بر اثر برخورد یک هواپیما در کالیفرنیا دست کم 2 نفر جان خود را از دست دادند

این هواپیماها کمی قبل از ساعت 3 بعد از ظهر در فرودگاه شهرداری واتسونویل سقوط کردند. طبق یک توییت از شهر واتسونویل. فرودگاه متعلق به شهر دارای برج مراقبتی برای هدایت فرود و برخاستن هواپیما نیست.

مدیر فرودگاه شهری واتسونویل ساعاتی پس از سقوط برای مصاحبه تلفنی در دسترس نبود. طبق وب سایت شهر واتسونویل، این فرودگاه حدود 40 درصد از کل فعالیت های هوانوردی عمومی در منطقه خلیج مونتری را تشکیل می دهد.

عکس‌ها و فیلم‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، لاشه یک هواپیمای کوچک را در یک زمین چمن‌زار در کنار فرودگاه نشان می‌دهد. یکی از عکس ها توده ای از دود را نشان می دهد که از خیابانی نزدیک فرودگاه قابل مشاهده است.

بعداً، خلبان یک هواپیمای فوق سبک بر اثر برخورد وارونه بر روی ساختمانی در فرودگاه کاماریلو در شهرستان ونتورا، در حدود 97 کیلومتری مرکز شهر لس آنجلس، به شدت مجروح شد.





منبع

به گفته اداره هوانوردی فدرال، در طول این سانحه، دو نفر در یک سسنا 340 دو موتوره و تنها خلبان یک سسنا 152 تک موتوره بودند. مقامات می گویند چندین کشته گزارش شده است اما هنوز مشخص نیست که آیا کسی زنده مانده است یا خیر.

واتسونویل، کالیفرنیا (AP) – مقامات گفتند که دو هواپیمای کوچک در شمال کالیفرنیا هنگام فرود در فرودگاه محلی روز پنجشنبه با یکدیگر برخورد کردند و حداقل دو نفر از سه سرنشین آن کشته شدند.

Watsonville، در نزدیکی خلیج Monterey، در حدود 100 مایل (160 کیلومتر) جنوب سانفرانسیسکو است.

هررا گفت: هواپیمای دو موتوره به پرواز ادامه داد، اما هررا گفت: «در حال تقلا بود، و سپس شعله های آتش را در سمت دیگر فرودگاه دید.

فرانکی هررا در حال رانندگی از کنار فرودگاه بود که به شدت به سمت راست هواپیمای دو موتوره را دید و به بال هواپیمای کوچکتر برخورد کرد که “فقط مارپیچی پایین آمد و سقوط کرد” در نزدیکی لبه فرودگاه و نه چندان دور از خانه ها. به روزنامه گفت.

عکسی از شهر واتسونویل نشان داد که به یک ساختمان کوچک در فرودگاه آسیب وارد شده است و آتش نشانان در صحنه حضور دارند.

هیچکس روی زمین آسیب ندید. این فرودگاه دارای چهار باند است و به گفته وب سایت آن، بیش از 300 هواپیما در آن قرار دارد. این بیش از 55000 عملیات در سال را انجام می دهد و اغلب برای هواپیماهای تفریحی و مشاغل کشاورزی استفاده می شود.

FAA در بیانیه ای اعلام کرد که خلبانان قبل از برخورد در نزدیکی نهایی خود به فرودگاه بودند. FAA و هیئت ملی ایمنی حمل و نقل که بلافاصله جزئیات بیشتری در اختیار نداشتند، در حال بررسی این سقوط هستند.

یک شاهد به سانتا کروز سنتینل گفت که هواپیماها هنگام سقوط حدود 200 فوت (61 متر) در هوا بودند.

به گفته مقامات، یک مرد 65 ساله سن دیگو در اثر سقوط هواپیمای تک موتوره اش در خیابانی در نزدیکی یک بزرگراه شلوغ در ال کاخون، جراحاتی جدی دریافت کرد که تهدیدی برای زندگی او نبود.

طبق گزارش ها، هواپیما با یک خودروی شاسی بلند برخورد کرد، اما هیچ کس روی زمین در این شهر در 20 مایلی (32 کیلومتری) شمال شرق مرکز شهر سن دیگو آسیب ندید.

دو خلبان دیگر نیز در سقوط هواپیما در نقاط دیگر کالیفرنیا در روز پنجشنبه زخمی شدند.

اداره پلیس واتسونویل تماس ها را به کلانتر شهرستان سانتا کروز ارجاع داد، جایی که یک اعزام کننده هیچ اطلاعاتی نداشت.