به روز رسانی 4- روسیه می گوید که اوکراین بزرگترین حمله پهپادی را به مسکو انجام داده است

پوتین تاکنون جنگ در اوکراین را از مسکو دور نگه داشته است، جایی که با وجود بزرگترین بحران در روابط روسیه با غرب از زمان بحران موشکی کوبا در سال 1962، زندگی نسبتاً عادی ادامه داشته است.

حملات هواپیماهای بدون سرنشین در عمق روسیه در هفته‌های اخیر و پیش از حمله متقابل اوکراینی، با حملات به خطوط لوله نفت و حتی کرملین در اوایل ماه جاری تشدید شده است که مسکو اوکراین را مقصر می‌داند.

روسیه می گوید اوکراین به مسکو حمله می کند

میخائیلو پودولیاک مشاور رئیس جمهور اوکراین گفت: “البته ما از تماشای و پیش بینی افزایش تعداد حملات خرسندیم. اما البته ما هیچ ارتباط مستقیمی با این موضوع نداریم.”

مسکو تحت حمله

نویسنده گای فالکونبریج

(گزارش توسط رویترز؛ نوشته گای فالکونبریج در مسکو و لیدیا کلی در ملبورن؛ ویرایش توسط ژاکلین وانگ، اندرو کاثورن و گیلز الگود)



منبع

در یکی از مرگبارترین جنگ های اروپا پس از جنگ جهانی دوم، نشانه اندکی از صلح وجود دارد و مسکو بارها هشدار داده است که غرب با تامین این همه تسلیحات به کیف، جنگ را تشدید می کند.

خینشتاین گفت: «خرابکاری و حملات تروریستی اوکراین تنها افزایش خواهد یافت. تقویت اساسی تدابیر دفاعی و امنیتی به ویژه در زمینه مقابله با هواپیماهای بدون سرنشین ضروری است. این شامل تصویب در نهایت قوانین لازم است.

اوکراین: چنین حملاتی افزایش خواهد یافت

*

پوتین بارها درگیری در اوکراین را به عنوان مبارزه با غرب متکبر و متجاوز خوانده است که با حمایت از اوکراین در خطر یک جنگ جهانی است.

هیچ مورد فوتی گزارش نشده است، یک نفر در بیمارستان بستری شده است

حملات هواپیماهای بدون سرنشین به برخی از معتبرترین مناطق مسکو از جمله خیابان لنینسکی، خیابان بزرگی که در زمان جوزف استالین ساخته شد، و منطقه غرب مسکو که در آن نخبگان روسی – از جمله رئیس جمهور ولادیمیر پوتین – در آن اقامتگاه دارند، هدف قرار دادند.

روسیه می گوید هر 8 پهپاد منهدم شده است

مسکو، 30 مه (رویترز) – روسیه روز سه‌شنبه بزرگترین حمله پهپادی خود را به مسکو انجام داد، اما روسیه اعلام کرد که پدافند هوایی تمام هشت پهپاد را منهدم کرد و جنگ 15 ماهه اوکراین را به قلب پایتخت رساند.

تا کنون، این جنگ توسط کرملین به عنوان یک “عملیات نظامی ویژه” توصیف شده است. ایالات متحده بارها اعلام کرده است که خواهان جنگ با روسیه نیست و گفته است که اوکراین نباید از سلاح های غربی برای حمله به داخل روسیه استفاده کند.

مشخص نیست پوتین چگونه به حمله پهپادی که جنگ در اوکراین را به پایتخت بزرگترین قدرت هسته‌ای جهان می‌برد، واکنش نشان خواهد داد.

کیف پشت حمله پهپادی به کرملین در اوایل ماه جاری را تکذیب کرد، اگرچه نیویورک تایمز گزارش داد که اطلاعات آمریکا معتقد است اوکراین مسئول این حمله بوده است.

*

ساکنان جنوب غربی مسکو گفتند که در حدود ساعت 02:00 تا 03:00 به وقت گرینویچ صدای انفجارهای شدید و به دنبال آن بوی بنزین شنیده اند. برخی از سرنگونی یک پهپاد و بلند شدن دود بر فراز آسمان مسکو فیلم گرفتند.

روسیه در اکتبر گذشته حمله به پایتخت اوکراین را با انبوهی از مهمات سرگردان ارزان قیمت که اغلب به عنوان «پهپادهای کامیکازه» شناخته می شوند، آغاز کرد و از آنها در طول حملات هوایی منظم خود در سراسر اوکراین به طور گسترده استفاده کرد.

یکی از دستیاران رئیس جمهور اوکراین دخالت مستقیم کیف در حمله مسکو را تکذیب کرد، اما گفت که اوکراین از تماشای رویدادها لذت می برد و پیش بینی می کند که رویدادهای آینده بیشتر شود.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: صبح امروز رژیم کیف یک حمله تروریستی با هواپیماهای بدون سرنشین به ساختمان‌هایی در شهر مسکو انجام داد.

*

دادستان ها گفتند که حوادثی در منطقه اودینتسوفسکی در غرب منطقه مسکو رخ داده است – جایی که پوتین اقامتگاه ایالتی نوو-اگاریوو دارد. این منطقه که گران ترین منطقه در روسیه است، محل زندگی نخبگان روسیه است.

(سرنخ را ویرایش می کند، جزئیات حمله و انکار اوکراینی را اضافه می کند)

الکساندر خینشتاین، قانونگذار روس، از بلوک روسیه متحد حاکم، گفت که احتمال افزایش حملات به مسکو وجود دارد.

هشت پهپاد بدون سرنشین در این حمله شرکت داشتند، همه پهپادهای دشمن مورد اصابت قرار گرفتند.»

تلویزیون دولتی روسیه برخی از این حملات را پوشش داد، اما گسترده نبود.

بخش‌های کلیدی مسکو مورد اصابت هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفت

وزارت دفاع گفت که از فناوری ویژه الکترونیکی ضد پهپاد برای منحرف کردن سه پهپاد اوکراینی استفاده شده و پنج پهپاد دیگر سرنگون شده اند، از جمله توسط سامانه های موشکی پانسیر که به دفاع از مسکو کمک می کند.

*

*

سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو گفت که در حمله اولیه صبح امروز دو نفر زخمی شدند که یکی از آنها در بیمارستان بستری شد. فرودگاه های مسکو باز ماندند. مرگ و میر گزارش نشده است.