بسیاری از مشکلات حقوقی دونالد ترامپ با آغاز سومین نامزدی ریاست جمهوری خود در حال پایان است – اما بزرگترین خطرات همچنان وجود دارد.

15 نوامبر 2022 احتمالاً بهترین روز او در دادگاه در خاطرات اخیر بود. در یک پرونده دادگاه ایالت نیویورک، یک قاضی شکایت خواهرزاده‌اش مری ترامپ را رد کرد که ادعا می‌کرد او و دو خواهر و برادرش برای خنثی کردن سهم موروثی او از امپراتوری تجارت خانوادگی تلاش کرده‌اند.

برخی از سردردهای قانونی ترامپ که او نمی تواند از شر آنها خلاص شود، مهم نیست که چقدر سخت عصبانی می شود.

دوست دیرینه او تام باراک توسط هیئت منصفه در بروکلین به اتهام فعالیت غیرقانونی به عنوان یک لابی گر برای امارات متحده عربی تبرئه شد. دادستان ها گفتند که علیه رودی جولیانی، وکیل شخصی سابق وی، پس از تحقیقات در مورد اینکه آیا او به طور غیرقانونی به عنوان لابی گر قدرت های خارجی عمل کرده است، اتهاماتی را دنبال نمی کنند.

بین پاییز 2021 و بهار 2022، او به یک سرعت تسویه حساب رفت.

ترامپ همچنین می تواند از قضات به خاطر دادن چندین پیروزی به او تشکر کند.

در همان روز، قاضی دیگری در دادگاه فدرال نیویورک، شکایت مایکل کوهن را که مدعی بود دولت ترامپ شخصاً او را هدف قرار داده بود تا او را از حبس خانگی خارج کند و در میانه همه‌گیری ویروس کرونا در پشت میله‌های زندان نگه دارد، رد کرد. (کوهن به Insider گفت که در حال بررسی درخواست تجدید نظر است.)

در ستون از دست دادن، استیو بنن به دلیل سرپیچی از احضاریه کمیته تحقیق در مورد شورش 6 ژانویه به دلیل اهانت به کنگره مجرم شناخته شد. دادگاه عالی این هفته همچنین راه را برای کمیته جداگانه ای مجلس نمایندگان برای دریافت اظهارنامه مالیاتی وی باز کرد، هرچند مشخص نیست که پیش از اینکه جمهوری خواهان مجلس را در ژانویه بازپس گیرند، چه اتفاقی برای آنها خواهد افتاد.

او ممکن است تا سال 2024 بتواند بقیه را پاک کند…

شدیدترین مشکلات حقوقی ترامپ نیز مشکلاتی است که او برای خلاص شدن از آنها بیشترین مشکل را خواهد داشت.

دونالد ترامپ در آستانه انتخابات خود در سال 2024 به طور ثابت تعدادی از مشکلات عمده حقوقی را برطرف کرده است.

  • بزرگترین تهدیدهای او از سوی وزارت دادگستری است که تحقیقات جنایی را در مورد رسیدگی به سوابق دولتی که با خود به مارآلاگو برده بود، آغاز کرد. مریک گارلند، دادستان کل، جک اسمیت، یک دادستان مجرب جنایات جنگی و فساد سیاسی را به عنوان بازرس ویژه نظارت بر تحقیقات منصوب کرد.

    مریک گارلند

    در اوایل نوامبر، او با دعویی که در سپتامبر 2015 توسط معترضانی که ادعا می‌کردند در حالی که علیه رفتارهای نژادپرستانه‌اش علیه مکزیکی‌ها تظاهرات می‌کردند، در خارج از برج ترامپ مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودند، رسیدگی کرد.

    “شاکیان تمایلی به دخالت در کمپین آتی ندارند و به خاطر دارند که اگر برنامه این پرونده تا سال 2024 ادامه یابد، متهمان احتمالاً مانند گذشته از کمپین به عنوان مبنایی برای تأخیر بیشتر استفاده خواهند کرد.” وکلا نوشتند

    … با چند استثناء عمده

    شکایت دیگری که توسط شاکیانی مطرح شده است که ادعا می کنند سازمان ترامپ با اجرای یک طرح بازاریابی چندسطحی کلاهبرداری آنها را فریب داده است، اگر تا آن زمان حل و فصل نشود، احتمالاً در پاییز 2023 محاکمه خواهد شد. در یک پرونده قضایی دوشنبه، وکلای شاکیان از قاضی خواستند تا تاریخ محاکمه در اکتبر 2023، “قبل از اینکه رقابت های اولیه و سایر رویدادهای مرتبط با کمپین به طور جدی آغاز شود.”

    در حال حاضر، سازمان ترامپ به اتهام کلاهبرداری مالیاتی در منهتن در حال محاکمه است. لورا ایتالیانو از اینسایدر گزارش داد، دفاع متکی به متقاعد کردن هیئت منصفه است که ترامپ فقط یک رئیس واقعاً سخاوتمند بود و خیلی مراقب امور مالی شرکتش نبود.

    اعلامیه دونالد ترامپ در سال 2024

    برخی از پرونده های مرتبط با همفکران ترامپ نیز دیگر بر سر او باقی نمی ماند.

    مریک گارلند دادستان کل در 11 اوت با خبرنگاران صحبت می کند.سوزان والش/AP

    پالم بیچ، فلوریدا – 15 نوامبر: دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، پس از سخنرانی در طی مراسمی در خانه خود در مار-آ-لاگو در 15 نوامبر 2022 در پالم بیچ، فلوریدا، صحنه را ترک کرد. ترامپ اعلام کرد که به دنبال یک دوره دیگر برای ریاست جمهوری است و رسماً کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری 2024 خود را آغاز کرد.جو رادل/گتی ایماژ

    • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    رئیس جمهور سابق ایالات متحده دونالد ترامپ در 15 نوامبر 2022 در باشگاه Mar-a-Lago در پالم بیچ فلوریدا سخنرانی می کند.ALON SKUY/AFP از طریق گتی ایماژ

    در پیش از اعلامیه‌اش در ماه جاری مبنی بر اعلام سومین نامزدی ریاست‌جمهوری، او بسیاری از آن‌ها را برکنار کرد.

    در سپتامبر 2021، شرکت او همچنین با یک شرکت مدیریت هتل که هتل ترامپ را در پاناما خریداری کرده بود، با این ادعا که سازمان ترامپ سلامت مالی خود را نادرست معرفی کرده است، رسیدگی کرد. چند ماه بعد، درست قبل از اینکه ترامپ برای تودیع بنشیند، او پرونده ای را که سامر زرووس مطرح کرده بود، حل و فصل کرد که مدعی شده بود دوبار به او تجاوز جنسی کرده و زمانی که او را دروغگو خواند، او را بدنام کرده است. و در ماه مه، شرکت و کمیته تحلیف ترامپ با پرداخت 750000 دلار جریمه موافقت کردند تا تحقیقات کارل راسین، دادستان کل واشنگتن دی سی در مورد پولی که او ادعا می کرد اعضای ثروتمند خانواده ترامپ را خرج کرده بود، بپردازد.

    دفتر دادستانی منطقه منهتن همچنین این احتمال را رد نکرده است که شخصاً ترامپ را به عنوان بخشی از تحقیقات خود در مورد امور مالی شرکت وی متهم کند. و ترامپ با شکایت ۲۵۰ میلیون دلاری از دادستان کل نیویورک به عنوان بخشی از یک پرونده موازی که ادعا می کند درآمد شرکت را برای فریب دادن بانک ها و بیمه ها افزایش داده است، مواجه است. دفتر دادستانی کل قبلاً یک قاضی را متقاعد کرده است که شرکت خود را تحت نظارت مستقل قرار دهد، او را مورد تحقیر قرار داده و او و سایر مدیران را مجبور کرده است که برای سپرده گذاری بنشینند.

    نامزدی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2024 با اعلام یک لاگو همراه است

    ترامپ با متقاعد کردن موفقیت آمیز یک قاضی فدرال که در فلوریدا منصوب کرده بود برای آوردن یک “استاد ویژه” در این پرونده، به مدت کوتاهی توانایی دولت را برای استفاده از اسنادی که از دارایی وی ضبط کرده بود، برای تحقیقات خود به تاخیر انداخت، یک پیروزی زودهنگام به دست آورد. اما وکلای او در اعتراضات مربوط به این پرونده توسط دادگاه منطقه شرمنده شده‌اند و نشان می‌دهد که دفاع‌های قانونی او با پیشرفت تحقیقات، زمان سختی خواهد داشت.

    اسمیت همچنین بر تحقیقات جنایی جداگانه ای در مورد تلاش ها برای حفظ ترامپ در قدرت با وجود شکست در انتخابات 2020 نظارت می کند. ترامپ با مجموعه‌ای از شکایت‌ها از سوی اعضای کنگره و همچنین افسران پلیس کنگره مجروح شده در جریان شورش 6 ژانویه مواجه است که به دنبال آن هستند که او را مسئول هرج و مرج روز بدانند. در حالی که قرار است پانل مجلس نمایندگان در 6 ژانویه قبل از بازپس گیری مجدد آن در ژانویه به پایان برسد، پرونده های حقوقی پایانی در پیش ندارند.

    دونالد ترامپ در زمانی که رئیس جمهور آمریکا بود، چهار سال را صرف به تعویق انداختن تحقیقات و شکایت علیه او کرد.

    تلاش های ترامپ برای ماندن در قدرت علیرغم خواست رای دهندگان آمریکایی در گرجستان نیز مورد توجه قرار گرفته است. فانی ویلیس، دادستان منطقه فولتون، بر بررسی کامل تماس‌های او با مقامات ایالتی نظارت می‌کند که از آنها می‌خواهد رای به نفع او بیابند و پیروزی جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی در انتخابات 2020 را باطل کنند.

    در پرونده روز دوشنبه دادگاه، وکلای ترامپ از قاضی ناظر دعوای حقوقی ای. جین کارول علیه او، که او را به تجاوز جنسی و افترا متهم می کند، خواسته اند تا تا ماه مه 2023 محاکمه شود.

    انتظار می‌رود که سایر موارد قبل از سال 2024 به پایان برسد.

  • مشخص نیست که این پرونده ها چه زمانی ممکن است به محاکمه بروند، یا اینکه آیا از قبل حل و فصل خواهند شد.

    با این حال، ترامپ همچنان با خطرات بی پایانی از سوی وزارت دادگستری و DA شهرستان فولتون مواجه است.

  • ویلیس برای وادار کردن چهره‌هایی که در مدار ترامپ حضور دارند، درگیر جنگ‌های دادگاهی بوده است و گفته می‌شود که در نظر دارد تا در ماه دسامبر کیفرخواست ارائه کند.