تاج سنت ادوارد قبل از تاجگذاری از برج خارج شد

این تاج شامل یک قاب طلای جامد به وزن 2.23 کیلوگرم (4.91 پوند) – مجموعه ای از یاقوت، آمتیست، یاقوت کبود، گارنت، توپاز و تورمالین – یک کلاه مخملی بنفش و نوار ارمینه است. الیزابت در سال 1953 آن را پوشیده بود.

کاخ در حال برنامه‌ریزی تاجگذاری است که به عنوان عملیات گوی طلایی شناخته می‌شود، زیرا چارلز و وارثش، شاهزاده ویلیام، به دنبال نشان دادن این هستند که سلطنت هنوز در بریتانیای مدرن و چندفرهنگی مرتبط است.

لندن (AP) – تاج سنت ادوارد، قطعه اصلی جواهرات تاج که هر ساله میلیون‌ها نفر در برج لندن آن را مشاهده می‌کنند، به مکان نامعلومی منتقل شده است تا در آماده‌سازی برای تاج‌گذاری پادشاه چارلز سوم در سال آینده اصلاح شود.

در حالی که احترام گسترده‌ای برای الیزابت وجود داشت، همانطور که ده‌ها هزار نفری که ساعت‌ها منتظر ماندند تا از کنار تابوت او گذشتند، هیچ تضمینی وجود ندارد که احترام به چارلز منتقل شود.



منبع

چارلز در ششم ماه مه در کلیسای وست مینستر در مراسمی که گذشته را در بر می گیرد اما به دنیای مدرن پس از 70 سال سلطنت ملکه فقید الیزابت دوم نگاه می کند، تاج گذاری می کند. تاج امپراتوری ایالتی نیز در طول خدمات استفاده خواهد شد.

کاخ در بیانیه ای اعلام کرد که چارلز در یک مراسم مذهبی رسمی که توسط جاستین ولبی، اسقف اعظم کانتربری برگزار می شود، تاج گذاری می کند. کامیلا، همسر ملکه، در کنار همسرش تاجگذاری خواهد کرد.

اعتقاد بر این است که نسخه های تاج سنت ادوارد از قرن یازدهم توسط پادشاهان مورد استفاده قرار گرفته است.

تاج فعلی برای چارلز دوم در سال 1661 ساخته شد، به عنوان جایگزینی برای تاج اصلی، که در سال 1649 پس از لغو سلطنت توسط مجلس عوام و اعلام یک کشور مشترک المنافع در طول جنگ داخلی انگلیس، ذوب شد. تصور بر این بود که نسخه اصلی به ادوارد اعتراف کننده باز می گردد که در سال های 1042-1066 سلطنت کرد.

کاخ باکینگهام روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که این حرکت به دلایل امنیتی تا پایان عملیات مخفی نگه داشته شد. کاخ هیچ جزئیاتی ارائه نکرد و نگفت که کار اصلاح در کجا انجام خواهد شد.