستان پیش بینی ها را افزایش می دهد

قضات دادگاه مافوق شهرستان به این درخواست رای دادند و هیئت در ماه مه تشکیل شد. هیئت منصفه 75 شاهد را شنیدند و شواهد جمع آوری شده توسط دادستان ها و بازرسان را بررسی کردند. در میان شاهدانی که شهادت دادند، رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک و وکیل ترامپ، سناتور آمریکایی لیندسی گراهام از کارولینای جنوبی و مقامات ایالت جورجیا مانند رافنسپرگر و فرماندار برایان کمپ بودند.

آتلانتا (AP) – رئیس‌جمهور سابق دونالد ترامپ و متحدانش توسط دادستانی مورد توجه قرار گرفته‌اند، اما این هشدار از سوی هیچ‌کس در وزارت دادگستری صادر نشده است.

سازمان های خبری، از جمله آسوشیتدپرس، برای انتشار این گزارش استدلال کردند. در جلسه استماع هفته گذشته، ویلیس گفت که تصمیمی در مورد درخواست کیفرخواست در دست بررسی است و او با انتشار این گزارش مخالف است زیرا می‌خواهد اطمینان حاصل کند که «با همه منصفانه رفتار می‌شود و ما فکر می‌کنیم که با متهمان آینده عادلانه رفتار شود. در حال حاضر برای انتشار این گزارش مناسب نیست.”

به گفته کاخ سفید، ماموران FBI اخیراً خانه بایدن در ویلمینگتون در دلاور را جستجو کردند و شش مورد حاوی اسناد طبقه بندی شده را پیدا کردند. مختل کردن بیشتر محاسبات وزارت دادگستری: سوابق طبقه بندی شده در این ماه در خانه مایک پنس، معاون رئیس جمهور ترامپ در ایندیانا پیدا شد.

ویلیس در ژانویه سال گذشته با استناد به نیاز به قدرت احضاریه برای وادار کردن شهادت شاهدانی که در غیر این صورت با او صحبت نمی کردند، به دنبال تشکیل هیئت منصفه بزرگ برای کمک به تحقیقات خود بود. او در نامه ای به قاضی ارشد شهرستان فولتون گفت که دفترش اطلاعاتی دریافت کرده است که حاکی از «احتمال معقول» است که انتخابات 2020 در جورجیا «در معرض اختلالات جنایی احتمالی بوده است».

وکلای شاهدان و سایرینی که به عنوان هدف شناسایی شده‌اند اصرار دارند که ویلیس به جای نگرانی‌های مشروع در مورد ارتکاب جنایات، توسط سیاست هدایت می‌شود. از جمله، آنها به اظهارات عمومی و تمایل اولیه او برای صحبت با رسانه های خبری چاپی و تلویزیونی اشاره کردند.

مشخص نیست که پرونده ویلیس چه تأثیری بر تحقیقات وزارت دادگستری خواهد داشت یا اینکه تیم وی چه تماسی با بازرسان فدرال داشته است. دادستان های وزارت دادگستری در بحث درباره تحقیقات خود محتاط بوده اند و بینش کمی در مورد چگونگی و زمان پایان یافتن آنها ارائه می دهند.

مریک گارلند، دادستان کل، در ماه نوامبر از جک اسمیت، دادستان سابق فساد عمومی، برای نظارت بر تحقیقات درباره اقدامات ترامپ که منجر به شورش مرگبار 6 ژانویه 2021 و در اختیار داشتن صدها سند طبقه بندی شده در کنگره آمریکا بود، استفاده کرد. استراحتگاه Mar-a-Lago در پالم بیچ، فلوریدا.

تاکر از واشنگتن گزارش داد. مگ کینارد، نویسنده AP در کلمبیا، کارولینای جنوبی، در این گزارش مشارکت داشت.



منبع

افشای عمومی در مورد پرونده ویلیس، تا حدی نتیجه ماهیت غیرعادی دادرسی جورجیا است.

او افزود: «او در مورد انتشار این گزارش که باعث ایجاد تعصب برای متهمان احتمالی آینده می شود صحبت نمی کند، مگر اینکه در گزارش نام افرادی را ببیند که آنها را متهمان احتمالی آینده می داند.

کانینگهام، پروفسور ایالت جورجیا، گفت که نظرات ویلیس حاکی از آن است که گزارش هیئت منصفه ویژه حاوی جزئیاتی درباره افرادی است که هیئت و ویلز معتقدند حداقل باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

کارشناسان حقوقی گفتند، اما اظهارات ویلیس نشان می دهد که تحقیقات جورجیا در مسیری به سوی حل و فصل – با اتهامات یا نه – در یک جدول زمانی مستقل از آنچه وزارت دادگستری قصد انجام آن را دارد، است.

ترامپ درباره ویلیس گفت: «او باید جلوی جنایات خشونت‌آمیز را بگیرد و این وظیفه اوست. به دلایل سیاسی دنبال مردم نرویم، که کارها را کاملاً عالی انجام دادیم.»

___

از آن زمان، دامنه تحقیقات به طور قابل توجهی گسترش یافته است و از جمله موارد دیگر را شامل می شود: لیستی از انتخاب کنندگان جعلی جمهوری خواه، تماس های تلفنی ترامپ و دیگران با مقامات گرجستان در هفته های پس از انتخابات 2020، و اتهامات بی اساس مبنی بر تقلب گسترده در انتخابات به قانونگذاران ایالتی. .

اگرچه اسمیت و تیم دادستانش احضاریه های هیئت منصفه بزرگ صادر کرده اند، او فاش نکرده است که تحقیقاتش چه زمانی ممکن است به پایان برسد یا چه کسی ممکن است هدف قرار گیرد.

ترامپ در این تماس گفت: تنها کاری که می‌خواهم انجام دهم این است: فقط می‌خواهم ۱۱۷۸۰ رای پیدا کنم که یک رای بیشتر از ماست.

این هیئت فاقد صلاحیت صدور کیفرخواست بود، اما فرض بر این است که گزارش آن شامل توصیه هایی برای اقدام بیشتر، احتمالاً شامل اتهامات جنایی احتمالی است.

ترامپ در مصاحبه‌ای اصرار داشت که «مطمقاً هیچ اشتباهی نکرده است» و تماس تلفنی او با رافنس‌پرگر «بی‌نقص» بوده است. او گفت که «بسیار مطمئن است» که متهم نخواهد شد.

کلارک کانینگهام، استاد حقوق دانشگاه ایالتی جورجیا، گفت: “انتظار دارم قبل از اینکه کیفرخواست فدرال را ببینم، در شهرستان فولتون کیفرخواست ببینم.”

هیئت منصفه ویژه اوایل این ماه پس از پایان کار خود و نهایی کردن گزارش تحقیقات خود منحل شد. هیئت منصفه بزرگ توصیه کردند که این گزارش به اطلاع عموم برسد.

این از سوی یک دادستان جورجیا بود که نشان داد او احتمالاً به زودی در یک تحقیق دو ساله برانداز انتخاباتی به دنبال اتهامات جنایی خواهد بود. در تلاش برای جلوگیری از انتشار گزارش ویژه هیئت منصفه، فانی ویلیس، دادستان ناحیه فولتون هفته گذشته در دادگاه استدلال کرد که تصمیمات مربوط به این پرونده “قریب الوقوع” است و انتشار این گزارش می تواند حقوق “متهمین آینده” را به خطر بیندازد.

اگرچه ویلیس، یک دموکرات، نام ترامپ را ذکر نکرد، اما اظهارات وی اولین باری بود که یک دادستان در هر یک از چندین تحقیق فعلی مرتبط با رئیس جمهور سابق جمهوری خواه اشاره کرد که ممکن است اتهاماتی در پیش باشد. این اظهارات پیش‌بینی می‌کرد که تحقیقاتی که تا حدی بر تماس ترامپ با وزیر امور خارجه جورجیا متمرکز شده باشد، می‌تواند قبل از تحقیقات فدرال به نتیجه برسد.

علاوه بر تحقیقات جورجیا، یک بازرس ویژه وزارت دادگستری در حال تحقیق درباره نقش ترامپ در همکاری با متحدانش برای لغو شکستش در انتخابات ریاست جمهوری 2020 و سوء استفاده او با اسناد طبقه بندی شده است.

ویلیس بلافاصله پس از انتشار یک مکالمه تلفنی بین ترامپ و وزیر امور خارجه جورجیا براد رافنسپرگر، در 2 ژانویه 2021، تحقیقات دفتر خود را آغاز کرد. در آن مکالمه، رئیس‌جمهور وقت پیشنهاد کرد که رافنس‌پرگر، یکی از هموطنان جمهوری‌خواه، می‌تواند آرای لازم را برای برگرداندن شکست کم‌اهمیت ترامپ در انتخابات در ایالت به بایدن، یک دموکرات، «پیدا کند».

پورتر گفت، با این حال، به نظر می رسد که ویلیس از هیچ خط قرمز اخلاقی یا قانونی که صداقت تحقیقات را زیر سوال می برد، عبور نکرده است.

دنی پورتر، یک جمهوری خواه که نزدیک به سه دهه به عنوان دادستان منطقه در همسایگی کانتی گوینت خدمت می کرد، گفت که ویلیس در قلمرو ناآشنا در حال گشت و گذار بوده است. او گفت که هیئت منصفه بزرگ ویژه در گرجستان نسبتاً نادر است و قانون راهنمایی چندانی برای دادستان ها ارائه نمی کند.

به نظر می‌رسد ترامپ با جدی‌ترین خطر قانونی ناشی از تحقیقات مربوط به مخفیگاهی از مواد طبقه‌بندی‌شده در استراحتگاه فلوریدا روبرو بوده است و این تهدید همچنان پابرجاست. اما این پرونده، حداقل از نظر سیاسی، با کشف اخیر اسناد طبقه بندی شده در خانه رئیس جمهور جو بایدن در دلاور و در دفتر واشنگتن پیچیده به نظر می رسد. وزارت دادگستری از یک وکیل ویژه جداگانه برای بررسی این موضوع استفاده کرد.

گارلند از بحث در مورد تحقیقات خودداری کرده و تنها گفته است که “هیچ شخصی بالاتر از قانون نیست” و قوانین جداگانه ای برای دموکرات ها و جمهوری خواهان وجود ندارد.

او گفت: «به‌طور رویه‌ای، من چیزی ندیده‌ام که مرا وادار به رفتن کند، «اوه، جان، من این کار را نمی‌کردم».