بسیاری از وام گیرندگان دانشجویی طبق قوانین بازی کردند، اما بدهی های آنها فقط افزایش یافت

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.



منبع

درسل به زودی موقعیتی را به عنوان مدیر خسارت در یک شرکت بیمه به دست آورد – شغلی که مستلزم مدرک جدید او بود. اما بهره ای که او در طول دوره تعویق اولیه پرداخت نکرد، طبق تاریخچه تراکنش هایی که او با هاف پست به اشتراک گذاشت، مانده وام او را به 41630 دلار رساند.

تحقیقات خود اقتصاددان از سال 2020 نشان داد که در هر سال از سال 2008، اکثریت وام گیرندگانی که وام می‌گرفتند، با مانده‌های بزرگ‌تری نسبت به آنچه که شروع کرده بودند، پایان یافتند.

سهم وام هایی که دارای مانده جاری بالاتر از مانده اولیه بودند، هر سال از سال 2009 تا 2019 افزایش یافت. (عکس: مارشال استاینبام)

“هر سال، تعدادی از مردم برای اولین بار به کالج می روند. و تعدادی از مردم پرداخت بدهی های خود را که در دوران تحصیل در دانشگاه متحمل شده بودند را تمام می کنند. و به طور کلی، ممکن است پیش‌بینی کنید که این اعداد در تعادل باقی می‌مانند.» وارن به HuffPost گفت.

به عنوان مثال، در پایان سال 2019 – قبل از اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا پرداخت وام های دانشجویی را متوقف کند – تنها 37.1٪ از وام گیرندگان دارای تراز کاهشی بودند، در حالی که طبق داده های فدرال رزرو نیویورک، 48٪ دارای تعادل ثابت یا افزایشی بودند. 15 درصد دیگر معوق یا معوق بودند. (مکث وام گیرندگان بیشتری را در پایان سال گذشته به سمت دسته بندی ثابت یا افزایشی سوق داد، در حالی که تعداد کمتری از آنها نکول داشتند.)

سناتور جان تون (RS.D.) این هفته گفت: «این یک سیلی به صورت مردمی است که سخت تلاش کرده اند تا وام های خود را پرداخت کنند.

سالی درسل از پیتسبورگ زمانی که از شیفت کاری خسته شد و در اواخر دهه 1990 تصمیم به بازگشت به مدرسه گرفت، در یک شرکت رنگ صنعتی حرفه ای در مدیریت عملیات کامپیوتری داشت. او یک وام 35000 دلاری استافورد با نرخ بهره 6 درصد گرفت تا هزینه مدرک لیسانس در تجارت را بپردازد. بازپرداخت وام های استافورد معمولاً 10 سال طول می کشد.

Steinbaum مجموع 1.6 تریلیون دلار بدهی وام دانشجویی را به آب پر کردن وان تشبیه کرده است. وقتی دانش‌آموزان وام‌های بیشتری می‌گیرند، شیر آب راه‌اندازی می‌شود، اما وان تخلیه نمی‌شود، زیرا تعداد بسیار کمی آنها را پس می‌دهند.

اما برای بسیاری، پرداخت منظم تضمینی برای پرداخت وام نیست.

به عبارت دیگر، وان حمام سرریز است و آب ریخته شده نشان دهنده بدهی است که وام گیرندگان توانایی بازپرداخت آن را ندارند و در بسیاری از موارد دولت قصد دارد زمانی که برنامه های پرداخت درآمد محور به پایان دوره 20 ساله خود می رسد، آن را ببخشد. . در همین حال، طرح بایدن بلافاصله وان را تا حدی تخلیه می کند.

دلایل افزایش ترازها عبارتند از دوره های تحمل، که در آن وام گیرنده ملزم به پرداخت نیست، و برنامه های پرداخت مبتنی بر درآمد با پرداخت های ماهانه کم که بهره را پوشش نمی دهد. در هر دو مورد، بهره همچنان تعلق می گیرد و به اصل وام تعلق می گیرد. دولت فدرال وام گیرندگان را تشویق کرده است که هر دو گزینه را دنبال کنند.

حدود 20 میلیون دانشجوی بدهکار ممکن است با ابتکار بایدن، مانده وام خود را کاملاً از بین ببرند. در مجموع، 43 میلیون می‌توانند حداقل تا حدی از آن بهره ببرند. این برنامه هنوز شروع نشده است، اما دولت به وام گیرندگان گفته است که برای اعلان های ایمیل ثبت نام کنند.

واشنگتن – مخالفان طرح جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای لغو 20000 دلار از بدهی های دانشجویی میلیون ها وام گیرنده می گویند که این نسبت به افرادی که با پشتکار وام های دانشگاهی خود را پرداخت می کنند ناعادلانه است.

من 65 ساله هستم و بیش از 20 سال است که این موضوع در گردن من بوده است. درسل در ایمیلی گفت. “بنابراین پاک کردن این 4387 دلار آخر برای من ارزش جهانی دارد.”

جمهوری خواهان و حتی برخی از دموکرات ها از طرح بخشش رئیس جمهور انتقاد کرده اند و آن را به نفع دانشجویانی که لایق آن نیستند و همچنین تورم را تشدید می کند، مورد انتقاد قرار داده اند.

سناتور تد کروز (در تگزاس) به هاف پست گفت که مطمئن است که گروه های حقوقی محافظه کار با موفقیت شکایت خواهند کرد تا برنامه لغو بدهی بایدن را که متکی بر اساسنامه دوران 11 سپتامبر برای کمک به اعضای سرویس های مسلح با وام هایشان است، مسدود کنند. کروز گفت، هر دادگاهی متوجه خواهد شد که بایدن فاقد صلاحیت قانونی برای مشارکت در این سیاست ناعادلانه و احمقانه است.

«اقتصاد تقریباً ثابت ماند. درآمد خانواده تقریباً ثابت مانده است. و با این حال، مانده بدهی وام دانشجویی تقریباً 100 میلیارد دلار در سال افزایش یافته است.

او در یک دهه گذشته هر ماه 400 دلار پرداخت کرده است. درسل در سال 2020 شغل جدیدی را برای یک شرکت بیمه دیگر آغاز کرد و از آن زمان کارفرمایش 170 دلار اضافی در ماه دریافت کرده است. در مجموع، ارقام او نشان می دهد که او بیش از 35000 دلار به عنوان اصل و 33000 دلار به عنوان بهره پرداخت کرده است. بیانیه اخیر نشان می دهد که او هنوز 4374 دلار بدهکار است.

سهم وام هایی که دارای مانده جاری بالاتر از مانده اولیه بودند، هر سال از سال 2009 تا 2019 افزایش یافت. (عکس: مارشال استاینبام)

به عنوان مثال، سناتور جو منچین (DW.Va.)، تماس گرفت امداد “بیش از حد” بود و گفت که مردم باید “آن را به دست آورند.”

گفت: «به هر حال وام های دانشجویی بازپرداخت نمی شود، بنابراین همه این صحبت ها در مورد لغو با واقعیت خارج است. مارشال اشتاینبام، کارشناس وام دانشجویی و دانشیار دانشگاه یوتا.

او اهمیتی نمی‌دهد که وام‌گیرندگان دیگر نسبت به طرح بایدن استراحت بیشتری کسب کنند.

اما حتی قبل از اینکه رئیس جمهور مبنی بر کاهش بدهی ها را اعلام کند، تعداد قابل توجهی از وام گیرندگان دانشجویی فعال بودند طرح های بازپرداخت که نه تنها پرداخت های ماهانه را به درصدی از درآمد خود محدود می کند، بلکه به طور خودکار هر بدهی باقی مانده را پس از 20 یا 25 سال می بخشد – به این معنی که میلیون ها نفر در نهایت بدهی خود را لغو می کردند، حتی اگر بایدن هیچ کاری انجام نمی داد.

سناتور الیزابت وارن (D-Mass.)، از مدافعان لغو بدهی، وضعیت را به روشی مشابه توصیف کرد.

تحقیقاتی که ماه گذشته منتشر شد توسط فدرال رزرو نیویورک بانک نشان می‌دهد که از سال 2004، هر ساله میلیون‌ها دانشجوی وام گیرنده که وام‌هایشان را دریافت می‌کردند، با این وجود، مانده‌های ثابت یا حتی رو به رشد داشتند. تعداد کمتری از وام گیرندگان فعلی، دارایی های کاهش یافته بودند.

اشتاین بام گفت بایدن باید فورا تمام بدهی ها را لغو کند تا مجبور شود هزینه های ناپایدار سیستم آموزش عالی را محاسبه کند. او گفت: آزمایش وام دانشجویی یک اشتباه بوده است.

او می‌نویسد: «فکر کنم که جمهوری‌خواهان در دادگاه با این موضوع مبارزه می‌کنند، زمانی که در نهایت فکر می‌کنم کسی به من کمک می‌کند، بیشتر از آن چیزی که بتوانم بگویم عصبانی‌ام می‌کند».

سهم وام هایی که دارای مانده جاری بالاتر از مانده اولیه بودند، هر سال از سال 2009 تا 2019 افزایش یافت. (عکس: مارشال استاینبام)