بر اساس این گزارش، آمریکا قصد دارد پهپادهای عقاب خاکستری را به اوکراین بفروشد که می تواند موشک های هلفایر را حمل کند تا به نبرد با روسیه کمک کند.

اگر کنگره با طرح رئیس جمهور مخالفت کند، فروش ممکن است ادامه پیدا نکند.

پهپادهای ساخته شده توسط جنرال اتمیکس نیز با انواع مهمات بیشتری نسبت به مهمات اوکراینی سازگار هستند. به عنوان مثال بایراکتارها به موشک های 22 کیلوگرمی MAM-L ساخت ترکیه مجهز هستند.

رویترز گزارش داد که دولت بایدن قصد دارد چهار پهپاد را در اختیار اوکراین قرار دهد که می توانند به موشک های هلفایر مسلح شوند.

نیروهای اوکراین از سامانه‌های هوایی بدون سرنشین با برد کوتاه‌تر علیه روسیه مانند AeroVironment RQ-20 Puma AE و Bayraktar-TB2 ساخت ترکیه استفاده کرده‌اند.

این پهپادها که می توانند تا 30 ساعت پرواز کنند، می توانند به موشک های هلفایر مسلح شوند.

  • در این عکس جزوه ارتش ایالات متحده، کارگران یک هواپیمای بدون سرنشین MQ-1C Grey Eagle را برای نمایش استاتیک در فرودگاه ارتش مایکل، میدان آزمایشی داگوی در یوتا آماده می کنند.

    بر اساس این گزارش، پهپادهای MQ-1C Grey Eagle به سربازان اوکراینی اجازه می دهد تا ماموریت های طولانی تری را انجام دهند، زیرا می توانند حداقل 30 ساعت پرواز کنند و می توانند حجم عظیمی از داده ها را برای اهداف اطلاعاتی جمع آوری کنند.

    هواپیمای بدون سرنشین MQ-1C Grey Eagle.رویترز

    • گتینگر گفت که آموزش اپراتورهای سیستم های پهپاد معمولاً ماه ها طول می کشد، اما برنامه هایی برای سرعت بخشیدن به این روند طراحی شده است.

      مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



    Source link

    به گفته این خبرگزاری، این فروش قابل توجه خواهد بود زیرا به اوکراین سیستم های پیشرفته ایالات متحده قابل استفاده مجدد را می دهد که قادر به حملات عمیق متعدد هستند.

    منابع به رویترز گفتند که تسلیح پهپادها به موشک‌های هلفایر از طریق یک نهاد ریاست جمهوری آینده انجام خواهد شد، اما تنها پس از تکمیل آموزش.

    رئیس جمهور جو بایدن در بیانیه ای با اعلام کمک های امنیتی جدید به اوکراین گفت: «این بسته جدید آنها را با قابلیت های جدید و تسلیحات پیشرفته از جمله HIMARS مسلح می کند. [High Mobility Artillery Rocket System] با مهمات میدان جنگ، برای دفاع از قلمرو خود در برابر پیشروی های روسیه.”

    منابع به رویترز گفتند که فروش پهپادها همچنان در صورت مخالفت کنگره با این طرح ممکن است معکوس شود.

    کاخ سفید بلافاصله به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ نداد.

    متخصص هواپیماهای بدون سرنشین دن گتینگر از انجمن پرواز عمودی به رویترز گفت: «به طور کلی MQ-1C یک هواپیمای بسیار بزرگتر با حداکثر وزن برخاست حدود سه برابر Bayraktar-TB2 است، با مزایایی متناسب در ظرفیت بار، برد و استقامت. “

    رویترز گزارش داد که دولت بایدن قصد دارد چهار پهپاد MQ-1C Grey Eagle را به اوکراین بفروشد.