بیل کسیدی، سناتور جمهوری خواه، شام ترامپ را با «یهودستیزان نژادپرست» پاره کرد

کسیدی از این جهت قابل توجه است که بیانیه‌اش بر خلاف برخی، مستقیماً ترامپ را با نام صدا می‌کرد دیگر جمهوری خواهان برجسته، که محکومیت های بد دهان را ارائه کرد. سناتور همچنین ساعاتی قبل از بازگشت مجلس سنا به واشنگتن تصمیم گرفت، جایی که قانونگذاران مطمئناً در مورد جلسه بحث برانگیز خبرنگاران در کنگره هیل سؤال خواهند شد.

کسیدی یکی از هفت جمهوری خواه بود که به محکومیت ترامپ به دلیل تحریک قیام مرگبار 6 ژانویه 2021 در ساختمان کنگره آمریکا رای دادند. سناتور تا سال 2026 با انتخاب مجدد روبرو نخواهد شد و این به او آزادی بیشتری می دهد تا نسبت به سایر افسران منتخب جمهوری خواه صحبت کند.

اکثر جمهوری خواهان پس از ضیافت شام روز جمعه در استراحتگاه مار-آ-لاگو ترامپ ساکت بودند. تعداد معدودی از مقامات جمهوری خواه که صحبت کردند در گذشته از ترامپ انتقاد کرده اند. رهبران جمهوری خواه کنگره هنوز در این مورد نظر نگرفته اند.

سناتور سوزان کالینز (R-Maine) نیز شام روز دوشنبه را محکوم کرد. ترامپ هرگز نباید با فوئنتس غذا می خورد یا حتی ملاقاتی داشت به NBC News گفت.

فوئنتس، یک افراطی سیاسی جناح راست، با افتخار از دیدگاه های نژادپرستانه و یهودستیزانه حمایت می کند. او هولوکاست را انکار کرده است و در راهپیمایی‌های نئونازی «حق را متحد کنید» در شارلوتسویل، ویرجینیا، در سال 2017 شرکت کرد. او در اوایل سال جاری چندین اظهارنظر یهودی‌ستیزانه انجام داد که باعث تعلیق او در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی شد.

سناتور بیل کسیدی (R-La.) روز دوشنبه دیدار دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا با نیک فوئنتس، ملی‌گرای سفیدپوست و یه، خواننده رپ که قبلاً به نام کانیه وست شناخته می‌شد، محکوم کرد.

در آخر هفته، ترامپ تایید کرد که شام ​​برگزار شده است، اما ادعا کرد که نمی داند فوئنتس کیست. او همچنین مدعی شد که هنگام صرف غذا، ی هیچ چیز یهودستیزانه نگفت.

ترامپ در اوایل ماه جاری، با واکنش متفاوت مقامات جمهوری خواه در سراسر کشور، مبارزات انتخاباتی خود را برای ریاست جمهوری اعلام کرد.

مربوط…





منبع