بسیاری از نقص های امنیتی منجر به فرار زندانی تگزاس شد

طبق بررسی مستقلی که توسط شرکت‌های CGL مستقر در میامی انجام شد، واقعیت این است که اگر یکی از این اقدامات مطابق با سیاست‌های موجود دنبال می‌شد، احتمالاً می‌توانست از فرار جلوگیری شود.

گزارش‌های TDCJ و CGL به طور خلاصه به مرگ خانواده کالینز اشاره می‌کنند، اما اطلاعاتی در مورد اینکه آیا باید به ساکنان سنترویل هشدار داده می‌شد، زمانی که DNA لوپز در داخل یک کابین به سرقت رفته در 31 مه پیدا شد، ارائه نشده است.

وزارت دادگستری جنایی تگزاس، یا TDCJ، یک بررسی داخلی از فرار انجام داد و همچنین یک شرکت خارجی را برای بررسی مستقل استخدام کرد.

برایان کولیر، مدیر اجرایی آژانس در بیانیه ای گفت: “امنیت عمومی ماموریت اصلی TDCJ است و ما به عنوان یک آژانس نتوانستیم این ماموریت را انجام دهیم.” آژانس با پشتکار تلاش کرده است تا خود را پاسخگو بداند، شکست هایی را که منجر به فرار شده است شناسایی کند، و اقداماتی را انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که دیگر هرگز این اتفاق نخواهد افتاد.»

نتایج حاصل از این دو بررسی مشابه بسیاری از یافته‌های تحقیقی است که اوایل این هفته توسط Houston Chronicle و The Marshall Project منتشر شد. تحقیقات مشترک همچنین نشان داد که اولین افسر پلیسی که پس از تصادف اتوبوس وارد شد، هنگام فرار لوپز را تعقیب نکرد یا سعی نکرد به او شلیک کند و با وجود یافتن نشانه‌هایی مبنی بر پنهان شدن لوپز در منطقه سنترویل، مقامات نتوانستند به ساکنان هشدار دهند که لوپز می‌تواند هنوز در منطقه باشد

وکلای خانواده کالینز به آژانس تگزاس اطلاع داده اند که قصد دارند علیه این خانواده به خاطر این مرگ ها شکایت کنند.

اگر جستجوهای مناسب انجام شده بود، احتمالاً چیزی شبیه به کلید دستبند که لوپز در یک نقطه در دهان خود پنهان کرده بود، و همچنین دو سلاح فلزی 8 تا 10 اینچی را پیدا می‌کردند که برای بریدن از توری فلزی استفاده می‌کرد. بر اساس گزارش ها، یک درب امنیتی که به او اجازه می دهد از راننده سبقت بگیرد.

هوستون (AP) – بسیاری از نقص های امنیتی مانند بازرسی نوار ناکافی، محدودیت های اعمال شده ضعیف، کمبود نیروی انسانی و محیطی که افسران اصلاح و تربیت از خود راضی شدند، شرایطی را ایجاد کردند که منجر به فرار یک زندانی تگزاس در ماه می شد و منجر به مرگ زندانیان شد. بر اساس دو بررسی از این حادثه که پنجشنبه منتشر شد، پنج نفر.

TDCJ در بررسی داخلی خود چندین خطا را کشف کرد. افسران اصلاح و تربیت در لوپز از دستگاهی به نام Body Orifice Security Scanner یا «صندلی BOSS» استفاده نکردند که برای شناسایی سریع کالاهای قاچاق فلزی در حفره های بدن زندانیان طراحی شده است. قیدهای پا به طور نامناسبی روی لوپز قرار گرفته بود و باعث شل شدن آنها شد. ظاهراً دستگاهی که بین دستبندها قرار می گیرد تا دسترسی زندانیانی مانند لوپز را به سوراخ کلید مسدود کند، به درستی قرار نداشته و سوراخ کلید را نمی پوشاند و احتمالاً به فرار او کمک کرده است.

___

کالینز و چهار نوه‌اش که در 2 ژوئن کشته شدند، بر اثر شلیک گلوله، جراحات تیز و ضربات چاقو جان خود را از دست دادند. مقامات می گویند که پس از کشتن این خانواده، لوپز یک تفنگ به سبک AR-15 و یک تپانچه از مزرعه آنها و همچنین یک کامیون را که حدود 220 مایل (350 کیلومتر) تا شهرستان آتاسکوسا در جنوب سن آنتونیو رانده بود، دزدید. او در آنجا توسط پلیس کشته شد.

پس از تحقیقات، TDCJ اقدامات انضباطی را علیه بیش از 20 کارمند و سرپرست آغاز کرد. این آژانس از زمان فرار چندین تغییر امنیتی ایجاد کرده است، از جمله افزایش تعداد افسران مورد نیاز به سه افسر در هر اتوبوس حمل و نقل و شروع نصب تجهیزات نظارت تصویری در اتوبوس ها.

هر دو بررسی نشان می‌دهد که کارکنان واحد هیوز «از خود راضی شده‌اند و رویه‌های امنیتی را به نفع انجام سریع مسئولیت‌ها به شیوه‌ای گذرا دور زده‌اند. طبق گزارش CGL، به نظر می رسد که این خرابی ها به یک امر عادی تبدیل شده اند و به یک موضوع عادی تبدیل شده اند تا حوادث جداگانه.

در اتوبوس، لوپز که به نمایندگی از کارتل های مواد مخدر مکزیک کشته شده بود، سعی کرد تعدادی از 15 زندانی دیگر را برای پیوستن به او استخدام کند و از آنها بپرسد که آیا “آماده برای راک اند رول هستند” یا خیر. شرکت‌های TDCJ و CGL، بازبین خارجی. یکی از زندانیان در ابتدا گفت بله، اما پس از اینکه متوجه شد لوپز قصد دارد دو افسر اتوبوس را بکشد، اتوبوس را به 45 بین ایالتی براند، ماشینی را ربود، سرنشین را بکشد و تا زمانی که جست و جوها کاهش یافت، به سمت سن آنتونیو راند، نظرش تغییر کرد. گزارش ها

CGL گفت اگر کارکنان واحد هیوز “لوپز را قبل از حمل و نقل روی صندلی BOSS اسکن می کردند، کاری که کمتر از یک دقیقه به فرآیند اضافه می کرد، احتمالاً می توانست از فرار جلوگیری شود.”

هر دو گزارش دریافتند که افسران اصلاحی که در واحد هیوز کار می‌کردند، جایی که لوپز در آن مستقر بود، و با او در اتوبوس بودند، با عدم بازرسی صحیح او و اطمینان نداشتن از اینکه دستبندهای او ایمن و عاری از دستکاری است، رویه‌ها را نقض کردند.

Juan A. Lozano را در توییتر دنبال کنید: twitter.com/juanlozano70





منبع

علاوه بر این، دو افسر سیاهه های جستجو را جعل کرده بودند که نشان می داد سلول لوپز بازرسی شده بود در حالی که این کار انجام نشده بود.

پس از آن که گونزالو لوپز، 46 ساله، در 12 مه از یک اتوبوس زندان فرار کرد و در طی آن توانست از محدودیت های خود رها شود و قسمتی از وسیله نقلیه را که در قفس بسته شده بود، برید. او سه هفته آزاد ماند. مقامات لوپز را در 2 ژوئن به ضرب گلوله کشتند، اما نه قبل از اینکه مارک کالینز 66 ساله و چهار نوه اش – ویلون کالینز، 18 ساله را بکشد. کارسون کالینز، 16; هادسون کالینز، 11; و برایسون کالینز، 11 ساله – در مزرعه خانوادگی در نزدیکی سنترویل، واقع بین دالاس و هیوستون.

CGL همچنین چندین توصیه ارائه کرد، از جمله پیشنهاد TDCJ پیکربندی مجدد اتوبوس های حمل و نقل برای بهبود امنیت و توسعه استراتژی هایی برای کاهش جای خالی کارکنان خود. در ماه قبل از فرار لوپز، 43 درصد از مشاغل افسر اصلاح و تربیت در واحد هیوز خالی بود.