به عنوان یک مهندس، من در اینجا به ایده پمپاژ آب از می سی سی پی به غرب نگاه می کنم

جان هومر یک مهندس حرفه ای است که در دوران بازنشستگی به عنوان مشاور در پروژه های ساختمانی کار می کند. او در نزدیکی ایندیاناپولیس زندگی می کند و می توان از طریق [email protected] با او تماس گرفت

برق مورد نیاز جریان حداقل به ظرفیت معادل حدود 5/5 برابر توان خروجی تاسیسات هسته ای جدید کارخانه فوگتل در گرجستان نیاز دارد. تخمین زده می شود که کارخانه Vogtle بیش از 28 میلیارد دلار هزینه داشته باشد. بنابراین، طرح پمپاژ آب ما تنها برای نیروگاه ها می تواند 150 میلیارد دلار هزینه داشته باشد.

با توجه به علایقم، به نامه ای اخیر در The Desert Sun کشیده شدم که در آن پیشنهاد می شود با آوردن آب از رودخانه می سی سی پی، کمبود آب در جنوب غربی را حل کنم.

به‌علاوه، چگونه می‌توانم امکان‌سنجی این طرح را در مقابل ادعای نویسنده که دو پروژه مرجع – قنات کالیفرنیا و خط لوله آلاسکا – نشان‌دهنده پروژه‌های بسیار دشوارتر از آنچه او این طرح را تصور می‌کرد، ثبت کنم. مارشال کردن چند واقعیت این فرض را به چالش کشید.

ارتفاعات قله مورد نیاز برای پمپاژ آب احتمالاً بسیار بیشتر از اختلاف خالص 3700 فوتی است. اگر ارتفاعات بالاتری را که آب باید به آن پمپاژ شود را کاهش دهیم، همچنان باید قدرتی را برای بالا بردن آب تا ارتفاع 3700 فوتی فراهم کنیم. استفاده از نیروگاه در سد هوور به عنوان مرجع، به حدود 12000 مگاوات قدرت پمپاژ نیاز دارد.

جریان پیشنهادی 250000 گالن در ثانیه نشان دهنده مقدار زیادی آب است. با تبدیل آن به یک واحد مهندسی معمولی، این مقدار حدود 32000 فوت مکعب در ثانیه (CFS) است. این میزان جریان تقریباً برابر است با عبور از توربین‌های تولیدکننده سد هوور با ظرفیت کامل. در نامه اصلی، این جریان به درستی به عنوان مقدار جریان لازم برای پر کردن Lake Power در یک سال محاسبه شده است. حتی در سطح پایین بی سابقه امروز، لیک پاور خالی نیست. جریان های کمتر می تواند هزینه ها و دشواری پروژه را کاهش دهد و در عین حال مزایای قابل توجهی را به همراه داشته باشد.

خط لوله آلاسکا پروژه مهمی است. این شامل ساخت، در شرایط ممنوع، یک خط لوله با قطر 48 اینچ به طول حدود 800 مایل بود. حداکثر سرعت جریان 2 میلیون بشکه در روز یا حدود 100 CFS است. بنابراین، به عنوان یک مقایسه، پمپاژ حجم پیشنهادی آب از می سی سی پی شامل مسافتی تقریباً دو برابر برای جریانی حدود 320 برابر بیشتر است.

این اولین پیشنهاد برای یافتن آب برای جنوب غربی نیست. یکی از این طرح ها که بیش از 50 سال پیش ساخته شد، آب را از آلاسکا و کانادا به سیستم رودخانه های کلمبیا، میسوری و کلرادو می آورد. گذشته از ملاحظات سیاسی و زیست محیطی بین المللی، این پیشنهاد با پیش بینی بازگشت سرمایه در حدود 5 سنت برای هر دلار سرمایه گذاری شده غرق شد. من تعجب کردم که آیا طرح آب می سی سی پی بازده بهتری خواهد داشت؟

به عنوان یک ملت، ظاهراً اشتهای خود را برای پروژه های بزرگ از دست داده ایم. فکر نمی کنم این یکی بر این اکراه غلبه کند.

نویسنده، ویلی لی، خطوط کلی برخی از پروژه های عمرانی بزرگ از جمله توسعه تونل مانش را که بریتانیا را به فرانسه متصل می کند، ترسیم کرد. البته این تونل 28 سال است که مورد استفاده قرار گرفته است. او همچنین ایده هایی برای تولید برق را بررسی کرد. با پیشرو بودن انرژی خورشیدی و بادی، هر یک از طرح‌های نسل او پیشرفت چشمگیری داشته است.

در سنی که همکلاسی هایم مجذوب دایناسورها یا بازی در نقش گاوچران و سرخپوستان بودند، کتابی با عنوان “رویاهای مهندسان” را برداشتم و گیر کردم. بنابراین علاقه مادام العمر به پروژه های مرتبط با مفاهیم مهندسی در مورد بهبود دنیای ما آغاز شد.

در حالی که کارگران حفاری را برای ساختن تونل مانش در خارج از کاله، فرانسه، 17 نوامبر 1973 آغاز می کنند، یک بولدوزر مسیر فرود را برای انتقال تجهیزات به سطح عملیات حفاری باز می کند.

«صبر کن، می گویی، انرژی باد به جای هسته ای چطور؟ مطمئناً ارزان‌تر خواهد بود.» بله، می شود، اما، البته، چالش هایی وجود دارد. یک توربین بادی نمی تواند به طور قابل اعتماد در 24 ساعت شبانه روز و در 365 روز سال برق تولید کند. بنابراین ظرفیت نیروگاه بادی نصب شده بیشتر از ظرفیت فعلی 150 مزرعه بادی در تگزاس خواهد بود.

در حالی که کارگران حفاری را برای ساختن تونل مانش در خارج از کاله، فرانسه، 17 نوامبر 1973 آغاز می کنند، یک بولدوزر مسیر فرود را برای انتقال تجهیزات به سطح عملیات حفاری باز می کند.

این مقاله در ابتدا در Palm Springs Desert Sun منتشر شد: مهندس ایده پمپاژ آب از می سی سی پی به غرب را ارزیابی می کند.



منبع

قنات کالیفرنیا شامل جریان اوج 13000 CFS در مسافتی در حدود 450 مایل است. همانطور که پیشنهاد شد، این پروژه انحراف می سی سی پی شامل 2 و نیم برابر آب در فاصله ای تقریباً چهار برابر طولانی تر است.

یکی از چالش های بزرگ قنات کالیفرنیا، پمپاژ آب به ارتفاع 1926 فوتی است که به تجهیزات پمپاژ عظیمی نیاز دارد. طرح انحراف می سی سی پی ما تفاوت خالصی در ارتفاع 3700 فوتی از نیواورلئان تا دریاچه پاول دارد، یا پایانه ای تقریبا دو برابر بلندتر از بالاترین نقطه در قنات کالیفرنیا. این آخرین تفاوت به ویژه قابل توجه است زیرا سقوط از 1926 فوت به سطح دریا نزدیک است، در تئوری، می تواند برای تولید مقداری نیرو برای جبران نیاز به توان پمپاژ استفاده شود. این گزینه در پمپاژ تا 3700 فوت به طور کامل در دسترس نیست.