به گفته دکتر بایدن مجدداً برای کووید آزمایش مثبت شد، پکسلووید بازگشتی دارد و هیچ علامتی ندارد

دکتر جو بایدن در نامه‌ای اعلام کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، پس از چند روز متوالی منفی، در اواخر صبح روز شنبه در یک مورد “بازگشت” مجدداً برای کووید مثبت شد.

دکتر کوین اوکانر، پزشک کاخ سفید، نوشت: “پس از منفی شدن آزمایش در عصر سه شنبه، صبح چهارشنبه، صبح پنجشنبه و صبح جمعه، آزمایش رئیس جمهور اواخر صبح شنبه با آزمایش آنتی ژن مثبت شد. این در واقع نشان دهنده مثبت بودن “بازگشت” است.”

اوکانر گفت، بایدن 79 ساله هیچ علائمی را تجربه نکرده و همچنان احساس خوبی دارد. “در این صورت، در حال حاضر دلیلی برای شروع مجدد درمان وجود ندارد، اما واضح است که ما به نظارت دقیق ادامه خواهیم داد.”

یک مقام کاخ سفید روز شنبه گفت که بایدن در راستای دستورالعمل CDC، تا روز دهم از ماسک اطراف دیگران استفاده خواهد کرد.

بایدن روز پنجشنبه در اتاق ناهار خوری ایالتی سخنانی ایراد کرد و در یک میزگرد با مقامات و همچنین برخی از مدیران اجرایی شرکت کرد. او در هیچ یک از این دو رویداد ماسک نپوشید.

دکتر آنتونی فائوچی، مشاور ارشد پزشکی بایدن، که در ماه ژوئن به کووید مبتلا شده بود، نیز گفت که او با بازگشت پکسلووید مواجه شد.



منبع

بایدن که به طور کامل واکسینه شده و دو بار تقویت شده است، در ۲۱ ژوئیه طی یک آزمایش روتین تست کووید مثبت پیدا کرد و با آنتی ویروس Paxlovid تحت درمان قرار گرفت.

رئیس جمهور روز شنبه در توییتی نوشت: “مردم، امروز دوباره تست کووید من مثبت شد. این اتفاق برای اقلیت کوچکی از مردم رخ می دهد.” “من هیچ علامتی ندارم اما برای ایمنی همه اطرافیانم ایزوله می شوم. من هنوز سر کار هستم و به زودی به جاده بازخواهم گشت.”

به گفته کریستن آلن، سخنگوی مطبوعاتی وی، کامالا هریس، معاون رئیس جمهور به عنوان یک تماس نزدیک در نظر گرفته نمی شود و روز جمعه آزمایش کووید-19 منفی شد.

این مقام گفت: “زمانی که او پشت تریبون یا شرایط مشابه قرار گرفت، اطمینان حاصل کردیم که فاصله کافی بین او و دیگران وجود دارد تا به او اجازه دهیم تا با خیال راحت نقاب خود را بردارید.” او در آن رویدادها در فاصله ای امن از دیگران بود.»

این دکتر افزود، با این حال، او به روش های سخت انزوا باز خواهد گشت.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در ماه مه نسبت به عود احتمالی آن هشدار داد و گفت افرادی که دوباره آزمایششان مثبت است ممکن است همچنان مسری باشند و باید قرنطینه را برای حداقل پنج روز از سر بگیرند.

اقلیت کوچکی از افرادی که Paxlovid مصرف می کنند، یک اثر بازگشتی را مشاهده می کنند. حدود 1٪ تا 2٪ از افرادی که Paxlovid مصرف می کردند در کارآزمایی بالینی Pfizer، پس از منفی بودن تست، برای کروناویروس مثبت شدند. دکتر Ashish Jha، هماهنگ کننده پاسخ به کووید کاخ سفید، در یک کنفرانس خبری اخیر گفت که نرخ بازگشت مجدد در بین ده ها هزار نفری که دارو را در شرایط واقعی مصرف کرده اند، حدود 5 درصد است.

یک مقام کاخ سفید گفت که آنها در حال ردیابی تماس برای تعیین تماس های نزدیک هستند.

او روز چهارشنبه پس از پنج روز انزوا را ترک کرد. در آن زمان، اوکانر گفت که علائم او تقریباً به طور کامل برطرف شده است.