بوتیجیگ ادعاهای جمهوری خواهان درباره سلامت بایدن را رد کرد

اصلاحیه 25 برکناری رئیس‌جمهوری را که ناتوان از انجام وظایفش تشخیص داده می‌شود، تعیین می‌کند.

بایدن، 79 ساله، هم مسن‌ترین رئیس‌جمهوری است که تا به حال تحلیف شده است و هم موضوع گمانه‌زنی‌های همیشگی درباره آمادگی جسمانی اوست. بسیاری از هر دو طرف می گویند که او نباید برای بار دوم در سال 2024 نامزد شود.

وزیر حمل و نقل روز سه شنبه در مقابل کمیسیون حمل و نقل مجلس حاضر شد.

اعضای کابینه ترامپ درباره استناد به آن بحث کردند – پس از شورش مرگبار کنگره در 6 ژانویه 2021، که ترامپ در تلاش برای براندازی شکست انتخاباتی خود توسط بایدن برانگیخت.

اما در شرایطی که بایدن درگیر بحران‌های داخلی و بین‌المللی بود، برخی لحظه‌های ناخوشایند او را با سال 1979 مقایسه کردند، زمانی که جیمی کارتر، که ظاهراً یک رئیس‌جمهور یک دوره دموکرات بود، هنگام ماهیگیری از قایق مورد حمله یک خرگوش قرار گرفت.

بوتیجیگ به آرامی گفت: «البته که نه»، سپس گفت بایدن «به اندازه ای که از کار کردن با او لذت برده ام، یک همکار یا رئیس نیرومند است».

نلز یکی از 147 جمهوری خواه کنگره بود که به نتایج پیروزی بایدن اعتراض کردند.



منبع

پیت بوتیجج از یک جمهوری خواه که از یک جلسه استماع حمل و نقل استفاده کرد تا بپرسد آیا کابینه جو بایدن درباره استفاده از متمم 25 برای برکناری رئیس جمهور از سمت خود صحبت کرده است، مقابله کرد و گفت: “خوشحالم که رئیس جمهوری دارم که می تواند دوچرخه سواری کند.”

جمهوری خواه پرسید: آیا با اعضای کابینه درباره اجرای اصلاحیه 25 در مورد رئیس جمهور بایدن صحبت کرده اید؟

بوتیگیگ که خود یک دوچرخه سوار مشتاق است، می گوید: «اول از همه، خوشحالم که رئیس جمهوری دارم که می تواند دوچرخه سواری کند. و من فراتر از ماهیت توهین آمیز این سوال نگاه می کنم و برای شما روشن می کنم که رئیس جمهور ایالات متحده…”

در میان بحث در مورد سیاست، تروی نلز، نماینده تگزاس تصمیم گرفت در جهت حزبی تر حرکت کند.

نلز حرف او را قطع کرد و سوال را تکرار کرد.

او به خبرنگاران گفت: من خوبم.

دستیاران پشت نلز ایستاده بودند و تصاویر منفجر شده ای از چنین حوادثی را نشان می دادند.

نلز گفت: «ما اکنون می بینیم که رسانه های جریان اصلی وضعیت روانی پرزیدنت بایدن را زیر سوال می برند و دلیل خوبی هم دارد. متأسفانه او با ارواح و افراد خیالی دست می دهد و از دوچرخه می افتد. حتی در جشن عید پاک کاخ سفید، اسم حیوان دست اموز عید پاک باید او را به مکان امن خود هدایت می کرد.

نلز شکایت کرد که “رسانه های ناصادق، که به نظر حقیر من بزرگترین تهدید برای این کشور هستند”، مرتباً سلامت روانی دونالد ترامپ را در زمان ریاست جمهوری زیر سوال برده اند.

بایدن ماه گذشته در دلاور از دوچرخه خود به زمین افتاد که باعث شادی قابل توجهی در میان جمهوریخواهان و رسانه های راستگرا شد.