تجمعات ترامپ در آستانه نامزدی احتمالی 2024 به سمت حاشیه می رود

چند نفر از مصاحبه شوندگان گفتند که شرکت در راهپیمایی های ترامپ را تنها پس از انتخابات 2020 آغاز کردند، زمانی که گفتند از نظر سیاسی بیشتر درگیر شده اند. چندین نفر، مانند ویرجینیا گرینلی، از هلند، میشیگان، گفتند که در 6 ژانویه 2021 در واشنگتن بوده اند، زمانی که حامیان ترامپ با خشونت به ساختمان کنگره آمریکا یورش بردند و تلاش کردند با ایجاد اختلال در صدور گواهینامه پیروزی بایدن، انتقال مسالمت آمیز قدرت را متوقف کنند.

کریستینا ویپیکی، 50 ساله که در وارن، میشیگان زندگی می‌کند، گفت که معاشقه‌های ترامپ با QAnon را «عجیب» و «عجیب» می‌دانست و نگران بود که حضور آن‌ها در راهپیمایی‌های او باعث ایجاد کلیشه‌های منفی شود.

ترامپ و متحدانش اغلب پیشنهاداتی مبنی بر اینکه او تئوری های توطئه را پیش می برد یا خشونت را رد می کنند، رد می کنند. تیلور بودویچ، سخنگوی وی، در بیانیه ای گفت: «تلاش های مداوم رسانه ها برای ابداع و تقویت توطئه ها، در حالی که شعله تفرقه را شعله ور می کند، واقعاً بیمار است. پرزیدنت ترامپ و جنبش آمریکا اول او با مزخرفات رسانه ها منحرف نخواهند شد و در عوض به مبارزه برای بزرگ کردن دوباره آمریکا ادامه خواهد داد.

او ادامه داد: “شما نمی خواهید مردم فقط به این دلیل که از او حمایت می کنید فکر کنند که شما تا این حد در این کار هستید، که شما یکی از آن افراد هستید.” “شما نمی خواهید مردم در مورد شما چنین فکری کنند.”

ویپیکی یکی از حامیان قدیمی ترامپ که به یاد دارد در حالی که در دبیرستان مشغول بازی تخته‌ای خود بود درباره نامزدی او برای ریاست‌جمهوری صحبت می‌کرد، همچنین گفت که فکر می‌کند زمان آن رسیده است که ترامپ از انتخابات 2020 حرکت کند، حتی اگر نگرانی‌هایی در مورد رای‌گیری داشته باشد.

کول، یک دستیار پرستار نیمه بازنشسته 55 ساله که از زمان فرار از اخبار کابلی برای کسب اطلاعات به مجموعه‌ای از پادکست‌های حاشیه‌ای برای کسب اطلاعات تکیه می‌کند، معتقد است: «پول ما خوب نیست زیرا توسط روچیلدها کنترل می‌شد. دیوان عالی انتخابات 2020 را «از قبل لغو» کرده است، اما «آنها فقط روی آن نشسته‌اند و منتظر اتفاقات هستند».

جمعیت به نوبه خود به تعداد زیادی شکستند “او را قفل کن!” شعارهایی خطاب به رقیب دموکرات ترامپ در سال 2016، هیلاری کلینتون، و همچنین فرماندار دموکرات ایالت، وزیر امور خارجه و دادستان کل، که نامزدهای مورد تایید وی در تلاش برای برکناری او هستند.

او روز جمعه بار دیگر به میچ مک کانل حمله کرد، این بار در یک پست نژادپرستانه در سایت شبکه اجتماعی خود که رهبر جمهوری خواهان سنا را به داشتن “آرزوی مرگ” متهم کرد و همسر مک کانل را که در تایوان به دنیا آمده و در دولت ترامپ به عنوان یک زن خدمت می کرد، مورد تمسخر قرار داد. منشی کابینه.

روز شنبه، جمعیت با شور و شوق تشویق کردند، زیرا ترامپ از طرح هایی برای استفاده از مجازات اعدام برای کشتن دلالان و قاچاقچیان مواد مخدر در صورت بازگشت به کاخ سفید، الگوبرداری از رهبران قدرتمندی که او اغلب تحسین می کند، استفاده کرد. و بار دیگر، او با متهمان 6 ژانویه که به خاطر نقش خود در قیام زندانی شده‌اند، همدردی کرد و آشوبگران را – که قبلاً متعهد شده است در صورت کاندیداتوری و پیروزی، عفو کند – را به عنوان «زندانی سیاسی» معرفی کرد و مقامات را به «آزار و اذیت مردم» متهم کرد. که اتفاقاً آنجا بودند، بسیاری از آنها حتی داخل نشدند.»

راهپیمایی‌های ترامپ همیشه حامیان زیادی را به خود جلب کرده است، از اولین کسانی که از شانس خود برای دیدن شخص رئیس‌جمهور استفاده می‌کنند تا جانبازانی که روزها بیرون می‌روند و مانند گروه‌های گروه راک او را در سراسر کشور دنبال می‌کنند. اما ترامپ پس از گذراندن بخش زیادی از دو سال گذشته با وسواس فراوان در مورد ادعاهای دروغین یک انتخابات دزدیده شده، به طور فزاینده ای کسانی را جذب می کند که واقعیت را شکسته اند، از جمله طرفداران توطئه بی اساس QAnon، که در گوشه های تاریک اینترنت آغاز شد و پیش فرض آن است. این باور که کشور توسط حلقه‌ای از قاچاقچیان جنسی کودکان، پدوفیل‌های شیطان پرست و آدم‌خواران اداره می‌شود که فقط ترامپ می‌تواند آنها را شکست دهد.

او گفت: “من فکر می کنم زمان آن فرا رسیده است که به جلو برویم.”

او می‌گوید: «این همه چیز را تغییر خواهد داد، همانطور که قبلاً در بشریت ندیده‌ایم.»

اما مصاحبه با بیش از ده ها نفر از بازدیدکنندگان رالی میشیگان در روز شنبه بر تأثیر او تأکید می کند و یادآور این است که بسیاری به تک تک کلمات او می چسبند و اعمال او را اعتبار می دانند.

ترامپ مدت‌هاست که از لفاظی‌های خشم‌آمیز و خشونت‌آمیز برای برانگیختن حامیانش استفاده می‌کند، حتی پس از آن که در 6 ژانویه مشخص کرد که برخی ممکن است به این خشم عمل کنند. با نزدیک‌تر شدن به اعلام احتمالی، ترامپ به نوعی از زبان نژادپرستانه و خشونت‌آمیز متمایل شده است که به او در پیروزی در سال 2016 کمک کرد، زمانی که اظهارات تکان‌دهنده‌تر او – و واکنش‌های اجتناب‌ناپذیر – به او کمک کرد تا بر اخبار مسلط شود.

او پس از تظاهرات گفت، تصمیم ترامپ برای پخش این آهنگ، به مردم آمریکا و همه کسانی که وابسته و متعهد به پیوند و مأموریت WWG1WGA هستند، نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور ترامپ نیز تمام تلاش خود را برای کمک به همه افراد درگیر برای ریشه‌کن کردن شرارت و کمک در سراسر جهان انجام می‌دهد. تا دنیا برای همه بهتر شود این به من در ذهن من قدرت می‌دهد تا امید و وعده زندگی بهتر برای همه را حفظ کنم.»

وارن، میش (AP) – پیج کول یکی از “آنون ها” است. مادر سه فرزند اهل ایست پونت، میشیگان، می گوید جو بایدن یک رئیس جمهور ساختگی است و معتقد است که دونالد ترامپ به زودی به کاخ سفید بازگردانده می شود تا باقی مانده دوره ریاست جمهوری بایدن را به پایان برساند.

اما برخی از جمعیت ابراز ناراحتی کردند.

او گفت: “من این را دوست نداشتم.”

“فقط ای کاش او همین حالا آن را رها می کرد. بیشتر روی آینده تمرکز کنید تا بر گذشته. “آنها از شنیدن آن خسته شده اند… شما به نقطه ای می رسید که مانند “خوب رفیق. ما به اندازه کافی آن را شنیدیم. فهمیدیم. ما می دانیم.”

اما شارون اندرسون، یکی از اعضای گروه “فرانت رو جوز” که برای دیدن ترامپ به این کشور سفر می کند و در بیست و نهمین راهپیمایی او در روز شنبه، از جمله تجمعی که در 6 ژانویه برگزار شد، شرکت می کرد، با این موضوع مخالفت کرد. در برخی از اعتقادات آنها،» او با حضور رو به رشد QAnon در تجمعات مخالفت نکرد.

با این حال، این موسیقی برای افرادی مانند کول دلگرم کننده است که می‌گفت ترامپ چشمانش را به روی همه چیز، روی بدی‌های دنیا باز کرده است.

یکی از آنها توضیح داد که به او گفته شده است: «آنها گفتند که دست در هوا نمی خواهند.

کل مراسم تحلیف او جعلی بود. او افراد نظامی واقعی نداشت. او نشان های جعلی داشت، افراد جعلی. ترامپ در واقع رئیس جمهور ماست. کول – یک دموکرات سابق که می گوید دو بار به باراک اوباما رای داده است – با یک کلاه صورتی “Trump 2024” و پوشانده شده در پرچم بزرگ “TRUMP WON” هنگام توصیف اهمیت بازگشت ترامپ و 1000 سال زندگی اش شروع به گریه کرد. او معتقد است صلح با آن برقرار خواهد شد.

افراد زیادی هستند، یک گروه بزرگ که به راهپیمایی های او می آیند. و آنها نیز برای او هستند. آنها برای سیاست های او هستند. اندرسون که در شرق تنسی زندگی می‌کند، گفت: اکنون نمی‌دانم که آیا آنها سعی می‌کنند باورهای خود را تقویت کنند یا خیر. اما من می دانم که همه کسانی که در اینجا با آنها روبرو شده ام از دونالد جی. ترامپ حمایت می کنند. این همون چیزیه که مهم است.”



منبع

در همین حال، ترامپ همچنان به بالا بردن کسانی که توطئه می‌فروشند، ادامه می‌دهد. مایک لیندل، فروشنده MyPillow که میلیون‌ها دلار برای اثبات دزدیده شدن انتخابات هزینه کرده است (و شکست خورده است)، روز شنبه دو بار سخنرانی کرد – یک بار بیرون برای شرکت‌کنندگانی که در صف منتظر ورود بودند و بار دیگر در طول برنامه تجمع. مارجوری تیلور گرین، نماینده راست افراطی کنگره جورجیا نیز در این مراسم حضور داشت که به جمعیت گفت: “دموکرات‌ها می‌خواهند جمهوری‌خواهان کشته شوند. و آنها قتل‌ها را از قبل آغاز کرده‌اند.”

گرینلی که گفت به داخل ساختمان نرفت، اما از بیرون تماشا کرد، گفت: «رئیس‌جمهور ترامپ واقعاً مردم را از خواب بیدار کرد، زیرا من حتی نمی‌دانستم یک وضعیت عمیق یا رسانه‌های جعلی، اخبار جعلی وجود دارد، تا زمانی که شروع به روشن‌کردن کرد. . او معترضان چپی را که خود را به عنوان حامیان ترامپ نشان می‌دهند، مقصر این خشونت‌ها دانست، اگرچه هیچ مدرکی برای حمایت از این ادعا وجود ندارد.

لوری لتزگاس، 51 ساله، یک اپراتور ماشین از پورت هورون، میشیگان، و یکی دیگر از حامیان قدیمی، موافقت کرد.

در حالی که ترامپ به پیشنهاد دیگری برای کاخ سفید چشم دوخته است، به طور فزاینده ای با این توطئه معاشقه می کند. او میم‌های Q را در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی خود بازنشر کرده و کاربرانی را که شعارها، ویدئوها و تصاویر جنبش را تبلیغ کرده‌اند، تقویت کرده است. و در هفته‌های اخیر، او سخنرانی‌های خود در راهپیمایی را با آهنگی به پایان می‌رساند که طرفداران QAnon آن را سرود خود می‌دانند و پس از شعار گروه «هرجا می‌رویم، همه می‌رویم» به «WWG1WGA» تغییر نام داده است.

او گفت: «ما باید به اخبار زیرزمینی گوش دهیم تا به حقیقت آنچه در حال وقوع است پی ببریم.

با این حال، به نظر می‌رسد که دستیاران ترامپ می‌خواهند از هر دو طرف آن را داشته باشند. هنگامی که او شروع به پایان سخنرانی خود کرد، برخی از جمعیت انگشت اشاره خود را به نشانه سلام QAnon بالا بردند. اما برای دومین هفته متوالی، کارکنان تنومند مراسم با خالکوبی به دقت جمعیت را اسکن کردند و به سرعت از کسانی که انگشتان خود را بالا بردند خواستند آنها را پایین بیاورند.