بسیاری از دگرباشان جنسی اوکراینی برای ورود به ایالات متحده تحت برنامه های بشردوستانه با موانعی روبرو هستند


هنگامی که سرگی آستاهوف، 31 ساله، یک مهاجر اوکراینی، پس از حمله روسیه به کشورش، به همراه شریک زندگی خود به ایالات متحده گریخت، آنها هیجان زده بودند که در نهایت به عنوان یک زوج همجنس گرا زندگی می کنند.

در عوض، استاهوف، که در 11 آوریل از مرز ایالات متحده و مکزیک عبور کرد، توسط اعضای جامعه مهربان یک کلیسای محافظه‌کار تگزاسی که مخالف روابط همجنس‌گرایان است، پذیرفته شد. کلیسا او و شریک زندگی اش را در یک اتاق اضافی قرار داد و در ازای کار داوطلبانه غذا و سرپناه فراهم کرد. این زوج وانمود کردند که صرفاً با هم دوست هستند – همانطور که در اوکراین و با خانواده خود داشتند – تا به میزبان خود توهین نکنند.

آستاهوف که از طریق مترجم صحبت می کرد، گفت: “ما احساسات ناراحت کننده ای در این مورد داشتیم، اما در عین حال، بهتر از احساس ناامنی در اوکراین یا اروپای شرقی است.” “من می دانم که این یک راه حل موقت است. و در حال حاضر، اولین اولویت زنده ماندن است.”

استاهوف و شریک زندگی او از جمله بسیاری از مهاجران دگرباش جنسی اوکراینی هستند که در تلاش برای یافتن جای خود تحت برنامه های بشردوستانه ایالات متحده هستند. دولت بایدن متعهد شده است که به 100000 اوکراینی فراری از جنگ با روسیه اجازه ورود به ایالات متحده را بدهد، اما به گفته کارشناسان مهاجرت، بسیاری از مهاجران LGBTQ به سختی وارد این کشور می شوند زیرا فاقد حمایت اجتماعی و ارتباطات لازم هستند.

بوگدان گلوبا، یکی از بنیانگذاران، گفت که بسیاری از دگرباشان جنسی اوکراینی در کشور خود بسته شده اند یا ممکن است از خانواده های خود بیگانه باشند و بنابراین برای دریافت نوع حمایت لازم برای ورود به ایالات متحده تحت برنامه مهاجرتی Uniting for Ukraine که اخیراً رونمایی شده است، حمایت نمی شوند. از QUA – LGBTQ اوکراینی ها در آمریکا، یک NGO مستقر در نیویورک که از اوکراینی های دگرباش حمایت می کند.

“می توانید تصور کنید که چند نفر برای یک غریبه چنین برگه ای را امضا می کنند؟” گلوبا گفت. “به همین دلیل است که اکنون جامعه LGBTQ در حال مبارزه است.”

اعضای جامعه دگرباش ممکن است نیازهای پزشکی خاصی داشته باشند که آمریکایی ها را نسبت به حمایت از آنها محتاط می کند، مانند نیاز به داروهای HIV یا درمان هورمونی.

اعضای جامعه LGBTQ، مانند سایر گروه‌های به حاشیه رانده شده در یک جامعه خاص، شرایط بسیار بسیار سختی دارند، بنابراین وقتی صحبت از اوکراین به میان می‌آید، آن‌هایی که در جامعه LGBTQ بودند قبلاً رنج می‌کشیدند و همچنان در طول جنگ رنج می‌برند – این باعث خشم است. اکنون اسی ورکی، مدیر ابتکار خدمات انسانی موسسه سیاست مهاجرت، یک اندیشکده مستقر در واشنگتن دی سی، گفت.

مهاجران دگرباشان جنسی، که منتظر تایید ایالات متحده هستند، اغلب نسبت به سایرینی که از خانه های خود فرار کرده اند، در موقعیت های بسیار کمتری قرار دارند، به عنوان مثال، زیرا آنها باید هویت خود را پنهان کنند یا به کشورهایی سفر کرده اند که با LGBTQ دشمن هستند. دوون متیوز، مدیر برنامه‌های Rainbow Railroad، یک موسسه خیریه مستقر در تورنتو که به افراد LGBTQ کمک می‌کند تا از خشونت‌های دولتی فرار کنند و برای کمک به اوکراینی‌ها کار می‌کند، گفت: افراد.

متیوز گفت: در میان به حاشیه رانده‌ترین افراد در یک جامعه یا جامعه، زمانی که بحران به شما آسیب می‌زند کاملاً نامتناسب تحت تأثیر این بحران قرار می‌گیرید.

برنامه جدیدتر اتحاد برای اوکراین در اواسط آوریل ایجاد شد تا یک روند مهاجرت ساده را برای بسیاری از اوکراینی هایی که با بحران مواجه هستند فراهم کند.

ورکی گفت که نشانه هایی را دیده است که نشان می دهد در مقایسه با برنامه پناهندگی یا اسکان مجدد پناهندگان، ممکن است در واقع افراد را قادر سازد تا طی چند ماه یا حداکثر یک سال از طریق این فرآیند حرکت کنند.

اما بسیاری از اوکراینی‌ها شکایت کرده‌اند که این روند باید سریع‌تر انجام شود تا کسانی که از جنگ رو به رشد فرار می‌کنند، سازگار شود.

در صورت تایید برای برنامه Uniting for Ukraine، اوکراینی ها مجاز به اقامت تا دو سال هستند و در صورت پذیرش، واجد شرایط مجوز کار خواهند بود.

یک حامی مستقر در ایالات متحده باید درخواستی ارائه دهد و مایل باشد حمایت مالی خود را از یک شهروند اوکراینی، از جمله هرگونه هزینه پزشکی که ممکن است متحمل شود، اعلام کند. گلوبا گفت که اغلب آن حامیان مالی با متقاضیان روابط شخصی نزدیک دارند، اما افراد می توانند توسط هر نهاد یا افراد کاملا غریبه حمایت شوند.

سازمان غیردولتی اوکراینی مستقر در ایالات متحده، QUA – LGBTQ اوکراینی‌ها در آمریکا، به استاهوف و شریکش کمک کرد تا برای وضعیت حفاظت شده موقت درخواست دهند و همچنین به آنها کمک کرد تا مسکن دیگری پیدا کنند. روز سه شنبه، این زوج به سانفرانسیسکو سفر کردند تا با یک زوج همجنس گرا در سانفرانسیسکو اقامت کنند.

متیو بورک، سخنگوی USCIS در پاسخی ایمیلی گفت که از 14 ژوئن، برنامه متحد برای اوکراین 11000 اوکراینی را به ایالات متحده آزاد کرده است.

بورک گفت که این اعداد علاوه بر 22000 اوکراینی مانند استاهوف است که توسط گمرکات و حفاظت از مرزهای ایالات متحده قبل از برنامه اتحاد برای اوکراین به ایالات متحده آزاد شدند.

گلوبا، که سازمانش با حدود 110 نفر در تماس است، گفت: اما برای اکثریت دگرباشان جنسی اوکراینی، مگر اینکه بستگان یا روابط شخصی نزدیک با افرادی که قبلاً در ایالات متحده هستند، داشته باشند، آنها را “غیر ممکن” می دانند که از طریق برنامه مهاجرتی جدید حرکت کنند. LGBTQ اوکراینی ها به دنبال پناهندگی در ایالات متحده هستند.

ورکی گفت، افراد دگرباشان جنسی اغلب “روابط خانوادگی و دوستانه خود را قطع کرده یا مختل کرده اند، زیرا آنها بیرون آمده اند و آنچه را که هستند به اشتراک گذاشته اند، و اطرافیان آنها نمی توانند آنها را بپذیرند.” “بنابراین سرمایه اجتماعی آنها را از بین می برد. بنابراین من با افرادی که می گویند، “اتحاد برای اوکراین واقعاً برای ما کارساز نیست، بسیار همدردی می کنم، زیرا ارتباطات اجتماعی ما در دیاسپورا و ایالات متحده، شاید به دلیل هویت جنسی ما.” مایل نیستند (کمک کنند).'”

ورکی گفت، در حالی که LGBTQ اوکراینی ها نیز می توانند درخواست پناهندگی را انتخاب کنند، اما برای انجام این کار باید از نظر فیزیکی در بندر ورودی در ایالات متحده حضور داشته باشند و این درخواست ها ممکن است سال ها یا حتی چندین نسل در موارد خاص طول بکشد.

ورکی گفت و برای افراد LGBTQ که برای اسکان مجدد پناهندگان پذیرفته می شوند، شرایط منحصر به فردی دارند که نیاز به توجه سیاست دارد. دلیل آن این است که ایالات متحده تمایل دارد پناهندگان کشورهای مختلف را در کنار هم نگه دارد تا از حمایت فرهنگی و زبانی آنها اطمینان حاصل کند. ورکی گفت، اما برای گروه‌هایی که توسط جوامع خود به حاشیه رانده شده‌اند، اغلب نمی‌خواهند با افرادی از کشورهای خود اسکان داده شوند “زیرا آزار و شکنجه ادامه دارد.”

یک فعال حقوق همجنس‌باز و همجنس‌گرا در طول رژه سالانه گی پراید، که توسط پلیس ضدشورش در کیف، اوکراین، 17 ژوئن 2018 محافظت می‌شود، ژست می‌گیرد.

یک فعال حقوق همجنس‌باز و همجنس‌گرا در طول رژه سالانه گی پراید، که توسط پلیس ضدشورش در کیف، اوکراین، 17 ژوئن 2018 محافظت می‌شود، ژست می‌گیرد.

میکولا بوهوسلاوتس، 38 ساله، قبل از شروع جنگ با شریک زندگی خود در یک آپارتمان در کیف زندگی می کرد و سپس به طور موقت به هلند نقل مکان کرد. بوهوسلاوتس گفت: این زوج به دنبال اسپانسر در ایالات متحده هستند، کشوری که آنها انتخاب کردند زیرا “افراد دگرباش در آنجا آزادی بیشتری دارند.” هر دو قبلا انگلیسی صحبت می کنند و او و شریک زندگی اش آرزوی ازدواج در میامی را دارند.

بوهوسلاوتس که از روند درخواست چند ماهه که ابتدا نیازمند یافتن حامی مالی است، ناامید شده است، گفت: «دولت ایالات متحده ادعا می کند که همه کارها را برای اوکراینی ها انجام می دهد، اما این یک فریب جزئی است. در واقع، گرفتن ویزای ایالات متحده تحت برنامه اسپانسر تقریبا غیرممکن است… ایالات متحده مانند یک کشور لیبرال است، اما بسته و کمی وحشی است.

بوهوسلاوتس گفت که بسیاری از اوکراینی‌ها را می‌شناسد که می‌خواهند به ایالات متحده بروند اما نمی‌توانند وارد شوند، از جمله برخی از آنها که هنوز در مکزیک هستند. دیگران به کانادا سفر می کنند تا از آنجا به ایالات متحده نقل مکان کنند.

او گفت که حتی زمانی که اسپانسر پیدا می شود، فرآیند مصاحبه و دریافت ویزا زمان زیادی می برد.

Bohoslavets گفت که باید یک برنامه جداگانه برای LGBTQ اوکراینی که “همیشه مورد آزار و اذیت و تمسخر قرار گرفته اند” وجود داشته باشد. در حالی که دگرباش بودن در اوکراین غیرقانونی نیست، افراد همجنس گرا از به حاشیه رانده شدن اجتماعی رنج می برند و اغلب قربانی خشونت می شوند. آنها همچنین از نظر قانونی مجاز به ازدواج یا مشارکت در بسیاری از حقوقی نیستند که به روابطی که به طور قانونی توسط دولت به رسمیت شناخته شده است.

بوهوسلاوتس که وکیل دادگستری است و شریک زندگی اش که سرآشپز است، می‌گویند: «من می‌خواهم با شریکم در ایالات متحده یک خانواده تشکیل دهم. “ما مدت زیادی در مورد آن فکر کردیم و با هم تصمیم گرفتیم با هر وسیله قانونی ممکن به ایالات متحده نقل مکان کنیم. زیرا فقط در ایالات متحده می توانیم آزادانه در شهر راه برویم، یکدیگر را ببوسیم، دست در دست هم در خیابان راه برویم. در این زمان احساس امنیت می کنم.”

برای آستاهوف، که از یک روستای اوکراینی در استان میکولایف می‌آید که اکنون توسط نیروهای روسی اشغال شده است، او و شریک زندگی‌اش از خانواده‌اش دوری می‌کرد. بنابراین او به ویژه برای شروع کار در ایالات متحده بدون اینکه مجبور باشد بخشی از هویت خود را پنهان کند هیجان زده بود.

استاهوف که با تبدیل شدن هفته ها به ماه در بلاتکلیفی به سر می برد، می گوید: «نمی دانستم اینقدر سخت و ناخوشایند خواهد بود. ما مجوزهای کاری خود را می خواهیم و پول در می آوریم. ما کار می خواهیم. اما در سیستم گیر کرده ایم و این وضعیت بسیار دشواری است.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: به گفته فعالان، برنامه های مهاجرت ایالات متحده برای اوکراینی های دگرباشان جنسی آسان نیست.



Source link