تابوت ملکه الیزابت دوم، بالمورال محبوبش را ترک می کند

چارلز هنگام بر عهده گرفتن وظایف پادشاهی گفت: “من عمیقاً از این میراث بزرگ و وظایف و مسئولیت های سنگین حاکمیتی که اکنون به من رسیده است آگاه هستم.”

کشتی نعش کش از کنار انبوهی از گل ها و سایر ادای احترام عبور کرد، در حالی که از Balmoral، خلوتگاه تابستانی که ملکه در آن روز پنجشنبه درگذشت، برای سفری شش ساعته از شهرهای اسکاتلند تا کاخ Holyroodhouse در ادینبورگ، عبور کرد. تابوت ملکه فقید در استاندارد سلطنتی اسکاتلند پوشانده شد و بالای آن تاج گلی از گل‌های ملکه، از جمله نخود شیرین، یکی از مورد علاقه‌های ملکه، قرار داشت.

پوشش AP ملکه الیزابت دوم را در https://apnews.com/hub/queen-elizabeth-ii دنبال کنید



منبع

او گفت: «وقتی او به اینجا می‌آید و از آن دروازه‌ها می‌گذرد، من معتقدم که بخش سلطنتی او بیشتر بیرون می‌ماند.» «و وقتی وارد می‌شود، می‌توانست یک همسر، یک همسر دوست‌داشتنی، یک دوست‌داشتنی باشد. مامان، یک مادر دوست داشتنی و بعداً یک مادر بزرگ دوست داشتنی – و عمه – و عادی باش.”

لندن (AP) – تابوت پوشیده شده با پرچم ملکه الیزابت دوم، قلعه اسکاتلندی مورد علاقه او، Balmoral Castle را روز یکشنبه ترک کرد، در حالی که پادشاهی که پس از 70 سال بر تخت پادشاهی درگذشت، آخرین سفر خود را برای بازگشت به لندن برای تشییع جنازه ایالتی آغاز کرد.

او یکشنبه در سایر کشورهای بریتانیا – اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی – و در شهرهای سراسر کشور به عنوان پادشاه اعلام خواهد شد. پیش از این، اعلامیه هایی در سایر بخش های مشترک المنافع – گروه مستعمرات سابق امپراتوری بریتانیا – از جمله استرالیا و نیوزیلند برگزار شد.

چارلز حتی زمانی که در سوگ مادر مرحومش بود، مشغول به کار بود. او در کاخ باکینگهام با دبیر کل کشورهای مشترک المنافع ملاقات می کرد، گروهی از کشورهایی که با عشق به ملکه دست و پنجه نرم می کنند و در مورد میراث استعماری خود با تلخی طولانی دست و پنجه نرم می کنند. از برده داری گرفته تا تنبیه بدنی در مدارس آفریقا تا آثار غارت شده در موسسات بریتانیایی.

در حالی که این کشور عزادار طولانی‌ترین پادشاه خود، تنها پادشاهی است که بیشتر بریتانیایی‌ها تا به حال شناخته‌اند، جمعیت در بخش‌هایی از مسیر صف کشیده بودند. در دهکده بالاتر اسکاتلند، جایی که ساکنان آن خانواده سلطنتی را همسایه می دانند، صدها نفر در سکوت به تماشای آن نشستند و برخی نیز هنگام عبور از کشتی نعش کش گل پرتاب کردند.

تابوت ملکه سفری پر پیچ و خم را به پایتخت خواهد برد. روز دوشنبه، از هالیرودهاوس به کلیسای جامع سنت گیلز نزدیک می‌شود، جایی که تا روز سه‌شنبه، زمانی که به لندن پرواز می‌کند، در آنجا باقی خواهد ماند. تابوت روز چهارشنبه از کاخ باکینگهام به مجلس نمایندگان منتقل خواهد شد تا تا زمان تشییع جنازه در ابی وست مینستر در 19 سپتامبر در حالت دراز بکشد.

___

نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند، در توییتی نوشت: «لحظه‌ای غم‌انگیز و تکان‌دهنده در حالی که اعلیحضرت، ملکه بالمورال محبوبش را برای آخرین بار ترک می‌کند». اسکاتلند امروز، در حالی که او به ادینبورگ سفر می کند، به یک زن خارق العاده ادای احترام خواهد کرد.

رانندگی رسمی یکشنبه در اسکاتلند یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که پسر ارشد ملکه به طور رسمی به عنوان پادشاه جدید – پادشاه چارلز سوم – در مراسمی پرشکوه به عنوان پادشاه جدید که غرق در سنت‌های باستانی و نمادهای سیاسی است، اعلام شد.

در میان غم و اندوهی که خانه ویندزور را فرا گرفته بود، اشاراتی از یک آشتی خانوادگی احتمالی وجود داشت. شاهزاده ویلیام و برادرش هری، همراه با همسران مربوطه خود، کاترین، شاهزاده ولز، و مگان، دوشس ساسکس، روز شنبه با یک حضور مشترک غافلگیرکننده عزاداران را در نزدیکی قلعه ویندزور خوشحال کردند.

کشیش دیوید بار در بالاتر، نزدیک بالمورال، گفت که مردم محلی خانواده سلطنتی را “همسایه” می دانند و سعی می کنند وقتی تابستان ها را در ارتفاعات اسکاتلند می گذرانند با آنها به عنوان افراد محلی رفتار کنند.

در ولینگتون، پایتخت نیوزیلند، نماینده پادشاه بریتانیا، فرماندار کل دام سیندی کیرو، گفت: «از طرف همه نیوزلندی‌ها، وفاداری و حمایت خود را به پادشاه چارلز ابراز می‌کنم و آرزوی سلطنت طولانی و شاد را دارم.»

قبل از رسیدن به پایتخت اسکاتلند، گروه در حال حرکت به سمت مسیری است که عملاً یک خط خاطره سلطنتی است – از مکان‌های مملو از تاریخ خانه ویندزور از جمله دایس عبور می‌کند، جایی که ملکه در سال 1975 اولین خط لوله نفت بریتانیا در دریای شمال را به طور رسمی افتتاح کرد و فایف در نزدیکی سنت سنت. دانشگاه اندروز، جایی که نوه‌اش ویلیام، که اکنون شاهزاده ولز است، تحصیل کرد و با همسر آینده‌اش، کاترین، آشنا شد.