بروک شیلدز زندگی و شهرت خود را در فیلم “Pretty Baby” بررسی می کند

پس از جلسه، شیلدز یک هارد دیسک به او داد. این آرشیو از کلیپ‌ها و مصاحبه‌هایی بود که او طی دهه‌ها انجام داده بود و مادرش جمع‌آوری کرده بود. بیش از 1000 ساعت مطلب وجود داشت که بر اساس سال سازماندهی شده بود. ویلسون شروع به باز کردن پرونده‌های تصادفی کرد: شیلدز در کاخ سفید ریگان وجود دارد، او با 12 پودل در «سیرک ستارگان» می‌رقصد، یا با لباس دشت‌نشینی درباره مردان عاشق آواز می‌خواند. سپس او به تور مطبوعاتی “Pretty Baby” رسید.

او در آنجا نشسته است با یک سری از مجریان برنامه‌های گفتگوی مرد که از زیبایی و اندام و احساساتش تعریف می‌کنند، اما در عین حال به خاطر نمایش‌گرا بودن، زیاده‌روی کردن، حضور در آنچه که برخی می‌گویند پورنوگرافی کودکانه است مورد انتقاد قرار می‌گیرد. ویلسون گفت. من در 12 سالگی در آن موقعیت و اینکه چگونه همه دختران شروع به تشکیل هویت خود می کنند، شروع کردم به فکر کردن در مورد بروک. چگونه می توانید هویت خود را در جامعه ای شکل دهید که شما را منحصراً با وضعیت شما به عنوان یک شی جنسی تعریف می کند؟ این چیزی است که بسیاری از زنان و دختران به طور خصوصی به آن پیمایش می کنند و بروک مجبور بود آن را در ملاء عام انجام دهد.

پارک سیتی، یوتا (AP) – بروک شیلدز در یک مستند جدید درباره زندگی او که بعد از ظهر جمعه در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش درآمد، فاش کرد که قربانی تجاوز جنسی شده است. او از مردی که گفته بود به او تجاوز کرده است نام نمی برد، اما شرایط را شرح داد: این اتفاق بلافاصله پس از فارغ التحصیلی او از دانشگاه با فردی که به طور حرفه ای می شناخت و برای صرف شام برای بحث در مورد کار ملاقات کرده بود، رخ داد. این حمله زمانی اتفاق افتاد که او برای تماس با تاکسی به اتاق هتل او رفت.

او گفت: «عزیزم زیبا» به هیچ وجه جامع نیست. در خاطرات چیزهایی هست که در فیلم نیست. اما یک زمینه فرهنگی وجود دارد که او به ساخت فیلم کمک می کند که در خاطرات نیست. و خط اصلی سفر بروک به سمت به دست آوردن عاملیت، بر ذهن، حرفه و هویت او است.

ویلسون گفت: «این راهی برای منحرف کردن حواس از این سؤالات بسیار بزرگتر در مورد افرادی بود که در واقع مسئول فیلم ها، تبلیغات و سیستم سرگرمی هستند. زمانی که باید سؤالات بزرگ‌تری از مردمی که واقعاً قدرت داشتند و از همه کسانی که آن را تماشا می‌کردند پرسیده می‌شد، تری تبدیل به قربانی شد.»

ویلسون گفت: “من بسیار خوش شانس هستم که او برای آن بازی کرد.”

ویلسون گفت: “در ابتدا مطمئن نبودم، زیرا به تازگی از پروژه دیگری درباره یک فرد مشهور خارج شده بودم.” “اما من در همان زمان کنجکاو بودم.”

لیندسی باهر نویسنده فیلم AP را در توییتر دنبال کنید: www.twitter.com/ldbahr.





منبع

ویلسون تازه از مستند تیلور سوئیفت «خانم آمریکاییانا» بود که از طرف نماینده‌اش تماس گرفت و از او پرسید که آیا می‌خواهد با شیلدز درباره پروژه احتمالی ملاقات کند یا خیر.

انتخاب صحبت در مورد تجاوز جنسی و تنها بخشی از آن است.

—-

یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های شیلدز در شروع پروژه این بود که مادر مرحومش دوباره سرزنش شود. اما ویلسون در نگاه کردن به گذشته چیز جدیدی دید، چیزی که فکر کرد ارزش کاوش را دارد.

شیلدز که دو خاطره نوشته است، پیش از این در مورد مستندها به سراغش رفته و همیشه جواب منفی داده است. اما اکنون 57 ساله، با رفتن یک بچه به کالج، تشویق دوستش علی ونت ورث و احساس کلی خوب در مورد موقعیت زندگی او پس از سال ها درمان، شیلدز احساس کرد که زمان مناسبی است.

ویلسون چهار روز طولانی را صرف مصاحبه با شیلدز برای «عزیزم زیبا» کرد.

من آنقدر دعوا نکردم. من کاملاً یخ زدم،» او در فیلم می گوید. فکر می‌کردم یک «نه» من باید کافی باشد.» بعداً، وقتی او به دوستش، متخصص امنیتی گاوین دی بکر، درباره آنچه اتفاق افتاد گفت، او گفت: “این تجاوز است.” در آن زمان او آماده نبود که آن را باور کند.

ویلسون گفت: «او در مورد اینکه چقدر به خودش سخت می‌گرفت، در مورد تجربه، اینکه چطور خودش را به طرق مختلف سرزنش می‌کرد که فکر می‌کنم شنیدنش دلخراش است، اما بسیار قابل ربط است، بسیار صادق است. این چیزی است که او برای مدت طولانی با آن دست و پنجه نرم می کند و هنوز هم با آن دست و پنجه نرم می کند. دریافت پنجره ای به آن تجربه که به درستی حل نشده باشد، قدرتمند است.

این تنها یکی از افشاگری‌های متعدد در «بچه زیبا» است، نگاهی دقیق به زندگی شیلدز تا کنون، از جمله به شهرت رسیدن او، رابطه پیچیده‌اش با مادرش تری شیلدز، که الکلی بود، و اینکه چگونه رسانه‌ها از صنعت سرگرمی به خبرنگارانی که با او مصاحبه می کردند، جنسیت او را در سنین جوانی کالایی کردند و در عین حال او را شرمسار کردند. این فیلم اواخر امسال در Hulu پخش خواهد شد.

این اولین بار نبود و نه آخرین باری بود که او توسط رسانه ها مورد جنسیت قرار گرفت. در 15 سالگی فیلم «تالاب آبی» را فیلمبرداری کرد و سپس «عشق بی پایان» به نمایش درآمد. هر دو رابطه جنسی و برهنگی داشتند. و سپس آن تبلیغات جین Calvin Klein وجود داشت. زمانی که او 16 ساله بود و یک ستاره جهانی بود، یک دوست خانوادگی و عکاس سعی کرد عکس های برهنه ای را که در 9 سالگی از او گرفته بود بفروشد. مادرش شکایت کرد. به دادگاه رفتند. عکاس برنده شد.

این مستند به کارگردانی لانا ویلسون، نام خود را برگرفته از فیلم «بچه زیبا» محصول 1978 لوئیس مال، درامی درباره یک کارگر جنسی جوان، با بازی شیلدز 11 ساله، در نیواورلئان در سال 1917. در این فیلم، نوشته شده توسط پولی پلات، کیت کارادین 29 ساله را می بوسد و همچنین برهنه ظاهر می شود.

این داستانی است که نه در هالیوود جدید است و نه تاریخ باستانی. ویلسون به شرلی تمپل، جودی فاستر، پنه‌لوپه کروز، ناتالی پورتمن و کرستن دانست به عنوان نمونه‌های متعددی از بازیگرانی اشاره کرد که در نقش‌های اولیه به درجات مختلفی تمایل جنسی داشتند.

آسوشیتدپرس معمولاً از قربانیان تجاوز جنسی نام نمی برد، مگر اینکه آنها به صورت علنی مطرح شوند.

همانطور که ویلسون گفت، “او آماده بود تا به آنجا برود”، از جمله صحبت در مورد دوران حضورش در پرینستون، دوستی اش با مایکل جکسون، رابطه آشفته اش با آندره آغاسی و زمانی که تام کروز، همبازی قدیمی اش در “عشق بی پایان” به سفر رفت. تور تبلیغاتی برای انتقاد از استفاده او از داروهای ضد افسردگی برای افسردگی پس از زایمان. بعدا عذرخواهی کرد