بولسونارو به مالیات بر سود سهام و بخشودگی بدهی‌ها چشم دوخته است زیرا مبارزات برزیل به اقتصاد تبدیل می‌شود

بولسونارو به قانون‌گذاران در برازیلیا گفت که با رئیس مجلس سفلی کنگره برای مالیات بر سود سهام برزیلی‌هایی که درآمدشان بالاتر از 400000 رئال (77000 دلار) است به توافق رسیده است تا برنامه رفاهی سخاوتمندانه‌تر را که در دسامبر منقضی می‌شود تمدید کند.

نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که بولسونارو از هفته گذشته به دنبال عملکرد قوی‌تر از حد انتظار رئیس‌جمهور در دور اول رای‌گیری روز یکشنبه، از لولا پیشی گرفته است.

به طور جداگانه، لولا تأییدیه ای کتبی از چندین اقتصاددان دریافت کرد که به ثبات اقتصاد در دهه 1990 کمک کردند، زمانی که کشور توسط حزب سوسیال دموکراسی برزیل، رقیب سنتی حزب کارگران لولا اداره می شد.

رقیب چپ‌گرای او، رئیس‌جمهور سابق لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، که روز پنجشنبه تأییدیه کتبی از اقتصاددانان برجسته ارتدوکس دریافت کرد، همچنین برنامه بخشودگی بدهی را برای مصرف‌کنندگان برزیلی پیشنهاد کرده است.

این دو در دور دوم رای گیری در 30 اکتبر به مصاف هم خواهند رفت.

بولسونارو افزود که بانک ایالتی کایکسا اکونومیک فدرال تا 90 درصد از بدهی حدود 4 میلیون نفر و 400000 شرکت را معاف خواهد کرد. لولا پس از اینکه مورد توجه قرار گرفت، چنین پیشنهادی را در برنامه ریاست جمهوری خود گنجانده بود

(گزارش توسط ریکاردو بریتو و برناردو کارام؛ نوشته استیون گراتان و برد هاینز؛ ویرایش توسط آلیستر بل)



منبع

آرمینیو فراگا، ادمار باچا، پدرو مالان و پرسیو آریدا نوشتند که به لولا رای می‌دهند و از رئیس‌جمهور سابق انتظار «مدیریت مسئولانه اقتصاد» دارند.

نظرسنجی منتشر شده توسط نظرسنجی PoderData در روز پنجشنبه نشان داد که لولا با 48 درصد از رأی دهندگان در مقایسه با 44 درصد از بولسونارو حمایت می کند. هفته گذشته، همان شرکت نظرسنجی نشان داد که لولا در دور دوم شبیه سازی شده با 51 درصد به 39 درصد از کل آرا برنده شد.

(1 دلار = 5.20 رئال)

توسط ریکاردو بریتو و برناردو کارام

او و لولا هر دو متعهد شده‌اند که پرداخت ماهانه 600 ریال به فقیرترین برزیلی‌ها را در سال آینده ادامه دهند، اما هیچ‌کدام توضیح ندادند که چگونه هزینه آن را پرداخت خواهند کرد. هر دو نامزد بدون ارائه جزئیات به دنبال تغییر قوانین بودجه برزیل هستند.

پودر دیتا یکی از چندین شرکت نظرسنجی بود که به دلیل دست کم گرفتن حمایت بولسونارو در دور اول که لولا با 5 درصد کمتر از حد انتظار برنده شد، مورد انتقاد قرار گرفت.

برازیلیا (رویترز) – ژایر بولسونارو، رئیس‌جمهور راست‌گرای برزیل روز پنجشنبه از بخشودگی بدهی‌ها برای برخی از مصرف‌کنندگان و مالیات بر سود سهام برای پرداخت هزینه‌های رفاهی خبر داد و با تشدید نظرسنجی‌ها، تمرکز کمپین انتخاب مجدد خود را به اقتصاد معطوف کرد.

Caixa یک کنفرانس خبری را برای اعلام جزئیات سیاست مذاکره مجدد بدهی در ساعت 2:30 بعد از ظهر به وقت محلی (1730 GMT) برگزار کرد.