بهترین رستوران های تهران کدامند؟

زیرا آبی یک رنگ آرامشبخش است و در محیط به افراد آرامش را القاء میکند و در حقیقت اشتهای افراد را کنترل میکند و از این رو کمتر سفارش می دهند. زرد رنگ روشنی است و میتواند با ایجاد حس نشاط به مکان، اشتهای افراد را بیشتر دکوراسیون داخلی رستوران شیک کند. بوی کباب ممکن است در ابتدا اشتها برانگیز باشد اما در بلند مدت اشتهای افراد را کم میکند. فقط به یاد داشته باشید که هرگز از بوی کباب به عنوان عطر خود استفاده نکنید، حتی اگر یک باربیکیو حرفهای در رستوران اجرا میکنید. حتی انتخاب نوع صندلی ها در احساس راحتی افراد از فضا بی تاثیر نیست.

می شوند می توانند به صورت های مختلف در دکوراسیون داخلی یک کافی شاپ مورد استفاده قرار بگیرند . اما در مورد رنگها فقط تأثیر آنها بر میزان اشتها نیست، آنها کیفیت حس فضای داخلی را میتوانند ارتقا دهند یا برعکس. این ممکن است به نظر همه رنگها برسد ، اما مهم این است که چگونه از آنها استفاده می کنید و در چه ترکیبی استفاده می کنید. کنترل و تنظیم میزان صدایی که موسیقی را با آن پخش میکنید سختترین کار است. نوع صندلی هایی که استفاده میکنید بر روانشناسی و تجربه مشتری نیز تأثیر می گذارد. میزان نورپردازی فضا علاوه بر تجربه مشتری بر عملکرد کارکنان نیز مؤثر است. طیفهای رنگی وجود دارند که تأثیرشان به عنوان رنگ اصلی بسیار زیاد است. رستوران از نظر طراحی، بسیار شلوغ است . چون در رستوران احتمال اینکه غذا روی زمین ریخته شود، بسیار زیاد است. انتخاب پالت رنگ صحیح برای رستوران و کافیشاپ بسیار مهم است.رنگهای مختلف احساسات متفاوتی را تحریک میکنند و این قدرت را دارند که در مخاطب حالات روحی متفاوتی را برانگیزانند. برای رستورانهای در سطح عادی استفاده از موسیقیهای پرطرفدار روز انتخاب مناسبی است. همچنین وجود قسمتی در فضای لابی جهت پذیرایی کردن از میهمانان مشابه دکوراسیون داخلی رستوران ، بسیار حائز اهمیت بوده و تقریبا می توان گفت ،که یکی از مهم ترین بخش های لابی به شمار می رود.قرار دادن یک تلویزیون با ابعاد متناسب و استفاده از مبلمانی مناسب و مدرن می تواند، برای این قسمت ایده ای بسیار مناسبی باشد.

بنابراین در این نوع رستوران ها مشتریان زمان کمتری در رستوران می مانند و جا برای باقی مشتریان فراهم می شود. رنگهای گرم مانند قرمز و نارنجی محرکهای قوی محسوب میشوند، بنابراین بسیاری از رستورانها سعی میکنند از قرمز در فضای داخلی خود استفاده کنند. از جهتی کارفرما فضایی با کیفیت و طراحی داخلی مدرن و منحصر به فرد برای رستوران شیلان کرمان می خواست. چراغهای تاکیدی چراغهایی هستند که برای برجستهسازی موردی استفاده می شود. اما این به معنی این نیست که شما نباید از رنگ آبی و طیف آن برای طراحی استفاده کنید. رستورانهای خوب، معمولاً از نور محیطی کم برای ایجاد فضای آرامشبخش استفاده میکنند.

برای ارائه بهترین محیط، به این فکر کنید که چه نوع محیطی از شما انتظار می رود و چه نوع حال و هوایی را می خواهید ایجاد کنید. پس باید برای جایگزین نمودن این مورد از روش های دیگری برای جذب مخاطب استفاده کرد. این عوامل باعث می شود که مشتریان پس از صرف غذا، تمایل به ماندگاری در محیط نداشته باشند. از آنجایی که هدف اصلی این دسته از رستورانها ایجاد ماندگاری بیشتر مشتری در رستوران و در نتیجه دریافت سفارش بیشتر است، نور کم در رسیدن به این هدف به آنها کمک میکند. با فعالیت کمتر رستوران ها و هتل ها در دوران همه گیری ، توصیه می کنیم منوی خود را با قیمت مناسب و تنوع بیشتر ارائه دهید . شرکت مهندسین مشاور شاخه ی تجربی معماری کلانشهر از سال ۱۳۷۸ در قالب یک تیم معماری، فعالیت های خود را بصورت یک برنامه ی مدون و آینده نگر و به منظور دستیابی به تعریفی جامع از مفهوم و گسترش دانش معماری در ابعاد گوناگون اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و هنر آغاز نمود و در تاریخ ۲۷/۱۲/۱۳۸۴ با شماره ۲۶۶۶۵۸ به ثبت رسید. یکی از مهم ترین و پر رفت و آمد ترین این کافه ها ، کافه مهتاب است که سابقا در موزه امام علی ، میهمان طرفداران پر و پا قرصش بوده و حالا قریب یک سال و اندی است که در میان هیاهوی شهری ، در گوشه ای دنج از مجتمع آ اس پ ، آرامش را به کافه دوستان تقدیم میکند.

برای این کار می توانید به سراغ آشپزخانه اوپن بروید یا حتی تهویه هوا را به این روش مدیریت کنید. به طورمثال در میان رستورانهای سطح بالا که حفظ آرامش مشتریان مهم است و میخواهند تجربهی لذتبخشی را برای مشتریان رقم بزنند انتخاب طیف آبی و فیروزهای بسیار رایج است. در تصویری که مشاهده می کنید اولین چیزی که نظر هر بیننده ای را متوجه خود می کند چوبی بودن ست مبلمان و هماهنگی زیبا و خلاقانه آنها با دکور و قفسه های چوبی است که بر روی دیوار نصب شده است. در آجر آنلاین می توانید رنگ ها و طرح های متنوعی از آجر نمای قزاقی را مشاهده نمایید.

در طراحی نمای مدرنساختمان معمولا بیشتر از یک نوع متریال کاربرد دارد، این نوع از طراحی نمای ساختمان از اصول معماری مدرن پیروی می­کندکه شامل حذف تزیین های ساختمان و سادگی المان­های به کار رفته در نمای ساختمان است. بی تردید به جز کیفیت غذا و خدماتی که رستوران ها به مشتریانشان ارائه میدهند یکی از اصلی ترین اقدامات برای جذب مشتری بیشتر و رضایت آنان ایجاد رستورانی ، زیبا و آرام برای مشتریان است تا درهنگام صرف غذا از تماشای محیط اطراف خود لذت ببرند. برای ایجاد دکوراسیونی به سبک ایتالیایی شما باید از مواد طبیعی برای پوشش دیوارها، میزهای پیشخان، کفپوش، عناصر تزیینی و مبلمان استفاده کنید. سمپسون معتقد است “موقعیت همه عناصر از فضای گردش تا چیدمان صندلی ها و بار رستوران مهم است. بنابراین، در مرحله اول سوال اصلی این است که چگونه میتوان توجه افراد با سلیقهها و علایق متفاوت را به سمت یک رستوران جلب کرد؟ برای این منظور، باید از پنل­ های آکوستیک در دیوار و سقف رستوران استفاده نمایید.

بنابراین وقتی رنگ زرد را مشاهده می کنید ، مغز شما در انتظار غذایی میشود و سروتونین ترشح می کند. به عنوان مثال همیشه دستشوییها باید دور از آشپزخانه قرار داشته باشند اما همچنان در طراحی داخلی رستوران شما قابل مشاهده باشند. تعداد نفرات ساکن در ملک : بررسی کنید که تعداد نفرات ساکن در یک ملک که مورد بازسازی و یا طراحی داخلی قرار گرفته است ، چند نفر میباشد . در این طراحی داخلی رستوران فست فود با آهن و بتن همه این مصالح و مواد با توجه به نوع غذای رستوران انتخاب شدند، غذاهای ساده با نحوه سِرو عجیب و غریب. فست فود برخلاف کافی شاپ نیاز به نور دارد و نور بر زیبایی دکور آن تاثیر گذار است. علاوه بر فضای داخلی ، نمای بیرونی فست فود نیز باید از نظر رنگ، نورپردازی و متریال با دکوراسیون داخلی هماهنگ باشد . به علت بازار داغ کسب و کارها، صاحبان رستورانها باید به سراغ دکوراسیون داخلی رستوران با تنوع خاصی بروند تا بتوانند در کنار غذای با کیفیتی که به مشتریان ارائه می دهند، تعداد مشتریان بیشتری را به سمت رستوران زیبای خود جذب کنند. ایده آنها این است که مشتریان بیایند، سریع غذا بخورند و بروند.

اگر یک رستوران خوب را طراحی میکنید، مساحت ۱.۸۶ متر مربع برای هر صندلی ایده آل است. اگر فضاهای خدماتی رستوران مانند سرویسهای بهداشتی و اتاق شیردهی نوزاد در دید نیستند، حتماً از تابلوهایمحیطی با گرافیک خوب برای نشان دادن جانمایی فضاها استفاده کنید، زیرا همهی افراد برای درخواست راهنمایی راحت نیستند. برای یک رستوران سطح بالا، بهرهمندی از موسیقی زنده میتواند بسیار خوشایند باشد مانند نواختن پیانو به صورت زنده. برای ایجاد حس کنجکاوی، حفره داخل رستوران، بدون نیاز به پنجره های سنتی، به مهمانان رستوران امکان نظاره بیرون را داده و و برای عابران خارج از رستوران امکان نگاهی اجمالی به محیط داخل را نیز می دهد. طراحی پنجره هایی رو به فضای سبز و دریا می تواند محیط رستوران شما را به فضایی دلنشین و متفاوت تبدیل کند. در دنیایی که سبک زندگی انسان ها به سرعت در حال تغییر می باشد ، تعامل مداوم و فعالیتهای جهانی در هم تنیده ، غذا به یک مبانی مشترک تبدیل شده است که مردم را از سراسر جهان به هم وصل می کند. ساندویچی آرزو در مکانی نه چندان بزرگ و لاکچری توانسته با فستفودهای خوش طعم خود به یکی از بهترین رستوران های تهران تبدیل شود.

در حالی که خاکستری به عنوان رنگ اصلی میتواند فضار خسته کننده جلوه دهد، قهوه ای انسان را به یاد غذای سوخته می اندازد و بنفش با غذاهای کمتر محبوب مانند بادمجان مرتبط است. درست مانند رنگها، رایحههای مختلف نیز احساسات متفاوتی را در افراد ایجاد میکنند. نورپردازی وظیفهای میزان نوری است که برای انجام درست کارها نیاز است. حال ممکن است در این تناقضات دو مورد پیش بیاید: یا تجربه داخل رستوران نسبت به حس نمای بیرونی برای مشتری بهتر بوده و آن را به دیگران پیشنهاد میکند و یا برعکس آن اتفاق بیفتد و تجربه ای منفی داشته باشد که ضرر بسیار بزرگی برای صاحبان رستوران های این چنینی خواهد بود. 7- پخش موسیقی : از آنجا که موسیقی ملایم می تواند باعث بهتر شدن اشتهای مشتریان و محو کردن صدای همهمه شود لازم است امکان پخش موسیقی یکنواخت از سقف و دیواره ها وجود داشته باشد و آهنگ ملایمی هم مطابق سلیقه مشتریان پخش شود . پس بهتر است برای داشتن یک نتیجه مطلوب با طراحانی که در این زمینه تخصص دارند مشورت کنید و یا کاررا به دست آن ها بسپارید.

از این رو، محیط کافه ها و منویی که ارائه می دهند، اهمیت زیادی برای مشتریان دارد. جای نشستن در این رستوران محدود است و برای حدود شش تا هشت نفر جا دارد. تا به حال دقت کردهاید که چگونه فستفودهایی مانند مک دونالد دارای صندلیهایی سبک و راحت هستند اما نه بهآن اندازه که مشتری بخواهد برای مدت طولانی روی آن بنشیند. برگزاری مراسمی مانند جشنهای خانوادگی، جشن تولد و یا شام عقد در چنین مکانهایی برای مهمانان مطلوبتر است چراکه وجود یک نوازنده با امکان انتخاب آهنگهای پخششده میتواند فضا را اختصاصیتر کرده و با موضوع جشن هماهنگ کند. از آنجایی که عوامل زیادی برای شکلگیری یک طراحی دکوراسیون رستوران موفق میبایست در کنار هم قرار گیرند ، داشتن توانایی تجزیه و تحلیل در کنار قدرت تصمیمگیری مناسب ، کلید اصلی پیروزی قلمداد میشود .