تایید ترامپ از “اریک” باعث سردرگمی در رقابت های سنا میسوری می شود

فرماندار سابق میسوری، اریک گریتنز، در 22 فوریه 2022 در جفرسون سیتی، موزون، با خبرنگاران صحبت می کند. (دیوید ای. لیب/AP)

انتخابات مقدماتی سنای میسوری روز سه‌شنبه دارای دو اریک در نظرسنجی است که در حال حاضر اریک اشمیت دادستان کل ایالت و اریک گریتنس فرماندار سابق این کشور هستند. (اریک سوم، اریک مک الروی، است، اما کاندیدای لانگ شات است.) ادعا کرد مدت کوتاهی پس از انتشار بیانیه، دریافت حمایت او را افتخار خواند. هر دوی آنها تلفنی با ترامپ صحبت کردند و از او به خاطر حمایتش تشکر کردند. هنگامی که از سخنگوی ترامپ برای توضیح در مورد این اطلاعیه درخواست شد، این پیام را گفت:

شینا گریتنز در سوگندنامه گفت که شوهرش تهدید کرده است که اگر از او حمایت سیاسی نکند، خود را خواهد کشت و گفت که از قدرت خود برای دستگیری او استفاده خواهد کرد تا حضانت فرزندان را از دست بدهد. این پرونده می تواند به تگزاس منتقل شود، جایی که شینا گریتنز اکنون به عنوان استاد کار می کند. فرماندار سابق مدعی شده است که ادعاهای همسر سابقش بخشی از توطئه ای است که توسط میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا و کارل روو، از اعضای حزب جمهوری خواه تنظیم شده است. تبلیغات در این مسابقه، اریک گریتنز را به گذشته او و همچنین .

فرماندار سابق میسوری، اریک گریتنز، در 22 فوریه 2022 در جفرسون سیتی، موزون، با خبرنگاران صحبت می کند.  (دیوید ای. لیب/AP)

اریک اشمیت، دادستان کل میسوری و نامزد جمهوری خواه مجلس سنا، در 30 ژوئیه 2022 در سیکستون، میسوری با حامیان خود در دفتر مرکزی حزب جمهوری خواه کانتی اسکات صحبت می کند. (مایکل ام سانتیاگو/گتی ایماژ)

علاوه بر این، در اسنادی که در بهار امسال ارائه شد، همسر سابق گریتنز مدعی شد که شواهدی در اختیار دارد که ثابت می‌کند او و فرزندانشان در حالی که این دو بر سر حضانت با هم درگیر شده‌اند، سوء استفاده کرده است. اریک و شینا گریتنز هر دو هفته گذشته در یک جلسه خصوصی شهادت دادند.

اشمیت، پیشتاز کنونی این رقابت، از سال 2019 به عنوان دادستان کل ایالت خدمت کرده است و به سرعت «قانون محرک» میسوری در مورد سقط جنین را پس از لغو رو در مقابل وید در ژوئن توسط دادگاه عالی فعال کرد. اکنون این ایالت به جز در موارد اورژانس پزشکی ممنوعیت کامل سقط جنین را دارد.

اشمیت در بیانیه ای در 24 ژوئن گفت: «دفتر من عملاً به سقط جنین در میسوری پایان داد و اولین ایالت در کشور شد که پس از حکم دادگاه این کار را انجام داد. «دفتر من از زمانی که من دادستان کل شدم، برای حفظ حرمت زندگی مبارزه کرده است، که با حکم دادگاه مهم امروز و نظر دادستان کل به اوج خود رسید. من به مبارزه برای محافظت از تمام زندگی، اعم از متولد شده و متولد نشده ادامه خواهم داد.»

اریک اشمیت، دادستان کل میسوری و نامزد جمهوری خواه مجلس سنا، در 30 ژوئیه 2022 در سیکستون، میسوری با حامیان خود در دفتر مرکزی حزب جمهوری خواه کانتی اسکات صحبت می کند.  (مایکل ام سانتیاگو/گتی ایماژ)

عصر دوشنبه، که او به «مردم بزرگ میسوری، در این مورد، اعتماد دارد تا تصمیم خود را بگیرند، همان‌طور که وقتی در انتخابات 2016 و 2020 به من پیروزی‌های قاطع دادند، اعتماد کردند، و بنابراین من مفتخرم که اعلام کنم که ERIC تأیید کامل و کامل من را دارد!»

گریتنس اولین نامزدی نیست که با سوءاستفاده های داخلی ادعایی ارتباط دارد که ترامپ از این چرخه حمایت کرده است. در رقابت های انتخاباتی سنای پنسیلوانیا، ترامپ در اصل از شان پارنل حمایت کرده بود که پاییز گذشته پس از اینکه قاضی در جلسه بازداشت متوجه شد که او علیه همسرش “” مرتکب شده است، از ادامه تحصیل کناره گیری کرد. (ترامپ بعداً از دکتر مهمت اوز حمایت کرد، که با اختلاف اندکی در انتخابات مقدماتی ماه می پیروز شد.) در انتخابات سنای جورجیا، ترامپ از هرشل واکر حمایت کرد، کسی که گفته می‌شود در گذشته زنان را تهدید کرده است.

گریتنز در سال 2018 پس از شهادت زنی که او را در زیرزمین خود بسته بود، برهنه کرد، از او عکس گرفت، تهدید کرد که در صورت بحث در مورد روابط خارج از ازدواج آنها از آن عکس ها به عنوان باج خواهی استفاده می کند، از سمت خود به عنوان فرماندار استعفا داد. او برای انجام رابطه جنسی دهانی او همچنین درگیر رسوایی هایی در مورد فهرست های اهداکنندگان و موارد ادعایی نقض مالی کمپین ها بود.

تایید عمدی گیج کننده دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در آستانه انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان در سنای میسوری، منجر به این شد که نامزدهای متعددی از او حمایت کنند، از جمله فرماندار سابق که به سوء استفاده از همسر، فرزندان و معشوقه خود متهم شده است.

دیگر جمهوری‌خواهان حاضر در این رقابت عبارتند از نماینده ویکی هارتزلر، نماینده بیلی لانگ و وکیل، که پس از عکس گرفتن از او و همسرش که در تابستان 2020 با اسلحه به سمت معترضان زندگی سیاه‌پوستان مهم است، به چهره‌ای برجسته در سیاست محافظه‌کار تبدیل شدند.

رقابت مقدماتی دموکرات ها بین لوکاس کونس، وکیل و تفنگدار سابق نیروی دریایی که در یک کمپین پوپولیستی ضد انحصار شرکت می کند، و ترودی بوش ولنتاین، وارث ثروت آبجو Anheuser-Busch در حال رقابت است. جان وود، یک کاندیدای مستقل که به عنوان بازپرس 6 ژانویه کار می کرد و از حمایت سناتور جمهوری خواه سابق جان دانفورث برخوردار بود، برای شرکت در انتخابات نوامبر نیز واجد شرایط بود. گزارش سیاسی غیرحزبی کوک در حال حاضر رقابت را به عنوان یک جمهوری خواه یکپارچه ارزیابی می کند، اما پیروزی گریتنز می تواند کرسی را به بازی تبدیل کند.





منبع