بودجه بایدن از نظر اقتصادی بی پروا و از نظر اجتماعی بی خبر است

آیا این به نظر شما “کمک به خانواده ها برای تنفس راحت تر” است؟

به گفته کمیته غیرحزبی بودجه فدرال مسئول (CRFB)، بدهی ملی تا سال 2027 طبق برنامه بایدن به رکورد جدیدی برسد. مجموع بدهی فدرال طی دهه آینده به میزان شگفت انگیز 19 تریلیون دلار افزایش خواهد یافت. بدهی ملی تا سال 2033 به 110 درصد تولید ناخالص داخلی خواهد رسید، به این معنی که بدهی ما به میزان قابل توجهی بیشتر از تولید اقتصاد ما در یک سال کامل است.

در همین حال، در زمینه مالیات، پیشنهاد بایدن به طرز شگفت آوری تهاجمی است. برنامه او شامل تقریباً 5 تریلیون دلار افزایش مالیات، از جمله افزایش بزرگ در نرخ مالیات شرکت ها، افزایش نرخ بالای مالیات بر درآمد، “مالیات میلیاردر” جدید بر عایدی سرمایه محقق نشده، 4 برابر شدن مالیات بر بازخرید سهام، و بیشتر.

دموکراسی‌ها با استقبال بی‌میل بایدن از قانون جنایی دی سی می‌سوزند

تصویر تصویر توسط ارین اوفلین/The Daily Beast/رویترز

علاوه بر این، افزایش پیشنهادی در مالیات کسب و کار، ایالات متحده را از سایر کشورهای توسعه یافته دور می کند. بر اساس گزارش بنیاد مالیات، نرخ مالیات شرکت های فدرال و ایالتی ما با 32.2 درصد، 10 واحد بیشتر از سایر کشورهای OECD خواهد بود. این ما را در یک نقطه ضعف رقابتی شدید در زمینه جذب شغل و سرمایه گذاری قرار می دهد.

و در حالی که بایدن ادعاها به گفته برایان ریدل، اقتصاددان موسسه منهتن، که بودجه او مدیکر را تقویت می کند، این کار را تا حدی با ترفندهای بودجه انجام می دهد که در واقع با پس انداز واقعی برابری نمی کند.

هر سال، رئیس جمهور از یک پیشنهاد بودجه برای دولت فدرال پرده برداری می کند که (در بهترین حالت) نقطه شروعی برای مذاکرات با کنگره است. در بدترین حالت، این یک بار هوای گرم و سرویس هواداران حزبی است. پرزیدنت جو بایدن به تازگی آخرین بودجه خود را منتشر کرده است – و بیشتر بودجه دومی است.

به گفته ریدل، این بزرگترین افزایش مالیات از دهه 1960 و “بالاترین بار مالیاتی پایدار در تاریخ آمریکا” است. آیا این تنها چیزی نیست که اقتصاد برای جلوگیری از رکود به آن نیاز دارد؟

واکنش گیج‌آمیز بایدن به فاجعه قطار اوهایو غیرقابل قبول است

با این حال، مطمئناً در سطح سطح صدای خوبی دارد. کاخ سفید می‌گوید بودجه‌اش با «سرمایه‌گذاری در آمریکا، کاهش هزینه‌های خانواده‌ها، حفاظت و تقویت امنیت اجتماعی و مراقبت‌های پزشکی، کاهش کسری بودجه و موارد دیگر» به خانواده‌ها کمک می‌کند تا کمی راحت‌تر نفس بکشند. اوه، و ظاهراً همه این کارها را تنها با افزایش مالیات بر «ثروتمندان» و شرکت‌های بزرگ انجام خواهد داد. چه چیزی را دوست نداشته باشیم؟

خوب، در واقع، وقتی به زیر سطح نگاه می کنید، بسیار زیاد است.

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.





منبع

پس انداز 3 تریلیون دلاری بایدن در کسری بودجه فقط با یک پیش‌بینی فرضی پایه مقایسه می‌شود، به این معنی که احتمالاً از نظر مالی کمی کمتر از وضعیت موجود است. اما بودجه رئیس جمهور به وضوح به اندازه کافی برای بازگرداندن سلامت مالی آنطور که او وعده داده است عمل نمی کند – برعکس، این کار را انجام خواهد داد. ایالات متحده را به سطح بی سابقه ای از بدهی ها برساند.

در مجموع، پیشنهاد بودجه بایدن ترکیبی از لفاظی‌های زیبا، مفروضات خوش‌بینانه، اهداف عالی و ایده‌های بد است. خوشبختانه، او باید بودجه واقعی خود را از طریق مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوری خواهان دریافت کند. نتیجه نهایی باید شباهت کمی به این پیش نویس اول حزبی داشته باشد. و وضعیت آمریکا بسیار بهتر از این خواهد بود که اولین پیش نویس بودجه بایدن به واقعیت تبدیل شود.

تصویر تصویر توسط ارین اوفلین/The Daily Beast/رویترز

در نتیجه، به طور موثر، از طریق انفعال، کاهش شدید مزایا را تأیید می کند که زمانی که تأمین اجتماعی در سال 2033 ورشکسته شود، اتفاق می افتد. به گفته دفتر بودجه کنگره، بدون اصلاحات واقعی، مزایا در آن مقطع حداقل 23 درصد کاهش می یابد. .

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

به عنوان مثال، به نظر می رسد افزایش نرخ مالیات شرکت ها فقط به بزرگان شرکت آسیب می رساند. اما اقتصاددانان در سراسر طیف ایدئولوژیک تا حد زیادی موافق هستند که بخش قابل توجهی از مالیات شرکت ها در نهایت توسط کارگران از طریق دستمزدهای پایین تر تقبل می شود. آنها در مورد درصد دقیق اختلاف نظر دارند، اما به گفته بنیاد مالیات غیرحزبی، حدود 70 درصد محتمل ترین درصد است.

اکنون، افزایش مالیات اسماً ثروتمندترین آمریکایی ها و مشاغل بزرگ را هدف قرار می دهد، و من مطمئناً انتظار ندارم که مردم ویولن های کوچک را بشکنند و احساس بدی برای جف بزوزس جهان داشته باشند. اما واقعیت سخت اقتصادی این است که مالیات‌هایی که اسماً برای «ثروتمندان» و «تجارت‌های بزرگ» اعمال می‌شود، اغلب دارای پیامدهای اقتصادی است که به آمریکایی‌های روزمره آسیب می‌زند – و پیشنهادهای مالیاتی بایدن نیز از این قاعده مستثنی نیست.

این به معنای رشد اقتصادی آهسته تر، سرمایه گذاری کمتر بخش خصوصی در اقتصاد و تریلیون ها مالیات فقط برای پوشش پرداخت سود است.

بایدن برای مقابله با قانون جنایی دی سی باهوش است

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

اوه، و در حالی که بایدن به این می بالد که چگونه برخلاف جمهوریخواهان پست، طرح او امنیت اجتماعی را کاهش نمی دهد، این بدان معناست که هیچ کاری برای ثابت امنیت اجتماعی.

به عنوان مثال، پرزیدنت بایدن ادعا می کند که بودجه او کسری بودجه فدرال را تا 3 تریلیون دلار کاهش می دهد. در حالی که شاید درست باشد، حداقل بر اساس یک سری مفروضات گلگون، این کاملاً یک چرخش در مورد آنچه واقعاً انجام می دهد است.

بنابراین، افزایش گسترده مالیات بایدن بر «شرکت‌ها» در نهایت به حقوق کارگران آمریکایی ضربه می‌زند. همچنین به سرمایه گذاری آسیب می رساند و در نتیجه می تواند حدود 159000 شغل را حذف کند.