بنیانگذار Oath Keepers به ​​دلیل شورش های کنگره ایالات متحده محاکمه می شود

دادستان ها گفته اند که پنج متهم برای 6 ژانویه آموزش دیده اند و برنامه ریزی کرده اند و اسلحه را در هتلی در شمال ویرجینیا در خارج از پایتخت برای به اصطلاح “نیروی واکنش سریع” ذخیره کرده اند که در صورت درخواست برای حمل سلاح به واشنگتن آماده خواهند بود.

قاضی ناحیه ایالات متحده آمیت مهتا، که ریاست دادگاه را بر عهده دارد، قبلاً متهمان را از استفاده از دفاعیات «اقتدار عمومی» محدود کرده بود، به این معنی که آنها نمی توانند ادعا کنند که به دستور ترامپ به ساختمان کنگره یورش بردند.

دولت، نگهبانان سوگند را به عنوان یک گروه راست افراطی ضد دولتی معرفی می کند که برخی از اعضای آن با شبه نظامیان ارتباط دارند. در کیفرخواست ادعا شده است که برخی از اعضا، که شامل پرسنل نظامی و مجری قانون فعلی و سابق می‌شوند، بر این باورند که دولت فدرال “توسط گروهی از نخبگان که تلاش می‌کنند حقوق شهروندان آمریکایی را سلب کنند، همراهی شده است.”

در حالی که قانونگذاران در 6 ژانویه برای تأیید پیروزی بایدن در انتخابات گرد هم آمدند، برخی از نگهبانان سوگند با پوشیدن لباس شبه نظامی به ساختمان کنگره هجوم بردند. آنها متهم به حمل سلاح گرم در محوطه کنگره نیستند.

اگرچه سایه ترامپ بر سر محاکمه بزرگ خواهد بود، اما انتظار نمی رود که او یک شخصیت محوری در این پرونده باشد.

انتظار می‌رود که بیانیه‌های افتتاحیه دادستان و مدافعان چند ساعت به طول انجامد.

با این حال، انتظار می‌رود وکلای برخی از متهمان استدلال کنند که موکلان آن‌ها معتقد بودند در صورت استناد ترامپ به قانون شورش، قانونی که به رئیس‌جمهور اجازه می‌دهد نیروهایی را برای سرکوب آشوب‌های مدنی مستقر کند، می‌توان آنها را به اقدام فراخواند.

انتظار می‌رود این محاکمه شهادت 11 مامور اف‌بی‌آی و احتمالاً حداقل یک خبرچین را ارائه دهد. لیست کامل شاهدان به طور عمومی منتشر نشده است.

رودز، یک وکیل تحصیل کرده در دانشگاه ییل و چترباز سابق ارتش ایالات متحده، با این توصیف مخالفت کرده و می گوید که این یک گروه غیر حزبی است که اعضای آن متعهد شده اند از قانون اساسی ایالات متحده دفاع کنند.

واشنگتن (رویترز) – دادستان های ایالات متحده روز دوشنبه بیانیه های افتتاحیه خود را در محاکمه استوارت رودز، بنیانگذار Oath Keepers و چهار نفر دیگر که متهم به توطئه برای استفاده از زور برای جلوگیری از انتقال مسالمت آمیز قدرت ریاست جمهوری در 6 ژانویه 2021 هستند، ارائه خواهند داد.

پس از اینکه ترامپ به دروغ ادعا کرد که انتخابات از طریق تقلب گسترده از او دزدیده شده، حامیان ترامپ در تلاشی ناموفق برای لغو شکست وی در انتخابات مقابل بایدن به ساختمان کنگره یورش بردند. پنج نفر در جریان شورش و اندکی پس از آن کشته شدند و حدود 140 پلیس زخمی شدند.

رودز و همتایانش کلی مگز، توماس کالدول، جسیکا واتکینز و کنت هارلسون متهم به توطئه ای برای جلوگیری از تایید اجباری کنگره از تایید پیروزی جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات در انتخابات 2020، در تلاشی ناموفق برای حفظ رئیس جمهور وقت، دونالد ترامپ، یک جمهوری خواه، هستند. در قدرت.

انتظار می‌رود این محاکمه که می‌تواند شش هفته یا بیشتر طول بکشد، حاوی ویدئوهای احساسی از روز حمله و همچنین پیام‌های صوتی متنی و صوتی رد و بدل شده بین اعضای گروه باشد.

این پنج نفر در محاکمه با اتهامات جنایتی متعددی از جمله توطئه فتنه انگیز روبرو هستند – قانون دوران جنگ داخلی که به ندرت تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد و حداکثر مجازات قانونی آن 20 سال زندان است.

(گزارش توسط سارا ان. لینچ و کریس گالاگر، ویرایش توسط راس کالوین و سینتیا اوسترمن)



منبع

توسط سارا ان. لینچ و کریس گالاگر