بنا بر گزارش ها، ساخت استراحتگاه گلف شش ستاره فوق العاده لوکس ترامپ در بالی، کارگران را بیکار کرده است.

ترامپ چندین سرمایه گذاری تجاری ناموفق در زمینه مهمان نوازی داشته است. MailOnline گزارش داد که کازینوها و هتل های او شش بار بین سال های 1991 تا 2009 ورشکست شدند.

دیتا دوی، کارمند سابق هتل گلف نیروانا، اکنون به عنوان پیشخدمت کار می کند.DICKY BISINGLASI/AFP از طریق Getty Images

در سال 2019، کتوت سوجانا 54 ساله به 9 نیوز، یک رسانه استرالیایی، گفت که به بسیاری از کارمندان وعده شغل در استراحتگاه جدید داده شده است. به گزارش 9 نیوز، او گفت: «بدون هیچ برنامه ای برای عکس بعدی کارم را از دست دادم.

دوی به خبرگزاری فرانسه گفت که وقتی در سال 2017 کار خود را بدون دستمزد از دست داد «سخت» بود. بسیاری از مردم عصبانی بودند.»

استراحتگاه گلف نیروانا

دیتا دوی، کارمند سابق 26 ساله، به خبرگزاری فرانسه گفت: “در مورد آینده ما روشنی وجود نداشت.” شنیده بودیم که دوباره استخدام می شویم اما هرگز این اتفاق نیفتاده است.

استراحتگاه گلف نیروانا

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در سال 2015 برای مجوز نام خود و کمک به بهره برداری از هتل جدید، قراردادی منعقد کرد. با این حال، ساخت و ساز شکست خورده است. خبرگزاری فرانسه گزارش داد که استراحتگاه اکنون متروک است، پوشیده از علف های هرز، و پر از بطری های آبجو و صندلی های پلاستیکی شکسته است.

اما سال ها بعد، کارگرانی که انتظار داشتند پس از بازگشایی هتل، شغل خود را بازگردانند، به خبرگزاری AFP گفتند که همچنان بیکار و ناامید هستند. به گزارش 9 نیوز، بیش از 250 هکتار زمین پاکسازی شده و هتل قدیمی تخریب شده است، اما ساخت و ساز در یک استراحتگاه جدید هنوز آغاز نشده است.

دیوی گفت که تصمیم گرفته به جای کینه توزی نسبت به ترامپ به زندگی خود ادامه دهد. او به خبرگزاری گفت: “اگر ما از او متنفر بودیم، آیا او به ما پول می داد؟”

در سال 2017، سازمان ترامپ و گروه توسعه دهنده اندونزیایی MNC گزارش دادند که صدها کارگر را به عنوان بخشی از یک طرح بلندپروازانه برای توسعه مجدد هتل بالی، معروف به Nirwana Golf Resort، به یک استراحتگاه فوق‌العاده مجلل “شش ستاره” به نام این هتل اخراج کردند. بر اساس این گزارش، رئیس جمهور سابق

سوجانا در مصاحبه ای در سال 2019 گفت که باید پول قرض کند، ماشینش را بفروشد و از حقوق بازنشستگی خود زندگی کند در حالی که صبورانه منتظر است تا دوباره استخدام شود.

مدیر بازوی املاک MNC به خبرگزاری فرانسه گفت که این پروژه به دلیل “مسائل مالی” به تعویق افتاده است. MNC و سازمان ترامپ بلافاصله به درخواست های Insider برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

کارگران، که برخی از آنها می گویند پس از از دست دادن شغل خود هیچ غرامتی دریافت نکرده اند، با وجود اینکه به نظر می رسد ساخت و ساز متوقف شده است، مشتاقانه منتظر بازگشایی استراحتگاه هستند. خبرگزاری فرانسه گزارش داد که حدود 150 نفر از کادرفنی از جمله Dwi قراردادهای موقت داشتند و زمانی که از وظایف خود رها شدند واجد شرایط پرداخت نبودند.

دیتا دوی ترامپ بالی

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

در سال 2017، هتل اصلی بسته شد و صدها کارگر از کار بیکار شدند.

  • نمایی از استراحتگاه مجلل گلف نیروانا در بالی اندونزی، قبل از تخریب.اتحاد کریستف ساتور/تصویر از طریق گتی ایماژ

    دونالد ترامپ در سال 2015 قراردادی برای مجوز نام خود و کمک به اداره هتلی در بالی، اندونزی، منعقد کرد.

  • یکی دیگر از کارگران سابق، پیتا دیوی، قبل از از دست دادن شغل خود، 18 سال برای آبگرم هتل کار می کرد. او به خبرگزاری فرانسه گفت: «از اینکه فکر می‌کنم چگونه می‌توانم به خاطر بچه‌دارم پول در بیاورم استرس گرفتم. “من 48 ساله بودم، چگونه می توانستم شغل دیگری پیدا کنم؟”

    هتل پیتا دیوی ترامپ بالی

    به گزارش خبرگزاری فرانسه، کارگران سابق که به آنها گفته شده بود در هتل جدید شغل پیدا می کنند، هنوز بیکار هستند.

  • پیتا دیوی، کارگر سابق آبگرم در استراحتگاه گلف نیروانا، برای عکس گرفتن.DICKY BISINGLASI/AFP از طریق Getty Images

    نمایی از استراحتگاه مجلل گلف نیروانا در بالی اندونزی، قبل از تخریب.اتحاد کریستف ساتور/تصویر از طریق گتی ایماژ

    • به گفته خبرگزاری فرانسه، دوی گفت که در حالی که منتظر بازگشایی هتل بود، مجبور شد شغل پیشخدمتی را انتخاب کند، اما پذیرفته است که استخدام مجدد “غیرممکن” به نظر می رسد. او افزود: “من به تازگی آن را رها کردم. من ادامه می دهم.”