بزرگترین نشت نفت کانزاس در تاریخ کیستون

با این حال، بر اساس داده های وزارت حمل و نقل ایالات متحده، در سپتامبر 2013، یک خط لوله Tesoro Corp در داکوتای شمالی پاره شد و 20600 بشکه نشت کرد.

خط لوله کیستون به طول نزدیک به 2700 مایل (4345 کیلومتر) نفت ضخیم و ماسه‌ای قیر کانادایی را به پالایشگاه‌های ایلینوی، اوکلاهاما و تگزاس با حدود 600000 بشکه در روز از کانادا به کوشینگ، اوکلاهاما منتقل می‌کند. نگرانی در مورد نشت آب آلوده به مخالفت با خط لوله جدید کیستون XL به طول 1200 مایل (1900 کیلومتر) کمک کرد و این شرکت سال گذشته پس از لغو مجوز جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن، آن را قطع کرد.

اما کارام می‌گوید: «وقتی شاهد شکست‌های متعددی مانند این با این اندازه بزرگ و مدت زمان نسبتاً کوتاهی پس از افزایش آن فشار هستیم، فکر می‌کنم زمان آن رسیده است که این موضوع را زیر سؤال ببریم.»

سازمان حفاظت محیط زیست گفت که هیچ چاه آب آشامیدنی تحت تاثیر قرار نگرفته است و تلاش برای حذف نفت تا هفته آینده ادامه خواهد داشت. هیچ کس تخلیه نشد، اما وزارت بهداشت و محیط زیست کانزاس به مردم هشدار داد که به داخل نهر نروند یا به حیوانات اجازه ورود به آن را ندهند.

زک پیستورا، لابی‌گر باشگاه سیرا در ایالت کانزاس، گفت: «این ماه‌ها، شاید حتی سال‌ها طول می‌کشد تا بتوانیم کنترل کامل این فاجعه را به دست آوریم و میزان آسیب را بدانیم و همه آن را پاکسازی کنیم.

بر اساس داده های وزارت حمل و نقل ایالات متحده، نشت خط لوله کیستون در نهری که از میان مراتع روستایی در شهرستان واشنگتن، کانزاس، در حدود 150 مایلی (240 کیلومتری) شمال غربی کانزاس سیتی می گذرد، همچنین بزرگترین در تاریخ این سیستم بوده است. اپراتور، TC Energy مستقر در کانادا، گفت خط لوله ای که از کانادا به اوکلاهاما می رود حدود 14000 بشکه یا 588000 گالن از دست داده است.

بر اساس گزارش دفتر پاسخگویی دولت ایالات متحده که سال گذشته منتشر شد، بزرگترین نشت قبلی خط لوله کیستون در سال 2017 رخ داد، زمانی که بیش از 6500 بشکه در نزدیکی آمهرست، داکوتای جنوبی نشت کرد. دومین نفت بزرگ با 4515 بشکه در سال 2019 در نزدیکی ادینبورگ، داکوتای شمالی بود.

GAO در گزارش سال گذشته خود به کنگره گفت که تاریخچه حادثه کیستون مشابه سایر خطوط لوله نفت است، اما نشت‌ها در سال‌های اخیر بیشتر شده‌اند. بررسی‌هایی که به دستور تنظیم‌کننده‌ها انجام شد نشان داد که چهار مورد از بدترین نشت‌ها ناشی از نقص در طراحی یا ساخت لوله در طول ساخت و ساز بوده است.

TC Energy و آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده گفتند که نشت مهار شده است. EPA گفت که این شرکت یک سد خاکی در سراسر نهر در حدود 4 مایلی پایین دست از پارگی خط لوله ساخت تا از انتقال نفت به آبراه های بزرگتر جلوگیری کند.

TOPEKA، کان (AP) – یک لوله پاره شده این هفته به اندازه کافی نفت را به یک نهر شمال شرقی کانزاس ریخت تا تقریباً یک استخر شنا به اندازه المپیک را پر کند، و تبدیل به بزرگترین نشت خط لوله نفت خشکی در 9 سال گذشته شد و از تمام خطوط لوله قبلی در همان خط لوله پیشی گرفت. بر اساس داده های فدرال، سیستم خط لوله ترکیب شده است.

هالینگزورث از ماموریت، کانزاس و فولی از آیووا سیتی، آیووا گزارش دادند. دیوید کونیگ در تهیه گزارش از دالاس مشارکت داشت.

کارشناسان محیط زیست می گویند که نفت ماسه های قیر سنگین تر نه تنها سمی تر از نفت خام سبک تر است، بلکه می تواند به جای شناور شدن در بالا، در آب غرق شود. بیل کارام، مدیر اجرایی حمایت Pipeline Safety Trust، گفت که پاکسازی حتی گاهی اوقات می تواند شامل شستن تک تک سنگ ها در بستر نهر باشد.

___

خطوط لوله اغلب ایمن تر از حمل و نقل نفت با واگن ریلی یا کامیون در نظر گرفته می شوند، اما نشت های بزرگ می تواند آسیب زیست محیطی قابل توجهی ایجاد کند. مؤسسه نفت آمریکا روز جمعه گفت که شرکت ها نظارت قوی برای تشخیص نشت، ترک، خوردگی و سایر مشکلات، نه تنها از طریق مراکز کنترل، بلکه با کارکنانی که در کنار خطوط لوله راه می روند، دارند.

این شرکت گفت که در حال انجام بررسی های شبانه روزی کیفیت هوا و سایر نظارت های محیطی است. همچنین از کامیون‌های متعددی استفاده می‌کرد که معادل جاروهای مرطوب غول‌پیکر برای مکیدن روغن هستند.

گزارش دفتر پاسخگویی دولت ایالات متحده در سال گذشته اعلام کرد که از زمان شروع به کار سیستم کیستون در سال 2010، 22 نشت قبلی در امتداد این سیستم وجود داشته است که بیشتر آنها در اموال TC Energy و کمتر از 20 بشکه بوده است. در این گزارش آمده است که مجموع آن 22 رویداد کمی کمتر از 12000 بشکه بوده است.

جان هانا را در توییتر دنبال کنید https://twitter.com/apjdhanna





منبع

دونالد پین جونیور، نماینده دموکرات ایالات متحده، از نیوجرسی، “من این وضعیت را از نزدیک تماشا می کنم تا درباره این آخرین نشت نفت بیشتر بدانم و راه های جلوگیری از انتشار نفت در آینده و محافظت از امنیت عمومی و محیط زیست را اطلاع دهم.” توییت کرد.

این نشت باعث افزایش کوتاهی در قیمت نفت خام در روز پنجشنبه شد. بنچمارک نفت آمریکا در صبح روز جمعه به میزان معتدل‌تری – حدود 1 درصد – افزایش یافت زیرا نگرانی‌ها از اختلال در عرضه تحت‌الشعاع نگرانی‌های بزرگ‌تر در مورد رکود اقتصادی در ایالات متحده و سایر کشورهای بزرگ قرار گرفت که تقاضا برای نفت را کاهش می‌دهد.

نشت‌های کیستون در گذشته منجر به قطعی‌هایی شده است که حدود دو هفته به طول انجامید و این شرکت گفت که هنوز در حال ارزیابی زمانی است که بتواند سیستم را دوباره باز کند.

مؤسسه نفت گفت: خطوط لوله قبل از باز شدن با استفاده از فشارهایی که از سطوح برنامه ریزی شده شرکت فراتر می رود، آزمایشاتی را انجام می دهند و به گونه ای طراحی شده اند که آنچه را که حمل می کنند و تغییرات در زمینی که پوشش می دهند، در نظر بگیرند. یکی از بازوی وزارت حمل و نقل ایالات متحده بر ایمنی خط لوله نظارت می کند و به TC Energy اجازه می دهد تا فشار بیشتری بر سیستم کیستون داشته باشد زیرا این شرکت از لوله های ساخته شده از فولاد بهتر استفاده می کرد.

این شرکت روز جمعه گفت که تحقیقات کاملی را در مورد علل نشت انجام خواهد داد.

این شرکت در بیانیه ای گفت: «در زمان وقوع این حادثه، خط لوله مطابق با الزامات طراحی و تأیید نظارتی خود کار می کرد.

در گزارش GAO آمده است که مجوز TC Energy شامل بیش از 50 شرط خاص است که بیشتر برای طراحی، ساخت و بهره برداری آن است. این شرکت در پاسخ به گزارش 2021 گفت که در سال‌های اخیر اقدام قاطعانه‌ای برای بهبود ایمنی انجام داده است، از جمله توسعه فناوری جدید برای تشخیص ترک‌ها و بررسی مستقل برنامه یکپارچگی خط لوله.

این خط لوله از مزرعه خانوادگی کریس و بیل پنبکر می گذرد. Bill Pannbacker، کشاورز و سهامدار، گفت که شرکت به او گفته است که مشکلات مربوط به خط لوله در آنجا احتمالاً تا بعد از تعطیلات کریسمس و سال نو حل نخواهد شد.

Pannbacker گفت، تپه ای که در آن رخنه رخ داد، یک نقطه عطف برای مردم محلی بود و قبلاً یک مقصد محبوب برای hayrides بود.

این نشت سوالاتی را برای دوستداران محیط زیست و حامیان ایمنی در مورد اینکه آیا TC Energy باید مجوز دولت فدرال را حفظ کند که اجازه می دهد فشار داخل بخش هایی از سیستم کیستون آن – از جمله کشش در کانزاس – از حداکثر حد مجاز معمول فراتر رود، ایجاد کرد. در حالی که کنگره با بحث احتمالی در مورد مجوز مجدد برنامه های نظارتی مواجه است، رئیس کمیته فرعی مجلس در مورد ایمنی خط لوله روز جمعه به این نشت توجه کرد.

نشت گرانتر در ژوئیه 2010 اتفاق افتاد، زمانی که یک خط لوله Enbridge Inc در میشیگان پاره شد و بیش از 20000 بشکه به نهر Talmadge و رودخانه Kalamazoo ریخت. صدها خانه و واحد تجاری تخلیه شدند.

رندی هابارد، مدیر مدیریت اضطراری شهرستان، گفت که نفت تنها حدود یک چهارم مایل سفر کرده است و به نظر نمی رسد مرگ و میر حیات وحش وجود داشته باشد.

____