برنی سندرز متعهد شد که علیه توافق سقف بدهی «کاملاً غیرضروری» بایدن و مک کارتی رأی دهد و گفت که بهترین چیز در مورد این لایحه این است که «می توانست خیلی بدتر باشد».


برنی سندرز

سناتور برنی سندرز از ورمونت.AP Photo/ خوزه لوئیس ماگانا

  • سناتور برنی سندرز روز چهارشنبه گفت که به لایحه سقف بدهی رای منفی خواهد داد.

  • او گفت که نمی تواند از قانونی حمایت کند که به وام گیرندگان وام دانشجویی آسیب می رساند و مزایای تغذیه ای را محدود می کند.

  • مجلس نمایندگان قرار است عصر چهارشنبه در مورد این قانون رای گیری کند.

سناتور ورمونت، برنی سندرز، اکنون مخالفت شدید خود را با کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان و توافق سقف بدهی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ابراز کرده است.

شنبه شب، مک کارتی و بایدن اعلام کردند که در نهایت بر سر افزایش سقف بدهی تا سال 2025 در قانونی به نام قانون مسئولیت مالی به توافق رسیده اند. دفتر بودجه کنگره تخمین زد که این قانون شامل حدود 1.5 تریلیون دلار کاهش هزینه ها از طریق الزامات کاری جدید برای برنامه های فدرال مانند اسنپ است. همچنین پایان توقف پرداخت وام دانشجویی را کدگذاری می کند و هزینه های نظامی را افزایش می دهد.

قانونگذاران در هر دو طرف از این لایحه به دلیل مصالحه هایی که بایدن و مک کارتی مجبور به انجام آن شدند، انتقاد کرده اند، به طوری که هم دموکرات ها و هم جمهوری خواهان قبلاً گفته بودند که به این قانون رای منفی خواهند داد. سندرز آخرین کسی است که با این لایحه مخالفت کرد و در بیانیه ای طولانی توضیح داد که چرا نمی تواند “با وجدان خوب” از این قانون حمایت کند.

سندرز در این بیانیه گفت: «بهترین چیزی که در مورد توافق فعلی در مورد سقف بدهی می‌توان گفت این است که می‌توانست بسیار بدتر باشد».

کاهش کسری بودجه نمی تواند صرفاً به دلیل کاهش برنامه هایی باشد که خانواده های کارگر، کودکان، بیماران، سالمندان و فقرا به آن وابسته هستند. سندرز گفت: هزینه‌های نظامی کنترل‌شده، کاهش قیمت داروهای تجویزی، و پایان دادن به میلیاردها دلار رفاه شرکت‌ها که به صنعت سوخت‌های فسیلی و سایر منافع شرکت‌ها می‌رسد.

وی ادامه داد: واقعیت این است که این لایحه کاملا غیر ضروری است. رئیس‌جمهور این اختیار و توانایی را دارد که امروز با استناد به اصلاحیه چهاردهم، سقف بدهی را حذف کند. جناحی که کل اقتصاد ما را گروگان بگیرد تا به آنچه می‌خواهد برسیم.»

سندرز الزامات کاری در اسنپ و حذف توقف پرداخت وام دانشجویی را به عنوان دلایل اصلی برای حمایت از این لایحه ذکر کرد، حتی در شرایطی که ایالات متحده در اوایل 5 ژوئن بدهی خود را نکول می کند. این قانون در عصر چهارشنبه تصویب شد، و در حال حاضر مشخص نیست که آیا قانونگذاران کافی برای تصویب آن از طریق اتاق اول حضور دارند یا خیر.

با این حال، چاک شومر، رهبر اکثریت سنا و میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا، از همکاران خود می خواهند که این لایحه را در سنا تصویب کنند.

شومر: “توافق پرزیدنت بایدن و رئیس‌جمهور مک‌کارتی از اقتصاد محافظت می‌کند و خطر یک نکول فاجعه‌بار را از بین می‌برد. من از این توافق دو حزبی حمایت می‌کنم. هیچ‌کس به آن چه می‌خواهد دست نمی‌یابد – اما این توافق نکول را از روی میز حذف می‌کند و از سرمایه‌گذاری‌های کلیدی که ما انجام داده‌ایم محافظت می‌کند.” نوشت در توییتر روز سه شنبه

مک کانل نیز نوشت مک کارتی “و جمهوری خواهان مجلس نمایندگان اولین گام مهمی را برای کاهش هزینه های بی پروا دموکرات های واشنگتن انجام دادند. اتحاد آنها، رئیس جمهور بایدن را مجبور کرد کار خود را انجام دهد. و به زودی، نوبت سنا برای تصویب این توافق مهم خواهد بود.”

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





منبع