بیانیه های آغازین برای محاکمه علیه متحد نزدیک ترامپ آماده شده است

او گفت: “این یک سیستم شگفت انگیز است.”



منبع

این تلاش‌ها شامل تهیه پیش‌نویس سخنرانی برای ترامپ بود که در آن از یکی از اعضای خانواده سلطنتی این کشور تمجید می‌کرد، اطلاعاتی درباره احساس مقامات ارشد آمریکایی در مورد بایکوت قطر به اماراتی‌ها ارسال می‌کرد و وعده پیشبرد منافع امارات در صورت منصوب شدن او به عنوان رئیس جمهور قطر بود. یک سفیر یا فرستاده در خاورمیانه.

قبل از متهم شدن، باراک با جمع آوری 107 میلیون دلار برای جشن تحلیف ترامپ پس از انتخابات 2016 توجهات را به خود جلب کرد. این رویداد هم به دلیل هزینه های هنگفت و هم برای جذب مقامات خارجی و بازرگانانی که به دنبال لابی کردن دولت جدید بودند مورد بررسی قرار گرفت.

دولت ایالات متحده به دنبال ارائه مدارکی در محاکمه است که نشان می دهد باراک در ارتباط نزدیک با مدیر اطلاعات ملی امارات، علی الشمسی، بوده است.

دفاعیات به دنبال حذف شواهدی مبنی بر سبک زندگی تجملاتی باراک است و در مقالات دادگاه استدلال می‌کند که هیئت منصفه را دعوت می‌کند تا باراک را بر اساس درخواست‌های عاطفی نادرست محکوم کند و خطر عمده سوگیری طبقاتی را ایجاد می‌کند.

دادستان ها نوشتند: «الشمسی یکی از مهم ترین مقامات دولتی امارات بود که متهمان به عنوان بخشی از طرح اتهامی، به ویژه با توجه به نقش ارشدش در عملیات اطلاعاتی امارات، با او ارتباط برقرار کردند و شهادت در مورد نقش و مسئولیت های او در این پرونده محوری است. در اوراق دادگاه

مدیر سهام خصوصی مستقر در لس آنجلس، یک چهره کلیدی در سرمایه گذاری امارات متحده عربی در یک صندوق فناوری و املاک و مستغلات به ارزش 374 میلیون دلار بود. دادستان ها می گویند که باراک در حالی که این معاملات تجاری را انجام می داد، به رهبران امارات کمک کرد تا در طول مبارزات انتخاباتی او برای ریاست جمهوری و پس از انتخاب شدن ترامپ، بر ترامپ تأثیر بگذارند.

انتظار می رود برایان کوگان، قاضی منطقه ای ایالات متحده و وکلای خود، انتخاب هیئت منصفه را صبح چهارشنبه تکمیل کنند. بیانیه های افتتاحیه به دنبال خواهد داشت.

قاضی در طول بازجویی خود به اعضای هیئت منصفه آینده گفت که آنها ممکن است در حال شنیدن شهادت مقامات سابق دولت ترامپ و شاید حتی خود ترامپ باشند.

باراک هرگونه تخلف را رد کرده است. وکلای او گفتند که تماس های او با امارات مخفی نبوده و به ستاد انتخاباتی و دولت ترامپ فاش شده است. او روز سه‌شنبه هنگام خروج از دادگاه به خبرنگاران گفت که تماشای روند انتخاب هیئت منصفه به او ایمان آورد که تبرئه خواهد شد.

به گفته دادستان های فدرال، مشکل این است که باراک همزمان به عنوان مامور امارات متحده عربی، متحد غنی انرژی ایالات متحده، مخفیانه کار می کرد. این اتهام متهم را به دادگاه فدرال در بروکلین کشاند. انتظار می‌رود این محاکمه رابطه او با ترامپ را روشن کند و اینکه چگونه باراک تلاش کرد تا از این رابطه برای محافظت از منافع امارات متحده عربی و تامین اطلاعات به آن استفاده کند.

چنین انتصابی “به ابوظبی قدرت بیشتری می بخشد!” باراک در پیامی که توسط دادستان‌های فدرال به دست آمده است، با اشاره به پایتخت امارات متحده عربی که ده‌ها میلیارد دلار صندوق ثروت از ذخایر نفت و گاز خود دارد، نوشت.

قاضی از اعضای بالقوه هیئت منصفه که احساسات ضد ترامپ را ابراز کرده اند، خواسته است که آیا می توانند آنها را کنار بگذارند و بی طرف بمانند. بعضی ها وقتی گفتند نمی توانند اخراج شدند.

نیویورک (AP) – هنگامی که دونالد ترامپ در سال 2016 به دنبال ریاست جمهوری بود، یک میلیاردر کالیفرنیایی به نام تام باراک مطمئن شد که در ترکیب قرار می گیرد.

این دو دهه قبل از اینکه باراک به عنوان مشاور غیررسمی مبارزات انتخاباتی ظاهر شود، دوستان صمیمی بودند. او بعداً رئیس کمیته تحلیف ترامپ شد.

باراک 75 ساله – که سال گذشته دستگیر شد و با وثیقه 250 میلیون دلاری آزاد شد – در اتهاماتی که او را به عنوان یک عامل ثبت نشده یک دولت خارجی، ممانعت از اجرای عدالت و اظهارات نادرست متهم کرده بود، بی گناه است.