بر اساس این گزارش، ترامپ با متحدان سیاسی خود تماس می گیرد و آنها را تشویق می کند که میچ مک کانل را به خاطر نتایج ضعیف میان دوره ای جمهوری خواه مقصر بدانند.

مک‌کانل مدت‌هاست که موضوع خشم ترامپ بوده و رئیس‌جمهور سابق بارها به او حمله کرده و خواستار جایگزینی او به عنوان رهبر جمهوری‌خواه مجلس سنا شده است.

اگر مک کانل برای دو سال دیگر به عنوان رهبر انتخاب شود، طولانی ترین رهبر حزب سنا در تاریخ ایالات متحده خواهد شد.

پس از اینکه «موج قرمز» جمهوری خواهان محقق نشد و دموکرات ها توانستند کنترل سنا را در دست بگیرند، بسیاری از اعضای حزب مستقیما رئیس جمهور سابق را مقصر می دانند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا.درو انگرر/گتی ایماژ، جو مایورانا/عکس AP

  • به گزارش سی ان ان، با این حال، ترامپ با مقامات منتخب و اعضای جدید کنگره تماس های تلفنی برقرار کرده و آنها را تشویق می کند تا خشم خود را متوجه مک کانل کنند.

    یک گزارش CNN می‌گوید، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، متحدان جمهوری‌خواه را فرا می‌خواند و آنها را تشویق می‌کند تا میچ مک‌کانل، رهبر اقلیت سنا را به دلیل نتایج ضعیف میان‌دوره‌ای سرزنش کنند.

    ترامپ علناً مک‌کانل را به خاطر تمرکز بر جنگ نیابتی جمهوری‌خواهان در رقابت‌های سنای آلاسکا مورد انتقاد قرار داد. سوپر PAC، صندوق رهبری سنا، همسو با مک‌کانل، بیش از 5 میلیون دلار برای تبلیغات حمله علیه کلی شیباکا نامزد سنا مورد حمایت ترامپ هزینه کرد تا سناتور لیزا مورکوفسکی را برکنار کند.

    به گفته مگی هابرمن، خبرنگار نیویورک تایمز، ترامپ در گذشته مک‌کانل را یک «تکه‌ی گند» و «کلاغ پیر» خطاب کرده است.

    ترامپ در آستانه انتخابات رهبری در هفته آینده، مخالفان مک کانل را جمع می کند.

مسترز مستقیماً مک‌کانل را مقصر شکست خود می‌داند و پیشنهاد می‌کند که این “بدخواهی” یا “بی‌کفایتی فاحش” بوده است که باعث شده این جمهوری‌خواه ارشد تا حد زیادی از دخالت در رقابت اجتناب کند.

منابع به سی ان ان گفتند که ترامپ در پشت صحنه نارضایتی خود را از مک کانل به همه کسانی که در این هفته با او صحبت کرده است، ابراز کرده است.

در همین حال، گروه همسو با مک کانل تبلیغات تلویزیونی 9.6 میلیون دلاری را در آریزونا لغو کرد، جایی که سناتور دموکرات مارک کلی از آن زمان بر بلیک مسترز جمهوری خواه شکست خورد. یکی از دستیارانش به سی ان ان گفت که ترامپ به شدت از این اقدام انتقاد کرده است.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

هیچ سناتور جمهوری خواه نگفته است که قصد دارد با مک کانل رقابت کند، اگرچه ترامپ قبلاً گفته بود که ریک اسکات سناتور فلوریدا جایگزین خوبی خواهد بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا.

ترامپ از مک کانل به خاطر صرف هزینه های بیش از حد در آلاسکا و در عین حال نادیده گرفتن سایر رقابت های رقابتی انتقاد کرده است.

  • به گزارش ان‌بی‌سی، با توجه به اینکه انتخابات رهبری هفته آینده برگزار می‌شود، به نظر می‌رسد مک‌کانل حمایت خود را برای به دست آوردن این شغل جلب کرده است، اما با نارضایتی فزاینده‌ای در درون حزب مواجه است و برخی از سناتورها خواستار تاخیر در رای‌گیری هستند.

    یکی از نزدیکان ترامپ به این روزنامه گفت: «او درخواست‌های صریح نمی‌کند، اما می‌خواهد جمهوری‌خواهان بیشتری را ببیند که میچ را پاسخگو می‌دانند».

    سی ان ان گفت که ترامپ با متحدان خود تماس می گیرد و آنها را تشویق می کند که مک کانل را برای نتایج میان دوره ای حزب جمهوری خواه مقصر بدانند.