به گفته کارشناسان، گلوله باستانی «نادر» – با «کتیبه جادویی» – در اسرائیل کشف شد

به گفته کارشناسان، باستان شناسان در اسرائیل یک یافته منحصر به فرد را کشف کردند: یک گلوله باستانی سربی که روی آن یک «کتیبه جادویی» حک شده بود.

بریتانیکا گزارش داد که هراکلس که در اساطیر رومی به نام هرکول شناخته می شود، یک قهرمان افسانه ای یونانی است که به خاطر قدرتش شهرت دارد. اوستینوا توضیح داد که هراکلس و هاروناس با هم، خدایان حامی یاون بودند، زمانی که شهر تحت کنترل یونانی بود.

کارشناسان اسرائیلی می گویند که “اسباب بازی” که در سفر مدرسه مشاهده شد، کشفی 3000 ساله است.

اوستینوا گفت: “کتیبه ها بخشی از جنگ روانی بودند.” کتیبه ها پیامی از متحد کردن جنگجویان برای بالا بردن روحیه، ترساندن دشمن، یا فراخوانی برای نیرو بخشیدن به خود گلوله زنجیر به طور جادویی می دهد… اعلام پیروزی آینده هراکلس و هارون، ندایی خطاب به خدا نبود. اما تهدیدی برای دشمنان.»

جواهرات “حیرت انگیز” در قبر “مهمترین” زن قرون وسطی در بریتانیا پیدا شد.

این کشف بخشی از حفاری های جاری در یاونه، شهری در حدود 15 مایلی جنوب تل آویو است.

به گفته پابلو بتزر و دانیل وارگا، مدیران حفاری، این گلوله خاص تیرکمان ممکن است به درگیری بین یونانیان و هامونی ها در قرن دوم قبل از میلاد مرتبط باشد. به گفته کارشناسان، در طول این درگیری، ارتش Hasmonean در یک “نبرد شدید” به Yavne حمله کرد. ممکن است گلوله متعلق به یک سرباز یونانی باشد، اما کارشناسان نمی توانند مطمئن باشند.

یولیا اوستینوا، استاد دانشگاه بن گوریون نقب که کتیبه را رمزگشایی کرده است، در این بیانیه گفت که کتیبه گلوله که با حروف کوچک یونانی حک شده بود، “پیروزی هراکلس و هاروناس” بود.

عکس‌ها نشان می‌دهند که گورستان کوسه‌ها – با ۷۵۰ دندان فسیل‌شده – در زیر دریای استرالیا کمین کرده است.



منبع

بر اساس انتشار خبری در 8 دسامبر از اداره آثار باستانی اسرائیل از طریق یک سازمان شریک، باستان شناسان در حین حفاری برای گسترش شهر Yavne، یک قطعه کوچک بادام شکل از سرب قهوه ای مایل به زرد پیدا کردند. آنها این یافته 2 اینچی را به عنوان یک گلوله 2200 ساله برای تیرکمان سریع تشخیص دادند.