بیل کلینتون می‌گوید دموکرات‌ها می‌توانند کنترل کنگره را در دست بگیرند، اما هشدار می‌دهد که جمهوری‌خواهان راه‌هایی برای “ترس کردن نور روز از رای دهندگان متحرک” پیدا خواهند کرد.

اما کلینتون هشدار داد که جمهوری خواهان “روز روشن” را از رای دهندگان متحرک بترسانند.

  • بیل کلینتون، رئیس‌جمهور سابق می‌گوید دموکرات‌ها فرصتی برای برگزاری کنگره در سال ۲۰۲۲ دارند.

  • کلینتون در این مصاحبه که یکشنبه پخش شد به زکریا گفت: «مطمئناً می‌توانیم هر دو مجلس را برگزار کنیم، اما باید حرف‌های درست را بزنیم. و ما باید بدانیم که جمهوری‌خواهان همیشه خوب بسته می‌شوند. چرا؟ زیرا آنها راه جدیدی برای ترساندن رای‌دهندگان متحرک پیدا می‌کنند. این کاری است که آنها در سال 2021 انجام دادند، زمانی که تئوری رقابتی انتقادی را بدتر از آبله کردند.

    بیل کلینتون، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، طی مصاحبه ای در ابتکار جهانی کلینتون (CGI) در نیویورک در 25 سپتامبر 2013 سخنرانی می کند. رویترز/لوکاس جکسون

    • در سال 2021، جمهوری خواهان سه دفتر بزرگ ایالتی در ویرجینیا را که قبلاً به سمت دموکرات ها گرایش داشتند، تصاحب کردند و تا حدی با بسیج رای دهندگان، به ویژه والدین، هم بر سر آموزش نژاد در مدارس و هم با بسیج کردن رای دهندگان، به ویژه والدین، به طور غیر منتظره ای قوی در رقابت فرمانداری نیوجرسی به نمایش گذاشتند. تعطیلی مدارس ناشی از COVID-19.

      “خب، من آگهی ترحیم را خواندم، و متوجه شدم که خانواده او او را دوست داشتند، و فکر می کنم این چیزی است که باید بابت آن سپاسگزار بود، و وقتی زندگی شما به پایان رسید، این همه چیز برای گفتن است.” کلینتون در مورد استار گفت.“اما به من آموختند که در مورد افرادی که من می دانم صحبت نکنم. من چیزی برای گفتن ندارم. جز اینکه خوشحالم که او با عشق خانواده اش درگذشت.”

      کلینتون به جمهوری‌خواهان سی‌ان‌ان گفت: «تئوری نژادی انتقادی را در سال 2021 بدتر از آبله کردند».

    بیل کلینتون، رئیس‌جمهور پیشین، گفت دموکرات‌ها می‌توانند کنترل کنگره را در انتخابات میان‌دوره‌ای سال 2022 حفظ کنند، اما هشدار داد که جمهوری‌خواهان در مصاحبه با فرید زکریا، خبرنگار سی‌ان‌ان، «روشنایی روز را از رای‌دهندگان متحرک بترسانند».

    زکریا همچنین از کلینتون در مورد مرگ اخیر کن استار پرسید.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





  • منبع

    بیل کلینتون

    افزایش دوقطبی‌سازی و حزب‌گرایی از زمان ریاست کلینتون در دهه 1990 به معنای کمتر رأی‌دهندگان متقاعدکننده و تمایل کمتری برای عبور از خطوط حزبی است. برای مثال، انتخابات 2020 شاهد تعداد کم سابقه ای از رای دهندگان بود که بلیط های خود را بین منتخبان تقسیم کردند. اما کلینتون همچنان استدلال می‌کرد که «عده‌ای هستند که در آنجا آویزان شده‌اند و سعی می‌کنند فکر کنند و تلاش می‌کنند بفهمند چه خبر است».

    دادستان ویژه که در سن 76 سالگی درگذشت، ابتدا در تحقیقات وایت واتر، کلینتون ها را در مورد معاملات املاک و مستغلات آنها در آرکانزاس به طور جدی مورد تحقیق قرار داد. سپس تحقیقات به رابطه خارج از ازدواج کلینتون با مونیکا لوینسکی کارآموز کاخ سفید که بزرگترین رسوایی دوران ریاست جمهوری وی تبدیل شد و به استیضاح وی انجامید، پایان یافت.

    کلینتون افزود: آنها فقط مردم را می ترسانند. و در پایان، نقطه انفصال در سیاست آمریکا تفاوت چندانی با دهه 90 ندارد. شما هنوز باید آن افراد را به دست آورید، فقط تعداد آنها بسیار کمتر است، زیرا هرچه احزاب ایدئولوژیک‌تر و شفاف‌تر شده‌اند و به نحوی آنها که از نظر روانی ناسازگار هستند، افراد بیشتری را به سمت افراط می کشانند.”

    زکریا از کلینتون پرسید که آیا دموکرات‌ها که در هفته‌های اخیر نشانه‌های دلگرم‌کننده‌ای در مورد چشم‌انداز میان‌دوره‌ای خود دیده‌اند، می‌توانند روند چندین دهه از دست دادن کنترل کنگره توسط حزب رئیس‌جمهور در انتخابات میان‌دوره‌ای را بشکنند؟