بطری کردن واکسن آبله میمون ممکن است تا اوایل سال 2023 طول بکشد

با این حال، مقامات مطمئن نیستند که این استراتژی تا چه مدت کارساز خواهد بود، به خصوص اگر موارد در هفته های آینده به شدت افزایش یابد و اینکه آیا ویروس در خارج از جامعه مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند، منتشر می شود یا خیر.

دولت روز سه‌شنبه به ارائه‌دهندگان توصیه کرد که واکسن آبله میمون را با یک پنجم مقدار طبیعی به صورت داخل پوستی – بین لایه‌های پوست – تجویز کنند تا بدون از بین بردن اثربخشی، این واکسن را کشش دهند.

طبق گزارش CDC، نزدیک به 9500 عفونت آبله میمون گزارش شده است که در هفته گذشته حدود 50 درصد افزایش داشته است. تقریباً همه موارد در مردان گزارش شده است و روشل والنسکی، مدیر CDC از مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند، از جمله آنهایی که واکسینه شده اند، خواسته است که از تماس پوست به پوست با افراد آلوده خودداری کنند.

تاکنون، دولت بیش از 1 میلیون دوز را از باواریای نوردیک، یک شرکت دانمارکی واکسن دریافت کرده است. ایالات متحده در مجموع به حدود 3.2 میلیون دوز برای تلقیح کامل بیش از 1.6 میلیون آمریکایی در معرض خطر نیاز دارد. بیش از 600000 دوز در دسترس عموم قرار گرفته است و هزاران دوز دیگر در هفته های آینده منتشر می شود.

این جدول زمانی همچنین به این بستگی دارد که ایالات متحده چند دوز را از ذخایر دانمارک برای پر کردن و تکمیل خارج می کند.

یک مقام HHS گفت که دولت در حال بررسی راه های متعدد برای تسریع تولید و توزیع» واکسن است. علیرغم اظهارات مقامات بهداشتی در جلسه توجیهی روز سه شنبه، مقام HHS گفت که دولت تصمیمی در مورد صرفه جویی در دوز گرفته است “مستقل از [its]تلاش برای تهیه و تولید واکسن اضافی.”

پس از نهایی شدن معاملات و بسته بندی واکسن ها، تنظیم کننده های آمریکایی احتمالاً باید دوزها را قبل از توزیع بررسی کنند. یکی از مقامات ارشد دولت گفت که بسته به توافقاتی که دولت بایدن به دست می آورد، این روند می تواند تا سال 2023 ادامه یابد.

یکی از مقامات ارشد گفت که دولت می تواند به ارائه دهندگان توصیه کند که دوز کامل واکسن را به طور معمول از طریق تزریق زیر جلدی – زیر بافت چربی پوست، تجویز کنند.



منبع

CDC در حال جمع‌آوری اطلاعات موردی از ایالت‌ها است، اما آژانس همچنان در حال کار برای راه‌اندازی سیستمی برای ردیابی انتقال ویروس و مدل‌سازی چگونگی تغییر آن در طول چند ماه آینده است، یکی از افراد مطلع موضوع گفت. CDC به سؤالات مربوط به مدل سازی آبله میمون پاسخ نداد.

در حالی که استراتژی صرفه جویی در دوز اعلام شده در روز سه شنبه مورد حمایت گسترده مقامات بهداشتی قرار گرفت، داده های مربوط به این رویکرد محدود به یک مطالعه در سال 2015 است که اولین بار توسط POLITICO گزارش شد. هیچ کارآزمایی بالینی یا اطلاعات اثربخشی در دنیای واقعی در دسترس نیست که از توصیه دولت پشتیبانی کند. NIH در حال توسعه یک مطالعه است. CDC همچنین برای جمع آوری داده های اثربخشی از ایالت ها کار می کند.

دولت در تلاش است تا با انعقاد قراردادهایی با شرکت‌ها – از جمله Grand River Aseptic Manufacturing در میشیگان – واکسن‌های بیشتری را تقویت کند، فرآیندی که به عنوان «پر کردن و تکمیل کردن» شناخته می‌شود. در دانمارک، مقامات گفتند که در این انبار 12 میلیون دوز موجود است.

به گفته دو مقام ارشد دولت و دو فرد مطلع دیگر، دولت بایدن در حال مذاکره با شرکت‌های متعدد درباره بطری‌سازی میلیون‌ها دوز جدید واکسن آبله میمون است، اما آماده‌سازی آن‌ها برای توزیع ممکن است سه تا شش ماه طول بکشد. .

رابرت کالیف، کمیسر سازمان غذا و دارو، روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: «این تعداد کل دوزهای موجود را تا 5 برابر افزایش می دهد.