تئوری توطئه تایتانیک میلیون ها ذهن را در TikTok منفجر کرده است. “تو منو به فکر انداختی”


آیا کشتی تایتانیک واقعا غرق شد؟ این سوالی است که یکی از TikToker به سطح ذهن میلیون ها نفر آورده است – و او استدلال خود را برای نظریه خود توضیح می دهد.

خالق TikTok @_mia.w22 یا Mia بیش از 11 میلیون بازدید از ویدیوی خود داشت که نظریه توطئه خود را درباره کشتی تایتانیک توضیح می داد.

میا گفت: “وقتی این نظریه را شنیدم… منطقی بود.”

میا با توضیح شرکت سازنده تایتانیک، وایت استار لاین، سه قایق در کار داشت که برای تئوری او مهم بودند: تایتانیک، المپیک و بریتانیک.

به گزارش History.com، کشتی بریتانی در سال 1916 غرق شد، چهار سال پس از غرق شدن کشتی تایتانیک در سال 1912. در حالی که اعتقاد بر این است که بریتانیک به دلیل مین زمینی غرق شده است، میا در تئوری خود می گوید که بریتانیک در واقع توسط یک U-boat آلمانی مورد اصابت قرار گرفته است که باعث انفجار بزرگ در کشتی شده است.

میا در تئوری خود توضیح می دهد که دو قایق دیگر ساخته شده توسط White Star Line، المپیک و تایتانیک، تقریباً یکسان بودند. او فرض می‌کند که این فرصتی را برای شرکت کشتی فراهم می‌کند تا در میان قایق‌های قدیمی و غرق‌شده، پول بیمه جمع‌آوری کند.

میا در TikTok می‌گوید: «آنها یکسان به نظر می‌رسند. المپیک برای مدتی روی آب بود. او به بازنشستگی می‌رسید و آنها این را می‌دانستند. آنها مثل این بودند که برای ساخت تایتانیک پول زیادی صرف شده است، و حتی برای تعمیر المپیک پول بیشتری خواهد داشت. پس چه می‌شود اگر ما فقط المپیک را به جای آن بیرون فرستادیم، (آن را غرق کنیم)، مقداری پول بیمه مطالبه کنیم و سپس فقط تایتانیک را مانند المپیک برای برخی قطعات یدکی از بین ببریم.

میا در ادامه این سوال را مطرح می‌کند که چرا در تبلیغات تایتانیک در آن زمان واقعاً از عکس‌های فضای داخلی المپیک استفاده می‌شد، و به این موضوع می‌پردازد که چگونه به نظر می‌رسید تایتانیک که برای سفر نهایی خود حرکت می‌کرد، ۱۶ سوراخ دارد، نه ۱۴ سوراخ، همانطور که قرار بود. دارند – این سوال را مطرح می کند که ممکن است دو کشتی جابجا شده باشند.

خالق TikTok همچنین اشاره کرد که برخی از افراد برجسته، از جمله مالک White Star Line و بانکدار معروف JP Morgan و Milton Hershey، تصمیم گرفتند از سفر با کشتی تایتانیک که در نهایت به غرق شدن آن ختم شد، خودداری کنند.

“آیا به آنها گفته شد که این کار را نکنند زیرا می دانستند که به هر حال غرق خواهد شد؟” میا در ویدیوی خود می پرسد.

در حالی که ده ها نفر در نظرات استدلال کردند که نظریه او قبلاً شکسته شده است.

“این بی اعتبار شد. عرشه ها در المپیک پوشیده شده اند. این یک نظریه سرگرم کننده است! اما متأسفانه رد کردن آن بسیار آسان است.

با این حال، تماشاگران دیگر تمایل بیشتری به پذیرش این ایده داشتند.

یک نفر گفت: “اگر می توانید به یک سریال نیاز داریم، زیرا من اکنون علاقه مند هستم.” “این کاملاً دیوانه کننده است.”

دیگری گفت: «فیلم مورد علاقه من، تو مرا به فکر واداشتی.

به گزارش پایگاه اینترنتی فیلم های اینترنتی، تراژدی غرق شدن کشتی تایتانیک که بیش از 1500 کشته برجای گذاشت، در سال 1997 به یک فیلم پرفروش تبدیل شد و در زمان اکران اولیه آن در ایالات متحده بیش از 600 میلیون دلار به دست آورد.

خانواده می گویند پدر پدر و پسر محبوب TikToks بر اثر سرطان روده بزرگ می میرد. ‘بزرگتر از زندگی’

TikTok افرادی را دارد که تشک‌ها را باز می‌کنند تا به دنبال فایبرگلاس باشند. کارشناسان هشدار می دهند که انجام ندهید

لحظه ای را ببینید که کودک نوپا نزد پدر آتش نشان در آریزونا می دود. این “بار اضافی گرانبها” است

بر اساس این دادخواست، قرص های خریداری شده از طریق اسنپ چت باعث مرگ 8 نوجوان و جوان شده است



منبع