به گفته دستیاران سابق، مقام کاخ سفید که گزارش عملکرد ترامپ در 6 ژانویه را به چالش می کشد، سابقه دروغگویی برای او دارد.


واشنگتن، دی سی - 28 ژوئن: کسیدی هاچینسون، دستیار سابق مارک میدوز، رئیس دفتر کاخ سفید ترامپ، برای شهادت وارد می شود در حالی که کمیته منتخب مجلس که در مورد حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره آمریکا به اشتراک می گذارد، به اشتراک گذاری یافته های خود از تحقیقات خود ادامه می دهد. کاپیتول هیل در روز سه شنبه 28 ژوئن 2022 در واشنگتن دی سی.  (عکس از جابین باتسفورد/ واشنگتن پست از طریق گتی ایماژ)

کسیدی هاچینسون در حال شهادت در برابر کمیته منتخب مجلس نمایندگان برای بررسی شورش کنگره.جبین باتسفورد/ واشنگتن پست از طریق گتی ایماژ

  • کسیدی هاچینسون شهادت داد که ترامپ سعی کرد چرخ را بگیرد و در 6 ژانویه 2021 به سمت ماموران سرویس مخفی رفت.

  • گفته می‌شود که تونی اورناتو، یکی از مقامات سابق کاخ سفید، این گزارش را به چالش می‌کشد.

دو دستیار سابق کاخ سفید گفتند، مقام کاخ سفید ترامپ که گفته می‌شود هفته گذشته شهادت کسیدی هاچینسون را به چالش می‌کشد، سابقه دروغگویی برای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را دارد.

هاچینسون، دستیار ارشد سابق مارک میدوز، رئیس سابق ستاد کارکنان کاخ سفید، در شهادت خود به کمیته منتخب تحقیق در مورد شورش کنگره، گفت که ترامپ از زمانی که اطلاعات سرویس مخفی وی از پیوستن او به حامیانش در راهپیمایی 6 ژانویه امتناع کرد، “عصبانی” شد. ، 2021.

هاچینسون با استناد به گفت‌وگو با تونی اورناتو، معاون وقت کاخ سفید و مسئول عملیات، گفت که اورناتو به او گفته بود که ترامپ سعی کرده تا چرخ خودروی شاسی بلند ریاست‌جمهوری را بگیرد و به سمت رابرت انگل، مامور سرویس مخفی هجوم آورد. .

به گفته هاچینسون، اورناتو به او گفته است که ترامپ فریاد زده است: “من رئیس جمهور فداکار هستم، اکنون مرا به کاپیتول ببرید.”

به گزارش یو اس ای تودی، با این حال، گفته می‌شود که اورناتو در حال مخالفت با این حساب است و قصد دارد در شهادت کمیته 6 ژانویه همان‌قدر بگوید. Shimon Prokupecz از CNN نیز گزارش شده است هفته گذشته به نقل از یکی از مقامات سرویس مخفی که نامش فاش نشد، اورناتو گفتن به هاچینسون مبنی بر اینکه ترامپ به سمت یک مامور سرویس مخفی یا فرمان هجوم آورده را رد کرد.

به گزارش یو اس ای تودی، اورناتو قصد دارد بگوید درست است که ترامپ می‌خواست به کسانی که در 6 ژانویه به ساختمان کنگره راهپیمایی می‌کردند بپیوندد، اما او هرگز به سمت انگل نرفته و سعی نکرد فرمان را بگیرد.

به همین ترتیب، پیتر الکساندر از NBC News گزارش داد که انگل آماده است با سوگند شهادت دهد که توسط ترامپ مورد تعرض قرار نگرفته است و رئیس جمهور سابق هرگز به سمت فرمان حرکت نکرده است.

اما مقامات سابق کاخ سفید، اولیویا تروی و آلیسا فرح گریفین از اورناتو انتقاد کردند و گفتند که او سابقه دروغگویی برای ترامپ را دارد.

تروی که به عنوان مشاور امنیت داخلی و مبارزه با تروریسم معاون رئیس جمهور پنس خدمت می کرد، به یو اس ای تودی گفت: «به نظر می رسد در اینجا الگویی از مکالمات وجود دارد که برای تونی گفتگوهای ناخوشایند است و سپس او برمی گردد و می گوید که هرگز اتفاق نیفتاده است. .

“این واقعاً به شخصیت و اعتبار تونی و اینکه آیا او سابقه ای در این کار دارد یا خیر صحبت می کند [Trump’s] مناقصه، و سپس انکار آن برای محافظت از او.”

و گریفین، مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید ترامپ، توییت کرد در 29 ژوئن: “تونی اورناتو نیز در مورد من دروغ گفت. در جریان اعتراضات در میدان لافایت در سال 2020، به مارک میدوز و اورناتو گفتم که باید قبل از پاکسازی میدان به مطبوعاتی که در آنجا برگزار می شود هشدار دهند. میدوز پاسخ داد: “ما این کار را انجام نمی دهیم. “”

“تونی بعداً دروغ گفت و گفت که مبادله هرگز اتفاق نیفتاده است. او می داند که این اتفاق افتاده است.”

هاچینسون در جلسات استماع 6 ژانویه گفت که ترامپ می خواست به حامیانش که در 6 ژانویه به ساختمان کنگره راهپیمایی می کردند بپیوندد زیرا می خواست سخنرانی دوم را در خارج از مجتمع انجام دهد. اوباش بلافاصله پس از سخنرانی ترامپ در تجمعی در نزدیکی Ellipse به ساختمان کنگره راهپیمایی کردند.

یکی از ماموران سابق سرویس مخفی پیش از این به نیکول گائودیانو از Insider گفته بود که با توجه به اندازه ترامپ، گرفتن چرخ شاسی بلند ریاست جمهوری برای ترامپ بسیار سخت است.

نماینده سابق گفت: “ترامپ آدم کوچکی نیست، درست است؟ و فضایی که واقعاً بتوان به سمت چرخ حرکت کرد چندان بزرگ نیست.”

“من قصد ندارم برای رئیس جمهور سابق تحقیرآمیز به نظر برسم، اما فقط دور او مانع از رسیدن او به فرمان می شود.”

نمایندگان ترامپ بلافاصله به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





منبع