تایید بایدن افزایش یافت و به بالاترین سطح از ماه می رسید

نظرسنجی Yahoo News توسط YouGov با استفاده از یک نمونه ملی از 1563 بزرگسال آمریکایی که به صورت آنلاین از 18 تا 22 اوت 2022 مصاحبه شده بودند، انجام شد. توسط اداره سرشماری ایالات متحده و همچنین وضعیت رای (یا عدم رای) ریاست جمهوری 2020 و وضعیت ثبت نام رای دهندگان انجام شد. پاسخ دهندگان از پانل انتخابی YouGov انتخاب شدند تا نماینده همه بزرگسالان ایالات متحده باشند. حاشیه خطا تقریباً 2.6٪ است.



منبع

آزمون دوم مجموعه‌ای از سؤالات بود که با این پرسش که آیا آمریکایی‌ها از یک سری تحولات اخیر «خشمگین»، «شوق»، «راضی» یا «ناراضی» هستند، شور و اشتیاق و مشارکت سیاسی را ارزیابی می‌کرد. دو موردی که بیشترین خشم را برانگیخت عبارت بودند از «برنگری دادگاه عالی ایالات متحده رو علیه وید» (34 درصد) و «تلاش برای براندازی انتخابات 2020» (36 درصد) – هر دو نگرانی اصلی دموکرات‌ها. پاسخ بایدن به تورم» و «اف‌بی‌آی در حال جستجوی خانه دونالد ترامپ در مارآ لاگو» – تعداد کمتری از پاسخ‌های خشمگین (به ترتیب 30 و 24 درصد) را به همراه داشت.

_____________

این پویایی معمول میان‌دوره‌ای نیست، و ممکن است توضیح دهد که چرا «نامزد دموکرات» (45 درصد) همچنان با 6 امتیاز از «نامزد جمهوری‌خواه» (39 درصد) پیشی می‌گیرد، وقتی از رای‌دهندگان ثبت‌نام شده پرسیده می‌شود که به چه کسی در منطقه خود رای می‌دهند. «اگر انتخابات کنگره آمریکا امروز برگزار می‌شد» – علی‌رغم جو سیاسی ملی که همچنان به نفع جمهوری‌خواهان است و اعداد تأییدی برای بایدن که در زیر آب باقی می‌مانند، حتی با وجود نشانه‌هایی از بهبود.

● تعداد کسانی که می گویند اقتصاد در حال «بدتر شدن» است، 12 واحد کاهش یافته است (به 51 درصد).

یک نظرسنجی جدید یاهو نیوز/YouGov نشان می‌دهد که رتبه تایید شغلی رئیس جمهور بایدن از اوایل ماه اوت 5 درصد افزایش یافته است که بزرگترین و ناگهانی‌ترین تغییر تا به امروز است.

این تا حدی به نیروهایی بستگی دارد که رئیس جمهور کنترل کمی بر آنها دارد. قیمت بنزین ماه ها است که به طور پیوسته در حال کاهش بوده است و آمریکایی ها از این واقعیت بسیار آگاه هستند، به طوری که اکنون دوبرابر تعداد بنزین می گویند که قیمت بنزین به جای افزایش (24%) کاهش می یابد (48%). به همین ترتیب، نرخ تورم سالانه در ماه جولای از 9.1 درصد در ماه قبل به 8.7 درصد کاهش یافت.

● تعداد کسانی که می گویند اقتصاد “در رکود است” 5 واحد کاهش یافته است (به 48٪).

اکنون سؤال این است که آیا بهبود تعداد بایدن می‌تواند به دموکرات‌ها کمک کند تا از انفجار در سال 2022 جلوگیری کنند – سرنوشتی که معمولاً در سال‌های میان دوره‌ای برای حزب رئیس‌جمهور رقم می‌خورد.

با این حال، در حال حاضر، تنها 15 درصد از آمریکایی ها می گویند که تورم به جای بدتر شدن بهتر شده است (51 درصد). با توجه به اینکه آمریکایی‌ها بیش از هر چیز دیگری تورم (32 درصد) را به عنوان «مهم‌ترین موضوع در هنگام فکر کردن به انتخابات امسال» انتخاب می‌کنند، بسیاری از اتفاقات نوامبر ممکن است به این بستگی داشته باشد که آیا قیمت‌ها همچنان کاهش می‌یابند – یا از سرگیری صعود سریع خود.

در نتیجه، در حالی که اکثریت دموکرات‌ها و مستقل‌های متمایل به دموکرات (55 درصد) در اوایل ماه اوت گفتند که ترجیح می‌دهند «کس دیگری» به جز بایدن را به عنوان نامزد ریاست‌جمهوری خود در سال 2024 ببینند، این تعداد از آن زمان تاکنون 6 واحد کاهش یافته است. (تا 49 درصد)؛ تعداد کسانی که می‌گویند بایدن را ترجیح می‌دهند (32%) 5 نفر افزایش یافته است. امروز یک کثرت 42 درصدی می گویند که او آمریکا را «به میزان مناسب» تغییر می دهد.

● و تعداد کسانی که می گویند کشور “به طور کلی در مسیر درست حرکت می کند” 5 امتیاز (به 23٪) افزایش یافته است.

پرزیدنت بایدن با نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان و مارک تاکانو، نماینده مجلس پس از امضای قانون PACT در 1 اوت گرد هم می‌آید. (چیپ سومودویلا/ گتی ایماژ)

نظرسنجی Yahoo News/YouGov این نظریه را به دو صورت آزمایش کرد. ابتدا، از پاسخ دهندگان پرسیده شد که در یکی دو سال گذشته چه کسی “آمریکا را بیشتر تغییر داده است”: “دموکرات ها، که کاخ سفید و کنگره را کنترل می کنند” یا “جمهوری خواهان، که ایالت های قرمز و دادگاه عالی را کنترل می کنند.” در میان دموکرات‌ها، نتایج به طور مساوی تقسیم شد – گواهی قابل توجه بر این تصور که با وجود اینکه حزب خودشان قدرت را در واشنگتن دی سی در دست دارد، حزب دیگر دستور کار خود را به همان شدت از طریق دادگاه‌ها و نهادهای دولتی پیش می‌برد.

در همین حال، تعداد مخالفان رئیس جمهور 3 درصد کاهش یافته است. پیش از این هرگز رتبه کلی بایدن در عرض چند هفته تا این حد تغییر نکرده بود.

اگرچه دیدگاه‌ها نسبت به اقتصاد و جهت‌گیری کشور به طور کلی تیره و تار باقی مانده است، روندهای نزولی اخیر معکوس شده است. از اوایل مرداد:

به نظر می رسد این روندها نیز در حال تغییر هستند. از اوایل ماه اوت، موافقت بایدن در میان دموکرات ها (به 78 درصد) 6 امتیاز و در میان مستقل ها (به 33 درصد) با 7 امتیاز افزایش یافته است. تضاد بین دموکرات ها و جمهوری خواهان به ویژه شدید است. در میان دموکرات‌ها، تصور از اقتصاد عالی یا خوب طی چند هفته گذشته 11 امتیاز افزایش یافته است، در حالی که پاسخ‌های «جهت درست» 9 امتیاز (از 37 درصد به 46 درصد) افزایش یافته است. در میان جمهوری خواهان، همین اعداد به سختی تکان خورده اند (به ترتیب +4 و +1).

● تعداد آمریکایی هایی که وضعیت اقتصاد را عالی یا خوب ارزیابی می کنند 8 امتیاز (21%) افزایش یافته است.

اگر دموکرات ها خوش شانس باشند، چنین اعدادی می تواند پایان رکود طولانی تابستانی برای رئیس جمهور باشد. با افزایش تورم، ترس از رکود اقتصادی و بن بست در مجلس سنا دستور کار رئیس جمهور را متوقف کرد، میزان محبوبیت بایدن در هر نظرسنجی Yahoo News/YouGov از ژوئن تا آگوست کاهش یافت. در اوایل این ماه به 35 درصد موافق تا 56 درصد مخالفت در میان همه آمریکایی ها رسید.

نظرسنجی از 1563 بزرگسال آمریکایی که از 18 اوت تا 22 اوت انجام شد، در بحبوحه اخبار خوبی برای بایدن و دموکرات ها انجام شد – فهرستی که شامل کاهش شدید قیمت بنزین، کشته شدن یکی از رهبران ارشد القاعده و … تصویب اخیر قانون مهم آب و هوا همراه با یک طرح محبوب برای کاهش قیمت داروهای تجویزی. تعداد رو به بهبود بایدن احتمالاً منعکس کننده این تحولات است. (رئیس جمهور متعاقباً اعلام کرد که دولت او 10000 دلار بدهی وام دانشجویی برای آمریکایی هایی که سالانه 125000 دلار یا کمتر درآمد دارند لغو خواهد کرد.)

پرزیدنت بایدن با نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان و مارک تاکانو، نماینده مجلس نمایندگان پس از امضای قانون PACT در 1 اوت گرد هم می‌آید.

اینها هنوز آن اعدادی نیستند که هر رئیس جمهوری بخواهد در فصل انتخابات ببیند. اما آنها همزمان با افزایش محبوبیت خود بایدن در مجموعه ای از مسائل کلیدی هستند: تورم (+7 امتیاز، از 26٪ به 33٪)، اقتصاد (+5، از 30٪ به 35٪)، تغییرات آب و هوا (+4) ، از 38٪ به 42٪ و نژاد (+4، از 36٪ به 40٪). تعداد کمی بیشتر از آمریکایی ها (41٪) نیز کار بایدن در مورد “مراقبت های بهداشتی” را تایید می کنند.

اما آنها فقط در هفته های اخیر محبوب تر شده اند. آمریکایی ها اکنون با 19 امتیاز (49 درصد تا 30 درصد) از مقررات مربوط به آب و هوا حمایت می کنند. مفاد مالیاتی آن با 32 امتیاز (54٪ تا 22٪)؛ و مفاد داروهای تجویزی آن با 50 امتیاز (64 درصد تا 14 درصد). در مجموع، آنها با 19 امتیاز (48 درصد به 29 درصد) از قانون جدید حمایت می کنند، دموکرات ها با 73 امتیاز (80 درصد به 7 درصد) و مستقل ها با 9 امتیاز (41 درصد به 32 درصد) موافق هستند.

تایید بایدن افزایش یافت و به بالاترین سطح از ماه می رسید

مطمئناً، رتبه کلی بایدن هنوز منفی است: 40 درصد موافق و 53 درصد مخالف هستند. با این حال، این بهترین رقم او از ماه می است و به نظر می‌رسد که نشان دهنده دو روند خوشایند برای کاخ سفید است: بهبود درک وضعیت اقتصاد ایالات متحده و افزایش اعتماد به بایدن در میان دموکرات‌ها و مستقل‌ها.

تایید بایدن افزایش یافت و به بالاترین سطح از ماه می رسید

● تعداد کسانی که اقتصاد را به عنوان “فقیر” ارزیابی می کنند، 9 واحد کاهش یافته است (به 46٪).

تصویب قانون کاهش تورم احتمالاً در اینجا نقش دارد. هر سه اصلاحات اصلی آن – سرمایه گذاری صدها میلیارد دلار برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای. کاهش هزینه داروهای تجویزی با اجازه دادن به Medicare در مورد قیمت ها. افزایش درآمد و کاهش کسری از طریق بستن راه‌های گریز مالیاتی شرکت‌ها و درآمدهای بالا در میان مردم محبوب است.

اما اکنون، چند روز پس از امضای قانون کاهش تورم امضا شده توسط رئیس جمهور، به نظر می رسد که رئیس جمهور در حال افزایش قدرت است.

به تفکیک احزاب، نتایج تقریباً غیرقابل تشخیص است، با دموکرات‌ها به همان اندازه که از پایان رو در مقابل وید (56%) و تلاش برای براندازی انتخابات 2020 (59%) عصبانی هستند، همانطور که جمهوری‌خواهان در مورد جستجوی Mar-a-Lago هستند. (55%) و واکنش جو بایدن به تورم (58%). تعداد زیادی از دموکرات ها (37 درصد) دونالد ترامپ را که از آنها خواسته شد “بزرگترین تهدید برای آینده ایالات متحده” را از بین فهرست هشت گزینه انتخاب کنند. 20 درصد جمهوری خواهان را انتخاب می کنند. در مجموع، دقیقاً همان تعداد جمهوری خواه جو بایدن (26 درصد) یا دموکرات ها (31 درصد) را انتخاب می کنند.

یکی دیگر از عواملی که می تواند به حفظ دموکرات ها در ماه نوامبر کمک کند، اشتیاق است. معمولاً حزبی که کنترل ریاست جمهوری را در دست ندارد، کرسی های میان دوره ای را به دست می آورد، زیرا حامیان آنها واقعاً انگیزه دارند که علیه رئیس جمهور رای دهند – و حامیان رئیس جمهور انگیزه خاصی برای رای دادن به موارد مشابه ندارند. اما کارشناسان می گویند پایان Roe v. Wade و ظهور نامزدهای جمهوری خواه که دروغ انتخاباتی دزدیده شده ترامپ را تکرار می کنند، ممکن است زمین بازی را مساوی کند. چرا؟ زیرا آنها به دموکرات‌ها دلیلی برای حضور در انتخابات می‌دهند: جلوگیری از سلب حقوق قدیمی.

مخالفت جمهوری خواهان با بایدن در طول دوران ریاست جمهوری او تقریباً به اتفاق آرا بوده است – در چنین عصر حزبی و دو قطبی تعجبی ندارد. اما دلیل افزایش تعداد بایدن در تابستان این بود که دموکرات ها و مستقل ها به طور فزاینده ای به عملکرد او اعتراض می کردند.