به نظر می رسد دیکسون در مناظره فرماندار میشیگان از ویتمر سود ببرد

___

سقط جنین یکی از موضوعات برجسته امسال در میشیگان بوده است، زیرا رای دهندگان در ماه نوامبر نیز تصمیم خواهند گرفت که آیا این حق را در قانون اساسی ایالت ثبت کنند یا خیر.

گراند راپیدز، میشیم (AP) – نامزدهای فرمانداری میشیگان اولین مناظره خود را روز پنجشنبه برگزار می کنند، زیرا رقیب جمهوری خواه، تودور دیکسون به نظر می رسد از ظاهر پربیننده برای کاهش فاصله خود با فرماندار دموکرات گرچن ویتمر استفاده کند.

برنت از شیکاگو گزارش داد.



منبع

جوی کاپلتی یکی از اعضای سپاه آسوشیتدپرس/گزارش برای ابتکار اخبار ایالتی آمریکا است. گزارش برای آمریکا یک برنامه خدمات ملی غیرانتفاعی است که خبرنگاران را در اتاق های خبری محلی قرار می دهد تا در مورد مسائل پنهان گزارش دهند.

ویتمر پس از رهبری در مجلس قانونگذاری میشیگان، به دنبال دومین دوره فرمانداری خود است، جایی که در سال 2013 در جریان یک بحث در مورد پوشش بیمه سقط جنین، او به طور علنی داستان خود را در مورد تجاوز جنسی به اشتراک گذاشت. او از آن زمان گفته است که برای محافظت از حقوق سقط جنین “مثل جهنم” خواهد جنگید، از جمله طرح دعوی در اوایل سال جاری برای جلوگیری از اعمال ممنوعیت سال 1931 در ایالت پس از لغو دادگاه عالی ایالات متحده Roe v. Wade.

مادر چهار فرزند از ویتمر در مورد آموزش در ایالت انتقاد کرده و گفته است که والدین باید حقوق بیشتری در مورد آنچه به کودکان آموزش داده می شود داشته باشند.

دیکسون گفته است که از سقط جنین فقط برای نجات جان مادر حمایت می کند و از سوی گروه های ضد سقط جنین از جمله حق زندگی در میشیگان حمایت شده است.

قرار است این دو نامزد دوباره در 25 اکتبر در دانشگاه اوکلند در روچستر مناظره کنند.

برای ماه‌ها، ویتمر و دیگر دموکرات‌ها تبلیغات حمله‌ای را پخش می‌کردند که جمهوری‌خواه را در مورد مسائلی مانند سقط جنین بیش از حد افراطی نشان می‌دادند و به مخالفت دیکسون با این روش حتی در موارد تجاوز جنسی یا محارم اشاره کردند. این تبلیغات تا حد زیادی بدون پاسخ مانده اند زیرا دیکسون برای جمع آوری پول برای رقابت با صندوق چند میلیون دلاری ویتمر تلاش کرده است.

اما تنها چند هفته تا انتخابات 8 نوامبر باقی مانده است، انتظار می رود دیکسون در جریان مناظره در گرند رپیدز به ویتمر پاسخ دهد. او دیدگاه های فرماندار را در مورد مسائلی مانند آموزش، سقط جنین و عدالت کیفری «رادیکال» توصیف کرده است. دیکسون همچنین از ویتمر در مسیر مبارزات انتخاباتی به دلیل رویکردش به همه‌گیری کووید-19 انتقاد کرده و گفته است که قرنطینه‌های اعمال شده توسط وی به اقتصاد این ایالت آسیب می‌زند.

دیکسون مفسر سابق یک برنامه آنلاین محافظه کار است که توسط رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ تایید شده بود. او هرگز منصب دولتی نداشته است و هنوز هم در تلاش است تا خود و ایده هایش را به رای دهندگان معرفی کند – برخی از آنها ممکن است برای اولین بار او را در مناظره پنجشنبه ببینند.

___

او از حمایت خانواده بتسی دیووس، وزیر آموزش سابق در دوران ترامپ و یکی از اعضای مشهور تشکیلات جمهوری خواه این ایالت برخوردار بوده است. کمپین او گفت که از طرف دیگر حمایت کننده، فرماندار سابق جان انگلر، برای آماده شدن برای مناظره کمک می گیرد.

دیکسون پس از دریافت تاییدیه ترامپ از یک انتخابات مقدماتی جمهوری خواه با پنج نامزد بیرون آمد. او در جریان انتخابات مقدماتی گفت که معتقد است انتخابات 2020 از ترامپ دزدیده شده است که شکست او در مقابل جو بایدن در میشیگان با 154000 رای از طریق تحقیقات و شکایت های متعدد تایید شد.