به گفته پزشک، بایدن احتمالاً دارای زیرمجموعه ویروس کرونای بسیار مسری BA.5 است

بایدن در یک جلسه مجازی با مشاوران اقتصادی روز جمعه خشن بود اما اصرار داشت: «احساس می‌کنم خیلی بهتر از چیزی که به نظر می‌رسم».

این نوع فرعی که با نام BA.5 شناخته می‌شود، شاخه‌ای از سویه Omicron است که در اواخر سال گذشته پدیدار شد و اعتقاد بر این است که مسئول اکثریت قریب به اتفاق موارد کرونا در کشور است.

طبق به‌روزرسانی‌های روز شنبه پزشک بایدن، رئیس‌جمهور بایدن احتمالاً به یک نوع فرعی بسیار مسری از ویروس کرونا مبتلا شده است که به سرعت در ایالات متحده پخش می‌شود و اکنون پس از مثبت شدن آزمایشش بدن درد و گلو درد دارد.

آزمایش ویروس بایدن صبح پنجشنبه مثبت شد. او از آن زمان تاکنون در اقامتگاه کاخ سفید منزوی شده است. مقامات اداری تاکید کرده اند که علائم وی خفیف است زیرا او چهار دوز واکسن دریافت کرده است و پس از آلوده شدن شروع به مصرف داروی ضد ویروسی Paxlovid کرد.

اوکانر در به‌روزرسانی قبلی خود درباره وضعیت سلامتی بایدن گفت که رئیس‌جمهور در شامگاه پنجشنبه دمای بالای 99.4 درجه داشت، اما پس از مصرف تایلنول به حالت عادی بازگشت.

دکتر نوشت: علائم حیاتی بایدن، مانند فشار خون و تعداد تنفس، «کاملاً نرمال می‌مانند» و سطوح اشباع اکسیژن او «عالی» و «اصلاً هیچ تنگی نفسی ندارد».

دکتر کوین اوکانر، پزشک رئیس جمهور، در آخرین به روز رسانی خود درباره وضعیت بایدن نوشت که علائم قبلی بایدن، از جمله آبریزش بینی و سرفه، “کمتر دردسرساز” شده است. در یادداشت های قبلی اوکانر به گلودرد یا بدن درد اشاره ای نشده بود.

پرزیدنت بایدن در روز جمعه در جریان دیدار با تیم اقتصادی خود در مجتمع کاخ سفید در واشنگتن به صورت مجازی صحبت می کند. (اندرو هارنیک / آسوشیتدپرس)

این داستان در ابتدا در لس آنجلس تایمز ظاهر شد.



منبع

بایگانی - رئیس جمهور جو بایدن در جریان دیدار با تیم اقتصادی خود در سالن سالن دادگاه جنوبی در مجتمع کاخ سفید در واشنگتن، جمعه، 22 ژوئیه 2022، بطور مجازی صحبت می کند. وضعیت بایدن پس از مثبت شدن آزمایش کروناویروس همچنان رو به بهبود است و او احتمالاً مبتلا شده است. یک نوع بسیار مسری که به سرعت در ایالات متحده در حال گسترش است، طبق به روز رسانی پزشک او در روز شنبه، 23 ژوئیه. (AP Photo/Andrew Harnik, File)

اوکانر گفت که نتایج توالی یابی اولیه که نشان می دهد نوع BA.5 به هیچ وجه بر برنامه درمانی بایدن تأثیر نمی گذارد.