بنیانگذار پاتاگونیا که شرکت خود را به یک سازمان غیرانتفاعی سپرد، عاشق پس انداز پول است. از خوردن غذای گربه گرفته تا زندگی در کلبه های ساحلی، در اینجا برخی از عجیب ترین نمونه ها آورده شده است.

ایون شوینارد؛  یک پاتاگونیا اس

Chouinard ترتیبات زندگی غیرمتعارفی نیز داشت.

Chouinard در جوانی مجبور بود زندگی خود را با فضای بیرونی عالی تطبیق دهد تا بهترین فرصت ها را برای کوهنوردی و موج سواری به دست آورد. به عنوان مثال، در سال 1957، شوینارد و دوستانش به مدت یک ماه در کلبه ای در ساحل سان بلاس مکزیک زندگی کردند و ماهی و میوه های استوایی می خوردند و از شمع های کلیسای محلی برای واکس زدن تخته های موج سواری خود استفاده می کردند.

بنیانگذار پاتاگونیا، ایوون شوینارد، از روزهای ابتدایی خود به عنوان کوهنورد و موج سوار، سبک زندگی مقرون به صرفه ای داشته است.گتی ایماژ

  • او همچنین در اواخر دهه 1950 “با فرو رفتن در سطل های زباله و بازخرید بطری های نوشابه” پول بنزین به دست آورد. او افزود: “یک بار یک بار کامل فریزر گوشت نیمه منجمد پیدا کردم.”

    او گفت که وقتی با دوستانش در اواخر دهه 1950 سفر می کرد، “ما همیشه از آب بد مریض بودیم و نمی توانستیم دارو بخریم.” می گفت از آتش زغال می گیرند و با نصف پیمانه نمک در یک لیوان آب مخلوط می کنند و می نوشند تا استفراغ کنند. او ادعا کرد که با گذشت زمان به تدریج “مصونیت” طبیعی در برابر آب بی کیفیت به دست آورد

    این شامل خوردن غذای گربه و گرفتن بطری های نوشابه از سطل های زباله برای بازخرید پول می شود.

  • پاتاگونیا که او در سال 1973 تأسیس کرد، اکنون 3 میلیارد دلار ارزش دارد. در ماه سپتامبر، Chouinard اعلام کرد که قصد دارد خرده‌فروش پوشاک در فضای باز را به یک اعتماد و غیرانتفاعی واگذار کند.

    قبل از تأسیس پاتاگونیا، Chouinard از فروش تجهیزات کوهنوردی از پشت ماشین خود امرار معاش می کرد. او نوشت: «با این حال، سود ناچیز بود. هفته‌ها با پنجاه سنت تا یک دلار در روز زندگی می‌کردم.»

    در سال 1966، Chouinard پایگاهی را برای تجارت تجهیزات خود به نام Chouinard Equipment در یک اتاق دیگ بخار اجاره ای در یک کشتارگاه متروکه شرکت بسته بندی در کالیفرنیا راه اندازی کرد. او نوشت که اولین فروشگاه خرده‌فروشی این شرکت در یک “سوله حلبی زشت” بود که با چوب قدیمی تزئین شده بود.

    بنیانگذار پاتاگونیا، ایوون شوینارد، از روزهای ابتدایی خود به عنوان کوهنورد و موج سوار، سبک زندگی مقرون به صرفه ای داشته است.

  • او نوشت: “من دویست روز در سال یا بیشتر در کیسه خواب مازاد ارتش قدیمی ام می خوابیدم.” من تا چهل سالگی چادر نخریدم و ترجیح دادم زیر تخته سنگ ها و شاخه های آویزان کم درخت صنوبر کوهستانی بخوابم.

    در اوایل دهه 1970، او و همسرش نیمی از سال را در یک کلبه ساحلی زندگی می کردند و ماه های تابستان را در پشت یک ون قدیمی می گذراندند تا اینکه همسرش زیرزمین زیر فروشگاه خرده فروشی آنها را به یک آپارتمان موقت تبدیل کرد.

    حتی زمانی که کسب و کارش رشد می کرد، شونارد همچنان هزینه های شخصی و تجاری را به حداقل می رساند.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

کوینارد در دهه های 1950، 1960 و 1970 سبک زندگی غیرعادی داشت، تا حدی به این دلیل که طبیعت زندگی در بیابان به عنوان کوهنورد و در آلونک های ساحلی به عنوان موج سوار، او را از راحتی مدرن محروم کرد و تا حدی به دلیل تمایل به صرفه جویی در پول. ، به ویژه در روزهای اولیه پاتاگونیا.

فقط غذا نبود که در آن پول پس انداز کرد.

بنیانگذار پاتاگونیا، ایوون شوینارد، هر کجا که بتواند پول پس انداز می کند.

یک سال او و یکی از دوستانش چند قوطی غذای آسیب دیده گربه در سانفرانسیسکو خریدند و آنها را برای تابستان به کوه های راکی ​​بردند، جایی که رژیم غذایی آنها شامل بلغور جو دوسر، سیب زمینی، سنجاب آسیاب شده، خروس آبی و جوجه تیغی بود. با تبر یخی گفت.

نیویورک تایمز گزارش داد که حتی در حال حاضر، شوینارد هنوز لباس‌های کهنه می‌پوشد و یک سوباروی مخروبه رانندگی می‌کند.

علیرغم تأسیس شرکتی که به خود می بالد رفاه و پایداری کارکنان را بر سود ترجیح می دهد، شوینارد در طول دوران حرفه ای خود به عنوان یک صخره نورد حرفه ای در حال پس انداز و پس انداز بزرگ شد.

نیویورک تایمز گزارش داد، حتی اکنون، شوینارد هنوز لباس‌های کهنه می‌پوشد، یک سوباروی فرسوده رانندگی می‌کند و دو خانه ساده در کالیفرنیا و وایومینگ دارد. به گفته این نشریه، او حتی کامپیوتر یا تلفن همراه ندارد.

در اینجا برخی از عجیب‌ترین تاکتیک‌های بودجه‌ای او در طول سال‌های اولیه زندگی‌اش، همانطور که در زندگی‌نامه سال 2005 او «اجازه دهید مردم من به گشت و گذار بروند: آموزش یک تاجر بی‌میل» بازگو شده است.