تجزیه و تحلیل – که توسط جمهوری خواهان وایومینگ رد شد، چنی به دنبال متوقف کردن ترامپ است

باک گفت: «این حتی لزوماً به این معنی نیست که او باید در برگه رأی حضور داشته باشد. او ممکن است فقط یک کمپین از بیرون اداره کند. و این به معنای جمع آوری پول، سخنگوی بودن، گرد هم آوردن سازمان ها و جناح های سیاسی مختلف است.

او در سخنرانی امتیازی خود خاطرنشان کرد که لینکلن، که به عنوان یکی از بزرگترین روسای جمهور آمریکا شناخته می شود، قبل از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، چندین مسابقه را باخت – و اعتراف کرد که از دست داده است.

چنی در سخنرانی امتیاز خود پس از کمپین به وظیفه خود در قبال قانون اساسی ایالات متحده و مخالفت با دروغ های مکرر ترامپ در مورد یک دزدیده شده گفت: من هر کاری که لازم باشد انجام خواهم داد تا مطمئن شوم که دونالد ترامپ دیگر هرگز در نزدیکی دفتر بیضی شکل نخواهد بود و منظورم این است. انتخابات 2020

نوشته دیوید مورگان و جیمز اولیفانت

برندن باک، دستیار سابق پل رایان، رئیس پیشین مجلس نمایندگان، گفت که چنی و مشاورانش باید طولانی و سخت در مورد بهترین روش برای مقابله با ترامپ فکر کنند.

چنی که برای اولین بار در سال 2016 به عضویت کنگره انتخاب شد، به دلیل نقش برجسته خود در کمیته 6 ژانویه مورد تحسین منتقدان ترامپ قرار گرفت.

حرکت “مگافون”؟

کریستین زیگلر، متحد ترامپ، که نایب رئیس حزب جمهوری خواه فلوریدا است، گفت که رای دهندگان وایومینگ پیامی مبنی بر «رد کردن، محکوم کردن، اخراج، بازنشستگی» به چنی ارسال کردند و هرگونه پیشنهاد او برای ریاست جمهوری را رد کردند.

انتظار می‌رود چنی از این سازمان برای آموزش افکار عمومی در مورد تهدیدی که ترامپ معتقد است استفاده کند و تلاش‌ها را برای مخالفت با هرگونه کمپین ریاست‌جمهوری توسط او بسیج کند.

کمپین او در پایان ژوئیه حدود 7.5 میلیون دلار پول نقد داشت.

متیو کانتینتی، کارشناس ارشد مؤسسه محافظه‌کار امریکن انترپرایز، می‌گوید: «بسیاری از این‌ها فقط بر این واقعیت تأکید می‌کند که بسیاری از سیاست‌های ما دیگر مربوط به سیاست نیست، بلکه به سؤال ترامپ و جایگاه شما در رابطه با او مربوط می‌شود.»

(گزارش توسط دیوید مورگان و جیمز اولیفانت؛ ویرایش توسط اسکات مالون و آلیستر بل)



منبع

برخی از جمهوری خواهان گفتند که چنی در صورت نامزدی، انتظار ندارد نامزدی حزب را به دست آورد، بلکه انرژی خود را صرف دور نگه داشتن ترامپ از پیروزی خواهد کرد – نقشی که او می تواند حتی بدون نامزدی رسمی ایفا کند.

او گفت: «چنی هیچ شانسی برای تصدی پست دولتی در آینده ندارد.

شکست سه شنبه شب او یک پیروزی قابل توجه برای رئیس جمهور سابق در مبارزات انتخاباتی اش برای برکناری جمهوری خواهانی بود که پس از یورش گروهی از حامیانش به ساختمان کنگره ایالات متحده در 6 ژانویه 2021، در تلاشی ناموفق برای براندازی شکست وی در انتخابات، از استیضاح او حمایت کردند.

روز چهارشنبه، چنی به شبکه تودی شو شبکه ان‌بی‌سی گفت که «در ماه‌های آینده» تصمیم خواهد گرفت که در کاخ سفید شرکت کند یا خیر.

چارلی سایکس، مجری سابق برنامه گفتگوی رادیویی محافظه کار ویسکانسین و منتقد مکرر ترامپ، گفت: “او می داند که ترامپ را در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان شکست نخواهد داد. اما نامزدی او به او فرصت می دهد – و یک بلندگو.” او یک خار دائمی در چشم او خواهد بود.

چنی پس از شکست در وایومینگ، اسنادی را به کمیسیون انتخابات فدرال ارسال کرد تا مبارزات انتخاباتی خود را به یک PAC رهبری به نام “وظیفه بزرگ” تبدیل کند، عبارتی که پرزیدنت آبراهام لینکلن در سخنرانی معروف خود در گتیسبورگ در طول جنگ داخلی قرن نوزدهم کشور استفاده کرد.

واشنگتن (رویترز) – پس از رد شدید رای دهندگان جمهوری خواه وایومینگ، لیز چنی، نماینده ایالات متحده، قول داد که دو سال آینده را صرف جلوگیری از بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید کند – احتمالاً با پیشنهاد خود برای ریاست جمهوری ضد ترامپ.

چنی روز چهارشنبه به سرعت برای تبدیل کمپین خود برای انتخاب مجدد در مجلس نمایندگان به کمیته اقدام سیاسی جدید پس از شکست در انتخابات مقدماتی نامزدی خود اقدام کرد و گفت که در حال بررسی این است که آیا کمپین کاخ سفید را در سال 2024 راه اندازی کند یا خیر.

تحلیلگران گفتند که چنی ممکن است خود را از هرگونه مناظره مقدماتی منع کند، زیرا مقامات حزب جمهوری خواه ارتباط خود را با تهدیدهای تصور شده علیه ترامپ قطع کردند. یک رقابت مستقل می تواند نتیجه معکوس داشته باشد و با دور کردن رأی دهندگان مستقل و جمهوری خواهان میانه رو از رقیب دموکرات خود، به طور ناخواسته به ترامپ کمک کند.

چنی که به عنوان نایب رئیس کمیته مجلس نمایندگان در 6 ژانویه خدمت می کند، گفت: “اجازه دهید تصمیم بگیریم که با هم – جمهوری خواهان، دموکرات ها و مستقل ها – در برابر کسانی که جمهوری ما را نابود می کنند بایستیم.” برای برجسته کردن خطراتی که به گفته او ترامپ و حامیانش برای دموکراسی ایجاد می کنند.

علیرغم موضع اصولی او در برابر دروغ و شورش، از سوی بسیاری از جمهوری خواهان در وایومینگ و جاهای دیگر به عنوان بی وفایی او به رهبر کاریزماتیک حزبشان مورد انتقاد قرار گرفت.

ترامپ همچنان علناً با ایده کاندیداتوری مجدد در سال 2024 معاشقه می کند، اما هنوز به طور رسمی نامزدی خود را اعلام نکرده است. این امر باعث شده است که سایر نامزدهای جمهوریخواه کاخ سفید، به ویژه ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا و مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق، منتظر اعلام حرکت بعدی خود باشند.