به گزارش سی ان ان، اوکراین پهپاد دستگیر شده روسی را سرنگون کرد و می گوید پر از قطعات غربی است

از زمانی که روسیه در فوریه حمله خود به اوکراین را آغاز کرد، هواپیماهای بدون سرنشین نقش مهمی در جنگ ایفا کردند.

این افسر گفت وظیفه او این است که تمام شماره سریال‌ها را دنبال کند تا بفهمد چه کسی این قطعه را ساخته و به متحدان هشدار دهد تا از دستیابی فناوری‌های پهپاد روسیه به آن جلوگیری کنند.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

این افسر ادعا کرد که سایر قطعات هواپیماهای بدون سرنشین روسیه از کشورهایی مانند اتریش، آلمان، تایوان و هلند می‌آیند.

اوکراین مدعی است که پهپادهای روسی که برای کشتن سربازان این کشور استفاده می شود، مملو از قطعات متحدان غربی این کشور است.

موضوع قطعات غربی در پهپادهای روسی مشکل جدیدی نیست. واشنگتن پست گزارش داد که در اوایل سال 2017، محققان اجزای ساخت غرب را در یک پهپاد روسی که بر فراز شرق اوکراین پرواز می کرد، پیدا کردند.

در حالی که در ابتدا، اوکراین می‌توانست از پهپادها برای بیرون راندن تانک‌ها و زره‌های روسی استفاده کند، دفاع هوایی بهبودیافته روسیه، جریان جنگ با هواپیماهای بدون سرنشین را تغییر داده و بسیاری از پهپادهای اوکراینی را ساقط کرده و مختل کرده است.

اوایل این ماه، کاخ سفید اعلام کرد که ایران آماده است صدها پهپاد را برای کمک به حمله به اوکراین به روسیه صادر کند.

یک سرباز اوکراینی از یک سنگر در خط مقدم شرق خارکف، 31 مارس 2022، به یک پهپاد روسی با تفنگ تهاجمی شلیک می کند.فادل سنا/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

  • این افسر ادعا کرد که ردیاب تلفن همراه این پهپاد ساخت ایالات متحده است. وی گفت که این موتور در ژاپن ساخته شده است و ماژول تصویربرداری حرارتی روی دوربین در فرانسه پس از حمله روسیه به آن تولید شده است.

    ساموئل بندت، تحلیلگر و کارشناس بدون سرنشین و روباتیک، گفت: در حالی که پهپادهای اوکراین در این مرحله جدید از جنگ کارایی کمتری دارند، روسیه به همان اندازه، اگر نگوییم بیشتر از پهپادهای خود، به ویژه برای مأموریت های اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی پرواز می کند. سیستم های نظامی، در مرکز تحلیل های دریایی.

    با وجود تحریم های جهانی، به نظر می رسد روسیه قطعاتی را از چندین متحد غربی اوکراین به دست آورده است.

  • ویدئویی نشان می دهد که یک پهپاد کامیکازه به یک تانک روسی برخورد می کند.Screengrab/نیروهای عملیات ویژه اوکراین

    روسیه در جنگ هواپیماهای بدون سرنشین جدول را برگردانده است

    ویدئویی نشان می دهد که یک پهپاد کامیکازه به یک تانک روسی برخورد می کند.

    کارشناسان جنگ پهپاد به اینسایدر گفتند، اکنون روسیه با موفقیت از پهپادها برای شناسایی و حمله به اهداف اوکراینی استفاده می کند.

    اوکراین می گوید پهپادهای روسی پر از قطعات ساخته شده توسط شرکت های غربی است.

  • یک افسر اطلاعات فنی اوکراینی، نیک رابرتسون خبرنگار CNN را در داخل یک پهپاد تجسسی اورلان-10 روسی نشان داد و اجزایی از سراسر جهان را آشکار کرد.

    روسیه سابقه طولانی در فرار از کنترل های بین المللی دارد.

“اف بی آی از سال 2014 شبکه های تدارکاتی روسیه را ردیابی می کند و سعی می کند آنها را ببندد. بنابراین اگر بتوانند، به تلاش برای کنار گذاشتن آن ادامه می دهند. و این یک مشکل واقعی است زیرا اغلب این قطعات توسط شرکت های قانونی خریداری می شوند. ساموئل کرانی ایوانز، تحلیلگر تحقیقاتی RUSI، به CNN گفت.

این روزنامه می‌گوید برخی از اجزای شناسایی‌شده از این پهپاد از طریق واسطه‌های مبهم و شرکت‌های تجاری کوچک به روسیه سفر کرده‌اند، که ردیابی کسب‌وکار آنها ممکن است دشوار باشد.

شلیک سرباز اوکراینی به پهپاد روسی

رابرتسون خاطرنشان کرد که توقف عرضه این قطعات اغلب تجاری آسان نخواهد بود، زیرا روسیه ممکن است قطعات را ذخیره کرده باشد و سابقه طولانی در دور زدن تحریم ها داشته باشد.

بر اساس گزارش سی ان ان، ارتش اوکراین گفت که تصویربرداری حرارتی و مادون قرمز و ردیابی تلفن همراه پهپادهای روسی – بسیاری از قطعاتی که از غرب می آیند – به روسیه کمک می کند تا سربازان اوکراینی را بیابد و بکشد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی گفت، این بسته شامل «پهپادهای با قابلیت حمل سلاح در یک جدول زمانی تسریع شده است».

این علی‌رغم موجی از تحریم‌های جهانی با هدف فلج کردن ماشین جنگی روسیه است.