بنیانگذار پروژه لینکلن نسبت به برکناری ترامپ هشدار داد


<span>عکس: پاتریک سمنسکی/AP</span>” src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/yBHmnocaGFCeyW4uJmdugQ–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/0836283a44c862988feb72286ce72e44″ data-src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/yBHmnocaGFCeyW4uJmdugQ–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/0836283a44c862988feb72286ce72e44″/></div>
</div>
</div>
<p><figcaption class=عکس: پاتریک سمانسکی/AP

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، همه چیز را غرق کرده است. ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، آماده است تا او را از سلطنت خلع کند. این دیدگاهی است که در حال حاضر در میان بسیاری در واشنگتن رایج است.

ریک ویلسون، استراتژیست جمهوری خواه کهنه کار و یکی از بنیانگذاران پروژه لینکلن، یک گروه ضد ترامپ که قبل از اینکه در رسوایی های خودش غرق شود، با تبلیغات پرمخاطب به شهرت رسید، استدلال می کند که خیلی سریع نیست.

مربوط: نفر بعدی کیست؟ جمهوری خواهانی که ممکن است در سال 2024 با ترامپ مقابله کنند

ویلسون که در فلوریدا زندگی می‌کند، در یک مصاحبه تلفنی می‌گوید: «بزرگ‌ترین خطر در سیاست آمریکا این است که نشناختن خطرات بزرگی وجود دارد». همان افراد در سال‌های 2015 و 2016 با اطمینان ادعا می‌کردند که دونالد ترامپ هرگز و تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند نامزدی جمهوری‌خواهان را به دست بیاورد، و هیچ‌وقت هیچ شرایطی وجود نداشت که دونالد ترامپ بتواند هیلاری کلینتون را شکست دهد و پس از آن هرگز نمی‌توانست تقریباً یک میلیون نفر بمیرند. به دلیل رفتار نادرست او با کووید و در این مورد.

من می‌دانم که جمهوری‌خواهانی که در حال حاضر بسیار جسورانه عمل می‌کنند و کمک‌کنندگانی که بسیار جسورانه عمل می‌کنند – با شروع پیروزی ترامپ در انتخابات مقدماتی، زانوهای خود را خم می‌کنند، می‌شکنند، سقوط می‌کنند و همه به صف خواهند رسید. ”

زمانی که ترامپ اعلام کرد سومین نامزدی خود برای کاخ سفید را در این ماه برنامه ریزی کرد، امیدوار بود که بر موج قرمز موفقیت های انتخاباتی میان دوره ای سوار شود و رقبای احتمالی در حزب جمهوری خواه را کنار بزند. اما موج قرمز فروکش کرد و راه اندازی کمپین ضد اقلیم او نتیجه معکوس داشت.

با وجود اینکه ترامپ در ضعیف‌ترین نقطه از قیام سال گذشته 6 ژانویه است، جمهوری‌خواهان ارشد از عادت از دست دادن او انتقاد می‌کنند، امپراتوری رسانه‌ای روپرت مرداک او را به سخره می‌گیرد و اهداکنندگان پول کلانی مانند کن گریفین و استفان شوارتزمن از آنچه به‌عنوان یک کشتی در حال غرق شدن می‌پندارند، ترک می‌کنند.

بزرگ‌ترین خطر در سیاست آمریکا این است که نشناختن خطرات بزرگی وجود دارد

ریک ویلسون

خرد متعارف جدید – یا تفکر آرزویی – در میان کارشناسان متعدد این است که ترامپ پس از زنده ماندن از بحران پشت بحران، سرانجام با واترلو خود ملاقات کرد. مجموعه‌ای از تحقیقات و نظرسنجی‌های فدرال، ایالتی و کنگره که نشان می‌دهد DeSantis پیشرو است یا در سطح بالایی است، به این دیدگاه اعتبار می‌دهد.

با این حال، برخی اشاره کرده اند که ترامپ تسلط آهنینی بر پایگاه خود دارد و مانند سال 2016، این ممکن است برای پیروزی در رقابت مقدماتی جمهوری خواهان که در آن آرای ضد ترامپ بین چند نامزد تقسیم می شود، کافی باشد.

ویلسون، 59 ساله، نویسنده کتاب‌های هر چیزی که ترامپ لمس می‌کند می‌میرد و در حال دویدن علیه شیطان: توطئه‌ای برای نجات آمریکا از ترامپ و دموکرات‌ها از خودشان، می‌گوید: «او حداقل یک چهارم از پایگاه جمهوری‌خواهان را کنترل می‌کند. حتی اگر 15 درصد باشد و او به آیووا، نیوهمپشایر و کارولینای جنوبی برود و در انتخابات مقدماتی برنده شود، زیرا او 15 درصد شرکت می کند، این همان بازی با توپ است. تمام شد. انجام شد. هر کس دیگری، همه چیز تمام است.

حامیان در حال ورود دونالد ترامپ برای اعلام نامزدی برای ریاست جمهوری در روز سه شنبه در مارآ لاگو هستند.

حامیان در حال ورود دونالد ترامپ برای اعلام نامزدی برای ریاست جمهوری در روز سه شنبه در مارآ لاگو هستند. عکس: اندرو هارنیک/AP

او می‌افزاید: «در حال حاضر همه آن‌ها این‌قدر حرف‌های مزخرف می‌زنند: «من با ترامپ معامله نمی‌کنم. من با شماره جدید داغ، DeSantis خواهم بود. وقتی دیسانتیس الاغش را به دستش می‌دهد، وقتی ساعتش را در یک مناظره یا انجمن تمیز می‌کند یا فقط وقتی ترامپ او را زیر و رو می‌کند، هفته‌ها متوالی او را زنده زنده می‌خورد، و ناگهان شماره‌های دونالد ترامپ دوباره شروع به انتشار می‌کنند. متفکران محافظه کار که در حال حاضر می گویند: “ما دیگر به ترامپ رای نخواهیم داد، ما صداقت داریم!” برای خود بهانه ای خواهند یافت خوب، می دانید، ما از توییت های ترامپ خوشمان نمی آید، اما در غیر این صورت این یک کمونیسم خالص است!

“این همه مزخرف است، همه اینها یک بازی لعنتی است، و آن بازی قرار است به گونه ای انجام شود که به نتیجه ای منجر نشود که طبقه اهداکننده فکر می کند قرار است به دست آورند.”

ویلسون، که کار خود را در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 1988 جورج اچ دبلیو بوش آغاز کرد، به عنوان مشاور و سازنده تبلیغات سیاسی برای نامزدهای متعدد و احزاب ایالتی کار کرد. در دسامبر 2019 او و سایر عوامل جمهوری خواه پروژه لینکلن را تأسیس کردند، یک کمیته اقدام سیاسی که ترامپ را با مشت به دهان حمله کرد که توسط دموکرات‌ها «وقتی آنها پایین می‌روند، ما بالا می‌رویم» اجتناب می‌کردند.

برخی از بنیانگذاران نقش خود را در نزول حزب جمهوری خواه به خونخواهی، ریاکاری و افراط گرایی اعتراف کرده اند. ویلسون به حضار در مراسم راه اندازی این گروه گفت: «همانطور که لیام نیسون فیلسوف بزرگ سیاسی زمانی گفت، مجموعه خاصی از مهارت ها داریم. مهارت‌هایی که ما را به کابوس افرادی مانند دونالد ترامپ تبدیل می‌کند.»

آیا ران دیسانتیس به بازی رودئو رفته است؟ آیا او واقعاً با کمپین کامل ظلمی که ترامپ علیه او اعمال خواهد کرد مواجه شده است؟

ریک ویلسون

او تبلیغات ظریفی تولید کرد که زیر پوست رئیس جمهور رفت و با جمع آوری ده ها میلیون دلار کمک کرد تا پروژه لینکلن به معروف ترین گروه های به اصطلاح هرگز ترامپ تبدیل شود.

اما صعود شهابی آن با سقوطی به همان اندازه تماشایی دنبال شد. یکی از بنیانگذاران این گروه، جان ویور، فاش شد که پیام هایی با اتهامات جنسی برای چندین مرد ارسال کرده است، که گاهی اوقات با پیشنهادهای شغلی یا پیشرفت همراه بوده است. اتهاماتی مبنی بر نامشخص بودن حسابداری و ناهنجاری مالی وجود داشت که ویلسون و دیگران قاطعانه آن را رد می کنند. تعداد زیادی از چهره های سرشناس استعفا دادند.

اما پروژه لینکلن به شکلی ضعیف باقی مانده است و به جنگ با ترامپ و ترامپیسم در میان دوره ای ادامه می دهد. به طرز متناقضی، ادامه ارتباط آن تا حدی به خود ترامپ بستگی دارد. بدون او، دلیل اصلی ایجاد خود را از دست می دهد. این کشور قبلاً حملات خود را به DeSantis به عنوان یک “ابر ستاره جدید فوق ماگا” انجام داده است که تهدیدی برای دموکراسی آمریکایی است.

ویلسون که در تالاهاسی، پایتخت ایالت فلوریدا زندگی می کند، در موقعیت ایده آلی قرار دارد تا فرماندار، یک وکیل سابق نیروی دریایی ایالات متحده و نماینده کنگره که برند محافظه کارانه و پوپولیسم محافظه کار و «ضد بیداری» او به او کمک کرد تا حدود 20 درصد در انتخابات مجدد به پیروزی برسد. بر سر چارلی کریست دموکرات.

او می‌گوید: «ران دیسانتیس در انتخاباتی در فلوریدا در برابر یک بازنده سه بار پیروز شد، کمپینی که توسط بهترین حزب جمهوری‌خواه در کشور اداره می‌شد، و منظورم این است که من مردی هستم که طی سال‌ها به انتخاب افراد زیادی کمک کردم. در ایالت بزرگ فلوریدا کیفیت عملکرد ما در اینجا باعث شده که به نظر آسان برسد.

آیا ران دیسانتیس به بازی رودئو رفته است؟ آیا او آنجا در دعوا حضور داشته است؟ آیا او در واقع با کمپین کامل وحشیگری و ظلمی که دونالد ترامپ علیه او انجام خواهد داد، مواجه شده است؟ او ندارد. مثل این است که او تا پایه سوم به میدان رفته است و فکر می‌کند در یک گرند اسلم خانگی به میدان رفته است. پیروزی در فلوریدا برای جمهوری خواهان آسان است. این طوری است که قرار است باشد: ما آن را به این شکل ساختیم. در یک انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان علیه ترامپ، حتی ترامپ در یک وضعیت ضعیف هنوز حس وحشی و حیله‌گری ذاتی دارد که ران دیسانتیس ندارد. ترامپ از کجا می داند؟ او مناظره را تماشا کرد.»

ویلسون به یک بحث فرمانداری اشاره می کند که در آن کریست از حریف خود خواست تا یک دوره کامل چهار ساله دیگر را در عمارت فرماندار متعهد کند. دسانتیس، 44 ساله، مانند خرگوشی که در چراغ های جلو گرفتار شده بود، به سختی جواب می داد.

دسانتیس پشت تریبون

ران دیسانتیس هفته گذشته در لاس وگاس. عکس: کارولین برهمن/EPA

“نه ثانیه بود که چرخ دنده ها در سرش حرکت می کردند و می توانستی عذابی را در چهره اش ببینی، مانند “نمی دانم چه بگویم.” ترامپ هرگز شک ندارد. او ممکن است یک احمق باشد اما هرگز شک ندارد. رون بیش از حد آن را روشنفکری می کند و من به شما می گویم: این مرد یک فک شیشه ای دارد.

ویلسون پیش‌بینی می‌کند که این در صحنه مناظره آشکار خواهد شد، محیطی که جمهوری‌خواهان فلوریدا مانند جب بوش و مارکو روبیو در سال 2016 علیه ترامپ مبارزه کردند. ، و سپس آنها با افراد رون تماس می گیرند و می گویند: “هی، گوش کن، ما رون را دوست داریم اما نگران هستیم. ما باید این یکی را کمی بیرون بنشینیم. بیایید ببینیم یک ماه دیگر چگونه به نظر می رسد.’

و سپس یک ماه می گذرد و ناگهان دونالد ترامپ نامزد می شود. اینطوری می شود و من از روی خوشحالی این را نمی گویم. من این را می گویم زیرا اکنون بارها به این مهمانی لعنتی رفته ام.”

ویلسون همچنین پیشنهاد می‌کند که دسانتیس ممکن است فاقد مهارت و مهارت شخصی برای سیاست خرده‌فروشی باشد که در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان حیاتی است. یکی از نمایه‌های اخیر مجله نیویورکر به چندین نفر اشاره کرد که «عدم کنجکاوی او در مورد دیگران، رفتارهای بی‌تفاوتش در سفره، بیزاری او از آیین‌های سیاسی دست دادن و سؤال درباره بچه‌ها» را توصیف می‌کنند.

ویلسون می گوید: “شما به من می گویید که ران دیسانتیس را به نیوهمپشایر می فرستید، جایی که او باید برود و در یک غذاخوری با رئیس جمهوری GOP شهرستان Merrimack بنشیند و آن کدنویس 79 ساله می خواهد صحبت کند. به ران دیسانتیس در مورد استاندارد طلا یا هر چیز دیگری و ران دیسانتیس قرار است آنجا بنشیند و بی‌قرار شود و برود یا عصبانی شود؟ متاسفم. فانتزی دیگری از ران دیسانتیس کاندیدای عالی را به من بفروش.



منبع