برنامه لحظه آخری دونالد ترامپ و مارک میدوز برای از طبقه بندی یک پرونده FBI و اطلاع رسانی به یک روزنامه نگار محافظه کار: NYT

بنا به گزارش تایمز، میدوز نگرانی‌ها را مبنی بر اینکه از حالت طبقه‌بندی طبقه‌بندی می‌تواند اف‌بی‌آی را به خطر بیندازد، رد کرد و گفت که ترامپ می‌خواست این پیام‌ها علنی شود.

رسیدگی به اسناد ترامپ در حال حاضر پس از حمله اف‌بی‌آی به مار-آلاگو و در بحبوحه تحقیقات وزارت دادگستری در مورد اینکه آیا او قوانینی را زیر پا گذاشته است، مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش تایمز، مارک میدوز، رئیس سابق دفتر، از ترامپ خواست تا به دنبال حذف طبقه بندی محفظه ای که حاوی اطلاعات منتشرنشده در مورد تحقیقات توفان متقابل FBI بود، برود.

Meadows بلافاصله به درخواست Insider برای اظهار نظر پاسخ نداد.

این روزنامه گفت و تنها سه روز قبل از پایان دوره ریاست جمهوری او، بر روی مجموعه ای از اصلاحات توافق شد و ترامپ بقیه موارد را از طبقه بندی خارج کرد.

Crossfire Hurricane، نام رمز تحقیقات FBI در مورد ارتباط ادعایی بین مقامات روسی و همکاران ترامپ، در سال 2017 به تحقیقات مولر تبدیل شد.

به گزارش تایمز، میدوز قصد داشت کلاسور تازه از طبقه بندی خارج شده را به یک روزنامه نگار محافظه کار تحویل دهد، طبق گفته افراد آشنا با این طرح. هنوز مشخص نیست که این روزنامه نگار چه کسی بوده یا برای کدام رسانه کار می کرده است.

به نوشته نیویورک تایمز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا، در روزهای پایانی ریاست جمهوری خود، طرح مارک میدوز را برای تأیید مجموعه ای از اصلاحات در پرونده اطلاعات FBI تصویب کرد تا بتوان آن را از حالت طبقه بندی خارج کرد و به یک روزنامه نگار دلسوز تحویل داد.

صحافی روش های FBI در تحقیقات را شرح داد. به گزارش تایمز، این پیام حاوی مجموعه‌ای از پیام‌های متنی بین دو مقام سابق اف‌بی‌آی، پیتر استرزوک و لیزا پیج بود که در مورد ترامپ تحقیرآمیز بود. صدها پیام ارسال شده در آستانه انتخابات 2016 شامل توصیف ترامپ به عنوان یک “احمق” بود.

مارک میدوز، چپ، و دونالد ترامپ، سمت راست، از ایر فورس وان پیاده می شوند.

به گفته نیویورک تایمز، میدوز و ترامپ قصد داشتند یک پرونده FBI را به یک روزنامه نگار محافظه کار تحویل دهند.

  • مارک میدوز، چپ، و دونالد ترامپ، سمت راست، در 10 جولای 2020 از ایر فورس وان پیاده می شوند.جانی لوئیس / گتی ایماژ

    • این افشاگری از یک غواصی عمیق در نیویورک تایمز در مورد نحوه رسیدگی ترامپ و همکارانش به اسناد در آخرین روزهای حضورش در کاخ سفید ناشی می شود.

      به گزارش تایمز، پس از اینکه مقامات وزارت دادگستری به میدوز هشدار دادند که انتشار پیام‌های متنی بین استرزوک و پیج می‌تواند قوانین حریم خصوصی را نقض کند و منجر به شکایت شود، طرح تحویل صحافی لغو شد.

      ترامپ بلافاصله به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ نداد.

      این روزنامه می‌گوید بنا بر گزارش‌ها، آنها برای دریافت مجموعه‌ای از اصلاحات در پرونده عجله کردند و ترامپ آن را از حالت طبقه‌بندی خارج کرد.

    • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



    منبع

    به گفته تایمز، این طرح لغو شد زیرا مقامات وزارت دادگستری هشدار داده بودند که انتشار این پرونده می تواند قوانین حریم خصوصی را نقض کند.